Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у першому півріччі 2023 року

До Харківської обласної військової адміністрації за звітний період надійшло 2444 письмових звернення від 10563 громадян, що на 71,3 % більше ніж у першому півріччі 2022 року; у тому числі 479 звернень подано особисто, поштою – 1965 (у тому числі 199 електронних звернень). Також опрацьовано 19126 звернень, що надійшли з урядової «гарячої лінії».

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (62,2 %), комунального господарства (16,8 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (6,6 %).

Питання охорони здоров’я – 2,3 %; діяльності органів місцевого самоврядування – 1,7 %; праці і заробітної плати – 1,6 %; аграрної політики та земельних відносин – 1,5 %; діяльності місцевих органів влади – 1,3 %; освіти, наукової, науково-технічної діяльності – 1,2 %; транспорту і зв’язку – 1,1 %; обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 1,0 %; сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 0,7 %; екології та природних ресурсів – 0,4 %;   культури та культурної спадщини, туризму, житлової політики по 0,3 %; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 0,4 %; молоді, фізичної культури і спорту – 0,2 %, інші питання – 0,3 %; питання діяльності об’єднань громадян, релігії, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою відсутні.

У порівнянні з 2022 роком на 49,4 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту (1519 проти 1017). Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги у зв’язку з проведенням лікування, призначення або затримки виплати щомісячної адресної грошової допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. Крім того, вимушені переселенці потребують сприяння у взятті їх на облік як внутрішньо переміщених осіб, призначенні, переведенні у зв'язку зі зміною місця проживання та прискоренні виплати різних видів державної допомоги.

Вагома частка звернень, по яких не нараховано допомогу на проживання, припадає на зміну заявниками фактичного місця проживання через портал «Дія», як наслідок відсутність у місцевих управліннях соціального захисту населення інформації, необхідної для призначення допомоги, а також припинення з 08.06.2023 можливості донарахування допомоги за березень-квітень 2022 року та міграції особових справ з програмного комплексу АСОПД до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі – ЄІССС).

Вирішення зазначених питань перебуває на постійному контролі, ведеться спільна робота з Міністерством соціальної політики України, ДП «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» та розробниками ЄІССС.

Водночас суттєво  зменшилась кількість звернень щодо надання громадянам гуманітарної допомоги. Почала зростати кількість звернень з питань виплати грошової допомоги від міжнародних організацій (МОМ, ТЧХУ, УВКБ ООН).

Продовжують функціонувати «гарячі лінії» Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної військової адміністрації (далі – Департамент) з питань виплати державної соціальної допомоги (надано консультації за звітний період 2859 громадянам), оформлення довідки ВПО, забезпечення санаторно-курортним лікуванням, засобами реабілітації окремих категорій громадян, соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (надано консультації 5190 громадянам). 

Посилено інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо чинного законодавства з питань соціального захисту населення через соціальну мережу Facebook. На сторінці Департаменту на офіційному вебсайті обласної військової адміністрації постійно оновлюється інформація про діяльність Департаменту, розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз'яснення щодо їх застосування.

У 3,5 рази збільшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства (410 проти 116). У зверненнях порушувалися питання електроенергетичного комплексу (52 %); газового комплексу та паливних ресурсів (39,9 %); експлуатації і ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (3 %); оплати за комунальні послуги (1,7 %); водопостачання, водовідведення (1,5 %); опалення і гарячого водопостачання (0,8 %); благоустрою територій (зовнішнє освітлення, санітарна очистка), ритуальні послуги (0,7 %).

Слід зауважити, що вирішення більшості питань житлово-комунального господарства, що порушують громадяни в своїх зверненнях, знаходиться в компетенції органів місцевого самоврядування; що стосуються паливно-енергетичного комплексу – у сфері впливу АТ «Харківобленерго», АТ «Харківгаз» та АТ «Харківміськгаз».

У зв’язку з проведеннями активних бойових дій, під постійними обстрілами перебувають чотири деокупованих райони  Харківської області – Харківський, Чугуївський, Куп’янський та Ізюмський. На цих територіях актуальною проблемою є пошкодження електромереж після обстрілів, тому переважна більшість звернень громадян у першому півріччі 2023 року пов’язана з відновленням електропостачання. Крім того, значна кількість звернень пов’язана з газопостачанням (зміна постачальника газових послуг, проведення перерахунку та повернення коштів). Збільшилось кількість звернень щодо відновлення житлових будинків, які пошкоджені внаслідок бойових дій.

У 2,4 рази збільшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (162 проти 68), що стосувалися діяльності правоохоронних органів і органів юстиції (64,3 %), обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин (21,4 %).

Найбільше поширені питання, що порушені у зверненнях – евакуація населення, розмінування територій, захисні споруди (облаштування укриттів), робота системи оповіщення повітряної тривоги.

На 80 % збільшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин (36 проти 20). Актуальними залишаються питання вирішення земельних і майнових відносин.

