Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2022 році

Загалом в області за 2022 рік до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надійшло 83540 звернень, що на 68,5 % менше ніж у 2021 році (265336 звернень). Кількість звернень, що надійшли поштою, зменшилась на 57,2 % порівняно з 2021 роком – 60381 проти 141128. На особистих прийомах отримано 23159 звернень проти 124208 у 2021 році (зменшення становить 81,4 %).

Питома вага повторних звернень у загальній кількості звернень дещо зменшилася і становить 0,9 % проти 1,3 % у 2021 році (загальна кількість 831 проти 3337 у 2021 році).

На 85,9 % зменшилася кількість колективних звернень – 1466 проти 10390 у 2021 році.

Кількість звернень від громадян найменш соціально захищених категорій зменшилася на 69,5 % порівняно з 2021 роком. Так, у 2022 році від осіб з інвалідністю, ветеранів війни і праці, учасників бойових дій, членів багатодітних сімей та інших найменш соціально захищених категорій отримано 11812  звернень, що становить 14,1 % від їх загальної кількості (у 2021 році – 38671 звернення, або 14,5 % від їх загальної кількості).

Головними для жителів області є питання соціального захисту – 43556 звернень (48,6 % від загальної кількості питань); комунального господарства – 21980 (24,5 %); житлової політики – 5357 (6,0 %).

Питання аграрної політики та земельних відносин становлять 4,5 %; транспорту і зв’язку – 1,5 %; фінансової, податкової, митної політики – 0,2 % ; праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки – 0,6%; охорони здоров’я – 5,4 %; екології та природних ресурсів – 0,3 %; забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації – 0,8 %; сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 0,6 %; освіти, наукової діяльності – 0,3 %; діяльності місцевих органів виконавчої влади – 0,1 %; діяльності органів місцевого самоврядування – 1,7 %; інші – 4,8 %.

Порівняно з 2021 роком зменшилася кількість звернень з питань аграрної політики і земельних відносин – на 92,7 %; комунального господарства – на 65,5 %, екології та природних ресурсів – на 81,9 %, соціального захисту – на 46,3 %, діяльності органів місцевого самоврядування – на 81,0 %, охорони здоров’я  – на 33,0 %, транспорту і зв’язку – на 70,7 %, праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки – на 50,0 %; забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації – на 71,6 %; сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – на 88,3%; освіти, наукової діяльності – на 73,6 %; фінансової, податкової, митної політики – на 62,0 %; діяльності місцевих органів виконавчої влади – на 61,1 %, діяльності центральних органів виконавчої влади – на 46,7 %.

За підсумками розгляду звернень місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування області у 2022 році вирішено позитивно питання, зазначені у 31445 зверненнях, що становить 37,6 % від їх загальної кількості; надано роз’яснення на 46021 звернення (55,1 %); відмовлено у задоволенні розгляду – 941 звернення (1,1 %); надіслано на розгляд за належністю до інших органів відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян», не підлягають розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» та звернень у стадії розгляду – 5133 (6,1 %).

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 3139 письмових звернень від 8717 громадян, що на 61,2 % менше ніж у 2021 році; у тому числі 320 звернень подано особисто, поштою – 2819 (у тому числі 377 електронних звернень). Також опрацьовано 58518 звернень, що надійшли з урядової «гарячої лінії».

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (59,2 %), комунального господарства (14,1 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (8,6 %), житлової політики (6,1 %).

Питання діяльності органів місцевого самоврядування – 1,7 %; праці і заробітної плати – 2,0 %; діяльності місцевих органів влади – 1,0 %; транспорту і зв’язку, аграрної політики та земельних відносин становлять по 1,0 %; охорони здоров’я – 1,6 %; освіти, наукової, науково-технічної діяльності – 1,5 %; екології та природних ресурсів – 0,4 %; обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 0,7 %;  сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 0,3 %; культури та культурної спадщини, туризму – 0,2 %; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 0,3 %; діяльності підприємств та установ – 0,1 %;

Звернень з питань фінансової, податкової, митної політики, молоді, фізичної культури і спорту, діяльності об’єднань громадян, релігії, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою не надходило.

