Сферу професійної освіти модернізують
Більше зусиль буде спрямовано на оновлення інфраструктури, затвердження нових освітніх стандартів, а також завершення завдань, визначених реформою децентралізації.
Йдеться про передачу майна усіх профтехів з державної у комунальну власність, посилення їхньої управлінської автономії. Такі основні завдання закладено в плані пріоритетних дій уряду на 2021 рік.
Оновлення матеріально-технічної бази відбуватиметься через надання субвенції на створення навчально-практичних центрів. У 2021 році уряд виділив 150 млн гривень за цим напрямом. Використовуючи нове обладнання, учні отримають якісну практичну підготовку вже під час навчання, а управлінці профтехів надаватимуть платні послуги і отримуватимуть додаткові кошти на проведення поточних ремонтів, закупівлю витратних матеріалів.
Для того, щоб підготовка кваліфікованих робітників відповідала потребам роботодавців, МОН збільшить кількість навчальних матеріалів, розроблених за компетентнісним підходом. Вони чітко визначають знання, уміння та навички, якими має володіти випускник і вже активно застосовуються серед країн з розвинутими економіками. Розроблення таких стандартів відбувається у тісній співпраці з роботодавцями та іншими стейкхолдерами галузі.
Ще одним елементом покращення якості професійної освіти стане розширення можливостей дуального навчання. Для цього буде затверджено Орієнтовний договір про здобуття професійно-технічної освіти за дуальною формою та посилено комунікацію з роботодавцями.
Окремим завданням у галузі професійної освіти є підвищення її привабливості, популяризація переваг робітничих професій, зокрема, серед молоді. Для цього МОН спрямує більше ресурсів на створення інформаційних матеріалів та підтримає відкриття центрів кар’єри у закладах професійно-технічної освіти. У таких центрах випускники зможуть отримати консультацію щодо започаткування власної справи, розвитку кар'єри тощо. Крім того, вже у вересні-жовтні розпочнеться регіональний етап Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності Worldskills Ukraine. Він сприяє професійній орієнтації молоді, привертає її увагу до робітничих професій і демонструє переваги професійної освіти.