На 35 % збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку (27 проти 20). Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були такі: безпідставна відмова від пільгового перевезення на автобусних маршрутах загального користування пасажирів (осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей пенсіонерів з посвідченням «пенсіонер за віком», ветеранів військової служби, інвалідів та школярів); дотримання вимог розкладу руху автобусів на міжміському внутрішньообласному маршруті; порушення Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, що призводить до появи нелегальних перевізників; відновлення рейсів автобусів на деокупованих територіях міжміських внутрішньообласних маршрутах; подовження приміських автобусних маршрутів загального користування; збільшення кількості рейсів на автобусних маршрутах загального користування пасажирів; забезпечення потреби транспортного сполучення автобусами приміського маршруту; відновлення телефонного сполучення та інтернету на деокупованих територіях, неналежне обслуговування працівниками відділень «Укрпошти».

Управлінням транспорту Харківської обласної військової адміністрації протягом звітного періоду разом з Державною службою України з безпеки на транспорті відділом державного нагляду (контролю) у Харківській, Луганській та Донецькій областях проведено 4 виїзні перевірки щодо порушення умов Договору про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та питань забезпечення пільгового проїзду окремих категорій громадян. За результатами перевірок та проведених перевірок з питань, викладених у зверненнях, направлено 16 листів-попереджень до перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути).

З питань сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей надійшло 17 звернень. Найбільш актуальною тематикою питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, є питання, що стосуються сім’ї, захисту прав дітей (64%), незгоди з діями посадових осіб (15 %); захисту житлових прав, в тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа (2 %).

Функціонування телефонного зв'язку з населенням – «телефону довіри» 057 705 50 17, який працює в режимі безпосереднього спілкування з посадовими особами Служби у справах дітей обласної державної адміністрації з 08.00 до 17.00 год. щодня з понеділка по п’ятницю, дозволяє надавати громадянам необхідні роз’яснення, вживати відповідних заходів реагування. Номери «телефонів довіри» розміщені на офіційному вебсайті обласної військової адміністрації, Мінсоцполітики та Нацсоцслужби.

Протягом звітного періоду до служби у справах дітей обласної військової адміністрації надійшло 307 звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку. По кожному зверненню проведена робота щодо з’ясування викладених фактів, координації роботи служб у справах дітей районних військових адміністрацій, ТГ, оперативного реагування та вжиття заходів щодо захисту прав дітей.

З Офісу Президента України надійшло 194 звернення проти 209 у першому півріччі 2022 року (зменшення на 7,2 %).

З Кабінету Міністрів України надійшло 262 звернення проти 36 у 2022 році (збільшення у 7,3 рази).

З міністерств отримано 154 звернення, переважна більшість яких надійшла з Міністерства соціальної політики України – 65, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України – 50, Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України – 22, Міністерства охорони здоров’я України – 9, Міністерства оборони України – 2, з інших міністерств – 6.

Відповідно до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 (зі змінами), звернення розподіляються:

за формою надходження: поштою – 1965 (у тому числі електронною поштою 199); на особистому прийомі – 479; через уповноважену особу – 6; через органи влади – 611; від інших органів, установ, організацій – 367; через засоби масової інформації звернення не надходило;

за ознакою надходження: первинні – 2204; повторні – 47; дублетні – 79; неодноразові – 112, масові – 2;

за видами: пропозиції (зауваження) – 17, заяви (клопотання) – 2334, скарги – 93;

за суб’єктом: індивідуальні – 2356, колективні – 84, анонімні – 4;

за категоріями авторів звернень: учасник війни – 1, дитина війни – 5, особа з інвалідністю внаслідок війни – 46, учасник бойових дій – 98, ветеран праці – 27, особа з інвалідністю І групи – 37, особа з інвалідністю ІІ групи – 156, особа з інвалідністю ІІІ групи – 65, одинока мати – 4, мати-героїня – 1, багатодітна сім’я – 12, учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 5.

Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 274 або 11,2 % від загальної кількості.

За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної військової адміністрації протягом звітного періоду, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 35,6 % вирішено позитивно; на 36,4 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 9,2 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,1 % листів повернуто заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 3 звернення не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезазначеного Закону; 0,8 % – відмовлено, 17,7 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 1308 громадянам на суму 21 млн. 580 тис. грн.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян здійснювався прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної військової адміністрації надійшло 199 електронних звернень.

За звітний період на особистих (виїзних) прийомах керівництвом обласної військової адміністрації прийнято 96 громадян.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень» звернення громадян з урядової «гарячої лінії» опрацьовані відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної військової адміністрації, а також працівниками Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Харківської обласної військової адміністрації.

Протягом звітного періоду до обласної військової адміністрації надіслано на розгляд 19126 таких звернень.

Найбільш актуальними залишаються питання забезпечення гуманітарною допомогою, несвоєчасної виплати грошової компенсації на проживання внутрішньо переміщеним особам, затримка виплат соціальної допомоги. Більшість звернень з питань взяття на облік внутрішньо переміщених осіб, призначення, переведення у зв’язку зі зміною місця проживання та прискорення виплати різних видів державної допомоги продовжують надходити від жителів Харківського та Богодухівського районів.

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач вебсайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників і громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу «онлайн-консультації» (Skype).