У порівнянні з 2021 роком на 68,3 % зменшилася кількість листів із питань соціального захисту (1859 проти 5864). Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, нарахування та виплати щомісячної адресної грошової допомоги  внутрішньо переміщеним особам, надання гуманітарної допомоги, забезпечення тимчасовим проживанням внутрішньо переміщених осіб, в тому числі мало мобільних груп.

З 21 червня 2022 року запроваджено роботу «гарячої лінії» Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної військової адміністрації (далі – Департамент) з питань виплати державної соціальної допомоги, пільг та житлових субсидій; за звітний період надано консультації 4177 громадянам.

Також запроваджено роботу «гарячої лінії» Департаменту щодо надання консультацій з питань оформлення довідки ВПО, забезпечення санаторно-курортним лікуванням, засобами реабілітації окремих категорій громадян, соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (протягом звітного періоду надано консультації 2156 громадянам).

Протягом березня-листопада 2022 року Департамент долучено до роботи «гарячої лінії» з гуманітарних питань «15-35», звернення на яку реєструються на сервісі «Допомога Харків’янам». За звітний період надійшло 2899 звернень громадян області щодо евакуації, забезпечення продуктами харчування, ліками тощо.

Посилено інформаційно-роз'яснювальну роботу щодо чинного законодавства з питань соціального захисту населення через соціальну мережу Facebook. На сторінці Департаменту на офіційному вебсайті обласної військової адміністрації постійно оновлюється інформація про діяльність Департаменту, розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз'яснення щодо їх застосування.

На 78,8 % зменшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин (31 проти 146). Актуальними залишаються питання вирішення земельних і майнових відносин (74 %).

На 78,6 % зменшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку. Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були такі: компенсація виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян; безпідставна відмова від пільгового перевезення на автобусних маршрутах загального користування пасажирів (осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей пенсіонерів з посвідченням «пенсіонер за віком», ветеранів військової служби, інвалідів та школярів); дотримання вимог розкладу руху автобусів на міжміському внутрішньообласному маршруті; порушення Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, що призводить до появи нелегальних перевізників; відновлення рейсів автобусів на деокупованих територіях міжміських внутрішньообласних маршрутах; подовження приміських автобусних маршрутів загального користування; збільшення кількості рейсів на автобусних маршрутах загального користування пасажирів; забезпечення потреби транспортного сполучення автобусами приміського маршруту; відновлення телефонного сполучення та інтернету на деокупованих територіях.

Управлінням транспорту Харківської обласної військової адміністрації протягом 2022 року разом з Державною службою України з безпеки на транспорті відділом державного нагляду (контролю) у Харківській області проведено виїзні перевірки щодо порушення умов Договору про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та питань забезпечення пільгового проїзду окремих категорій громадян. За результатами перевірок та проведених перевірок з питань, викладених у зверненнях, направлено 24 листи-попередження до перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути).

На 40,1 % зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства (443 проти 740).

У зверненнях порушувалися питання електроенергетичного комплексу (56 %); газового комплексу та паливних ресурсів (32,9 %); експлуатації і ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (4,3 %); водопостачання, водовідведення (4 %); опалення і гарячого водопостачання (1,1 %); благоустрою територій (зовнішнє освітлення, санітарна очистка), ритуальні послуги (0,9 %), оплати за комунальні послуги (0,6 %).

У зв’язку з активними бойовими діями, руйнуваннями критичної інфраструктури населення зверталось у першій половині 2022 року з проблематикою поновлення послуг. Друга половина 2022 року обумовлена постійними ракетними обстрілами, тому присутні систематичні відключення електропостачання та у зв’язку з цим необхідності отримання інформації з приводу графіків відключення. Щодо основної проблеми у сфері  надання послуг газопостачання – це проблеми, що пов’язані зі зміною постачальника газових послуг, проведення перерахунку та повернення коштів.

На 37,1 % збільшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (270 проти 197), що стосувалися діяльності правоохоронних органів і органів юстиції (53,8 %), обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин (25 %), міграції, паспортизації, громадянства (9,6 %).

На 87,5 % зменшилася кількість звернень з питання сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей (9 проти 72). Найбільш актуальною тематикою питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, є питання, що стосуються сім’ї, захисту прав дітей (69%), незгоди з діями посадових осіб (13 %); захисту житлових прав, в тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа (4 %).

