Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2024 році

До Харківської обласної військової адміністрації за звітний період надійшло 6996 письмових звернень від 15774 громадян (з урахуванням колективних звернень), що на 29,1 % більше ніж у 2023 році; у тому числі 1221 звернення подано особисто, поштою – 5775 (у тому числі 326 електронних звернень). Також опрацьовано 32274 звернення, що надійшли з урядової «гарячої лінії».

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (68,8 %), комунального господарства (13,9 %), обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин (2,6 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (2,5 %), діяльності органів місцевого самоврядування (2,4 %).

Питання охорони здоров’я – 1,7 %; освіти, наукової, науково-технічної діяльності – 1,2 %; діяльності місцевих органів влади – 1,0 %; аграрної політики та земельних відносин – 1,0 %; транспорту і зв’язку – 0,7 %; праці і заробітної плати – 0,6 %; екології та природних ресурсів – 0,6 %; житлової політики – 0,6 %; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 0,6 %; культури та культурної спадщини, туризму – 0,6 %; сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 0,4 %; інші питання – 0,2 %.

У порівнянні з 2023 роком на 44,6 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту (4811 проти 3327). Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги у зв’язку з проведенням лікування, призначення або затримки виплати державної соціальної допомоги, зокрема, щомісячної адресної грошової допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. Крім того, вимушені переселенці потребували сприяння у взятті їх на облік як внутрішньо переміщених осіб, тимчасовому поселенні. Також надійшло 59 звернень щодо заміни виконання військового обов’язку альтернативною (невійськовою) службою у зв’язку з релігійними переконаннями.

Продовжують функціонувати «гарячі лінії» Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної військової адміністрації (далі – Департамент): з питань виплати державної соціальної допомоги та оформлення довідки ВПО (надано консультації за звітний період 4109 громадянам), забезпечення санаторно-курортним лікуванням, засобами реабілітації окремих категорій громадян, соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (надано консультації 1698 громадянам).

На базі Харківського обласного центру соціальних служб працюють «гарячі лінії» з питань психологічної допомоги (з початку року звернулися 367 осіб) та з альтернативних форм сімейного виховання (за звітний період звернулися як потенційні кандидати 667 осіб).

У червні 2024 року розпочала роботу «гаряча лінія» Харківщини «15-52». Проєкт реалізовано у співпраці з Дитячим фонд ООН (ЮНІСЕФ), за підтримки БО «Українська освітня платформа». З початку роботи «гарячої лінії» надійшло та опрацьовано 11199 звернень. Найбільша кількість звернень стосувалася питань видачі довідки ВПО та державної допомоги на проживання ВПО (839), надання гуманітарної допомоги (236), надання довідкових інформацій (331).

На 4,9 % зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства (973 проти 1023). У зверненнях порушувалися питання електроенергетичного комплексу (69,0 %); газового комплексу та паливних ресурсів (23,2 %); виплати компенсації «Прихисток» та отримання будівельних матеріалів (2,2 %); експлуатації і ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (1,7 %); підключення водопостачання, водовідведення (1,4 %); благоустрою територій (зовнішнє освітлення, санітарна очистка, ритуальні послуги (1,7 %); оплати за комунальні послуги (0,5 %), скасування заборогованості за опалення і гаряче водопостачання (0,3 %).

На 38,5 % зменшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (177 проти 288), що стосувалися діяльності правоохоронних органів і органів юстиції (26,6 %), обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин (32,8 %).

Найбільше поширені питання, що порушені у зверненнях – евакуація населення, розмінування територій, захисні споруди (облаштування укриттів), робота системи оповіщення повітряної тривоги.

На 7,6 % збільшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин (71 проти 66). Актуальними залишаються питання вирішення земельних і майнових відносин (78 %), технічної політики, соціального розвитку села (1,3 %), тваринництва (4,6 %).

На 22,7 % зменшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку (51 проти 66). Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були такі: безпідставна відмова від пільгового перевезення на автобусних маршрутах загального користування пасажирів (осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей пенсіонерів з посвідченням «пенсіонер за віком», ветеранів військової служби); дотримання вимог розкладу руху автобусів на міжміському внутрішньообласному маршруті; порушення Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, що призводить до появи нелегальних перевізників; відновлення рейсів автобусів на деокупованих територіях міжміських внутрішньообласних маршрутах; подовження приміських автобусних маршрутів загального користування; збільшення кількості рейсів на автобусних маршрутах загального користування пасажирів; забезпечення потреби транспортного сполучення автобусами приміського маршруту; відновлення роботи відділень «Укрпошти» на деокупованих територіях.

