Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Новий Податковий кодекс України - конкурентоздатна економіка

З метою дерегуляції бізнесу і виконання амбітних економічних планів, поставлених Президентом України по створенню комфортного бізнесу-клімату, необхідним є прийняття нового Податкового кодексу.
Прийняття Податкового кодексу привнесе багато прогресивних позитивних змін у систему оподатковування в Україні. Кінцева мета податкової реформи - стимулювання економічного підйому в країні й підвищення рівня життя людей.

Місія податкової реформи - побудова сучасної, справедливої податкової політики, що забезпечить стабільність оподатковування, рівність всіх платників податків перед законом, досягнення стратегічних цілей розвитку економіки. Державний бюджет на 2011 рік повинен бути розроблений на новій податковій базі. Тоді він буде найбільш ефективним і збалансованим. Уряд України зможе закласти на майбутній рік відповідний ріст соціальних стандартів, а також передбачити план реалізації інвестиційних проектів. У держбюджеті-2011 реальний дефіцит буде значно скорочений - до 3,4% ВВП.

Новий Податковий Кодекс – шлях до зміцнення економіки

Уряд урахував максимум пропозицій, що надійшли під час суспільного обговорення проекту Податкового кодексу. Проектом Податкового кодексу передбачене відчутне зниження адміністративних і наглядових функцій держави з метою активного розвитку підприємництва.

Прийняття Податкового кодексу, розробленого Урядом М.Азарова, передбачає:
- спрощення податкової системи, зниження фіскального навантаження на різні категорії платників податків (скорочення ставки податку на прибуток з 25% до 19% уже в 2011 році й ставки ПДВ із 20% до 17% в 2014 році);
- впровадження принципу презумпції правомірності рішень платника податків,
- активізацію процесу відновлення основних виробничих фондів, а також інфраструктури країни завдяки звільненню від податку на прибуток коштів, спрямованих на модернізацію й впровадження новітніх технологій;
- створення прозорих, однакових для всіх правил сплати податків, конкуренція на ринку буде чесною;
- завдяки податковій реформі Уряд зможе в 1,5 рази збільшити зарплату працівникам бюджетної сфери протягом наступних двох років;
- реанімацію системи професійно-технічного утворення в Україні;
- усунення всіх порушень при відшкодуванні ПДВ. Це відбудеться завдяки, провадженню автоматизованої системи адміністрування ПДВ.

В опозиційному Податковому кодексі більше податків і зборів,
а урядовий - вигідніше для бізнесу

Продовжується розгляд у комітетах Верховної Ради проекту Податкового кодексу, представленого Урядом. У той же час у парламенті знаходиться ще один відповідний проект - опозиційний: його представили депутати від «Наший України» і Блоку Тимошенко.

Держкомітет з питань регуляторної політики і підприємництва провів порівняльний аналіз цих проектів, щоб виявити подібні позиції і розбіжності та визначити, який з них більше відповідає нинішнім економічним реаліям України.

Зокрема, експерти проаналізували кількість податків і зборів у проектах Податкового кодексу: в опозиційному їх - 8, а в кодексі, представленому Урядом, - у два рази менше. Крім того, якщо в проекті опозиції зниження ставки податку на прибуток передбачено на рівні 20% до 1 січня 2014 року, то в урядовому - до 16% з 1 січня 2016 року.

Експерти Держкомітету по регуляторній політиці і підприємництву проаналізували і методи, якими автори законопроектів планують стимулювати розвиток пріоритетних галузей економіки. Проект Податкового кодексу, підготовлений Кабміном, містить норми про звільнення від податків на прибуток протягом 10 років для підприємств легкої, суднобудівної, літакобудівної промисловості і готельного бізнесу. В опозиційному ж законопроекті пільгові ставки оподатковування взагалі не передбачені.

Опозиційний Податковий кодекс
Урядовий Податковий кодекс
Упровадження суттєвих податків і зборів: на рекламу, за використання місцевої символіки, за спеціально відведені місця    на ринку.
Неефективні податки і збори скасовані, загальне число скоротилося до 4 (податок на рекламу і ринковий збір скасовуються)
Гастрольний і будівельний збір (10% від вартості будівництва)
 
Залишається   в   силі   податок   на транспортні засоби: ним обкладають водіїв автомобілів, що хочуть зареєструвати, перереєструвати машини і пройти техогляд.
Податок буде сплачуватися лише при першій реєстрації.
Ставка податку на   прибуток буде поступово знижуватися до 1 січня 2014 року до 20%.
Модель застосування податку на прибуток більш прогресивна. Ставка   податку   на прибуток поступово знижується до 16%)
Зближення бухгалтерського і податкового обліків не передбачається. Стимулювання пріоритетних галузей економіки шляхом пільгових ставок податку на прибуток і податкові канікули відсутнє.
Відбуватиметься поступове зближення бухгалтерського і податкового обліків. На 10 років від оподатковування на прибуток буде звільнено цілу низку пріоритетних для країни галузей
Ставка податку для фізичних осіб нараховується у подвійному розмірі - 30%. Ставка податку з   дивідендів, виплачених фізичними особам, дорівнює 15%
Подвійного розміру ставки податку на доходи, не передбачено. Ставку податку на доходи диференційовано: 15%, при доходах більше 10 мінімальних зарплат - 17%. Ставку податку з
дивідендів знижено до   5 %)
Упроваджуються фінансові санкції (500% від вартості проданих товарів) за не проведення розрахункових операцій через реєстраторів цих операцій.
Застосовуються фінансові санкції у розмірі 20% від вартості проданих товарів.
 
Відділ масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян
 СДПІ ВПП у м. Харкові