Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Відсьогодні заклади сфери обслуговування переходять на українську мову

Відсьогодні заклади сфери обслуговування переходять на українську мову

З 16 січня 2021 року набирає чинності ст.30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

Вона зобов'язує усіх надавачів послуг в Україні комунікувати з клієнтами виключно державною мовою, якщо не надійшло прохання споживача на спілкування іншою мовою.

Закон передбачає, що всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів українською мовою. Це стосується супермаркетів, аптек, інтернет-магазинів, банків, кав'ярень, спортзалів, АЗС тощо.

Поряд із цим, на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, прийнятною для сторін. Також, за потреби, інформація в цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню може дублюватися й іншими мовами.

Законом також передбачено адміністративну відповідальність за його порушення.

У разі порушення прав на отримання інформації та послуг українською мовою можна звернутися до Уповноваженого із захисту державної мови на поштову адресу: 01001 м. Київ, провулок Музейний, 12. Електронну скаргу можна надіслати на електронну скриньку: [email protected], або заповнити електрону форму.

Уповноважений або його представник складає акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови й оголошує попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів від дати складення акта. За повторне протягом року порушення Уповноважений накладає на суб'єктів господарювання штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот НМДГ (5100 - 6800 грн).

Штрафи накладатимуть не на персонал, а на суб'єктів господарювання.

Утім, штрафні санкції почнуть застосовувати лише з 16 липня 2022 року. До цього часу порушникам будуть надаватися роз’яснення та рекомендації.