З питань сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей надійшло 30 звернень (проти 37 у 2023 році, зменшення на 18,9 %). Найбільш актуальною тематикою питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, є питання, що стосуються сім’ї, захисту прав дітей, незгоди з діями посадових осіб; захисту житлових прав, в тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа.

Функціонування телефонного зв'язку з населенням – «телефону довіри» 057 705 50 17, який працює в режимі безпосереднього спілкування з посадовими особами Служби у справах дітей обласної військової адміністрації з 08.00 до 17.00 год. щодня з понеділка по п’ятницю, дозволяє надавати громадянам необхідні роз’яснення, вживати відповідних заходів реагування. Номери «телефонів довіри» розміщені на офіційному вебсайті обласної військової адміністрації, Мінсоцполітики та Нацсоцслужби.

Протягом 2024 року до Служби у справах дітей Харківської ОВА надійшло  437 звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку. По кожному зверненню проведена робота щодо з’ясування викладених фактів, координації роботи служб у справах дітей районних військових адміністрацій, територіальних громад, оперативного реагування та вжиття заходів щодо захисту прав дітей.

З Офісу Президента України надійшло 380 звернень проти 401 у 2023 році (зменшення на 5,2 %).

З Кабінету Міністрів України надійшло 658 звернень проти 541 у 2023 році (збільшення на 21,6 %).

З міністерств отримано 294 звернення, переважна більшість яких надійшла з Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України – 158;  Міністерства соціальної політики України – 61, Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України – 23, Міністерства охорони здоров’я України – 20, Міністерства освіти і науки України – 14, Міністерства у справах ветеранів України – 5, з інших міністерств – 13.

Відповідно до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 (зі змінами), звернення розподіляються:

за формою надходження: поштою – 5775 (у тому числі електронною поштою 326); особисто на прийомі – 1019; через уповноважену особу – 202; через органи влади – 1347; від інших органів, установ, організацій – 1191; через медіа звернення не надходили;

за ознакою надходження: первинні – 6204; повторні – 85; дублетні – 255; неодноразові – 421, масові – 31;

за видами: пропозиції (зауваження) – 109, заяви (клопотання) – 6676, скарги – 211;

за суб’єктом: індивідуальні – 6830, колективні – 163, анонімні – 3;

за категоріями авторів звернень: учасник війни – 3, дитина війни – 17, особа з інвалідністю внаслідок війни – 116, учасник бойових дій – 342, ветеран праці – 100, особа з інвалідністю І групи – 118, особа з інвалідністю ІІ групи – 854, особа з інвалідністю ІІІ групи – 294, одинока мати – 13, мати-героїня – 2, багатодітна сім’я – 20, особа, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи – 9, учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 12, внутрішньо переміщена особа – 460.

Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 1338, військовослужбовців – 67.

За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної військової адміністрації протягом звітного періоду, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 32,2 % вирішено позитивно; на 34,4 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 6,2 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 52 звернення не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезазначеного Закону; 0,1 % – відмовлено, 26,3 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 3661 громадянину на суму 53 млн. 895 тис. грн.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян здійснювався прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної військової адміністрації надійшло 326 електронних звернень.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень» звернення громадян з урядової «гарячої лінії» опрацьовані відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної військової адміністрації, а також працівниками Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Харківської обласної військової адміністрації.

Протягом звітного періоду до обласної військової адміністрації надіслано на розгляд 32274 таких звернення.

Найбільш актуальними залишаються такі питання: забезпечення гуманітарною допомогою (предметами першої необхідності та побутовою хімією), виплата допомоги ВПО, компенсація за прихисток внутрішньо-переміщених осіб, перевірка підвальних приміщень на безпечність, надання тимчасового житла, надання матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, незгода з нарахуваннями за комунальні послуги (електропостачання та водопостачання), затримка виплати коштів на відновлення пошкодженого майна по програмі єВідновлення.