Функціонування телефонного зв'язку з населенням – «телефону довіри» 057 705 50 17, який працює в режимі безпосереднього спілкування з посадовими особами Служби у справах дітей обласної державної адміністрації з 08.00 до 17.00 год. щодня з понеділка по п’ятницю, дозволяє надавати громадянам необхідні роз’яснення, вживати відповідних заходів реагування. Номери «телефонів довіри» розміщені на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації, Мінсоцполітики та Нацсоцслужби.

Протягом звітного періоду до служби у справах дітей обласної державної адміністрації надійшло 812 звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку. По кожному зверненню проведена робота щодо з’ясування викладених фактів, координації роботи служб у справах дітей районних військових адміністрацій, ТГ, оперативного реагування та вжиття заходів щодо захисту прав дітей.

У 2022 році з Офісу Президента України надійшло 398 звернень проти 981 у 2021 році (зменшення на 59,4 %).

З Кабінету Міністрів України надійшло 143 звернення проти 166 у 2021 році (зменшення на 13,9 %).

З міністерств отримано 318 звернень, переважна більшість яких надійшла з Міністерства соціальної політики України – 171, Міністерства розвитку громад та територій України – 76, Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України – 34, Міністерства освіти і науки України – 12, Міністерства охорони здоров’я України – 11, Міністерства оборони України – 8, з інших міністерств – 6.

Відповідно до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 (зі змінами), звернення розподіляються:

за формою надходження: поштою – 1385 (у тому числі електронною поштою 377); на особистому прийомі – 313; через уповноважену особу – 7; через органи влади – 871; через засоби масової інформації звернення – 1; від інших органів, установ, організацій – 562;

за ознакою надходження: первинні – 2902; повторні – 75; дублетні – 107; неодноразові – 55;

за видами: пропозиції (зауваження) – 39, заяви (клопотання) – 2974, скарги – 126;

за суб’єктом: індивідуальні – 3007, колективні – 125, анонімні – 7;

за категоріями авторів звернень: учасник війни – 5, дитина війни – 17, особа з інвалідністю внаслідок війни – 38, учасник бойових дій – 43, ветеран праці – 41, особа з інвалідністю І групи – 28, особа з інвалідністю ІІ групи – 246, особа з інвалідністю ІІІ групи – 60, одинока мати – 7, мати-героїня – 2, багатодітна сім’я – 26, учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 11.

Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 244 або 7,8 % від загальної кількості.

За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом звітного періоду, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 26,3 % вирішено позитивно; на 44,9 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 10,6 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,1 % листів повернуто заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 4 звернення не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезазначеного Закону; 2,6 % – відмовлено , 15,4 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 1477 громадянам на суму 15,87 млн. грн.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян здійснювався прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 377 електронних звернень.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень» звернення громадян з урядової «гарячої лінії» опрацьовані відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної військової адміністрації, а також працівниками Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Харківської обласної військової адміністрації.

Протягом 2022 року до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 58518 таких звернень (на 45,4 % більше показника 2021 року).

Найбільш актуальними були питання надання гуманітарної допомоги (60% від загальної кількості звернень), виплати щомісячної адресної грошової допомоги внутрішньо переміщеним особам (32% від загальної кількості звернень).

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач вебсайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників і громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу «онлайн-консультації» (Skype).

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян продовжувалася робота Харківської міської інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснювався прийом заявок до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.

На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки з вимогами вирішення різноманітних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів Харківської міської ради. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.

Протягом звітного періоду інформаційно-диспетчерською службою «1562» прийнято 770,0 тис. усних заявок від жителів міста, що на 291,7 тис. (34%) заявок менше у порівнянні з надходженням у 2021 році. Із загальної кількості звернень з питань комунального господарства надійшло 487,2 тис. (63%) звернень, з питань житлового господарства – 160,0 тис. (21%) звернень, з питань соціального забезпечення – 31,5 тис. (4,5%) звернень, з питань будівництва та ремонту доріг і тротуарів – 2,2  тис. (0,3%) звернень.

Протягом року прийом звернень громадян здійснювався у Центрі надання адміністративних послуг міста  Харкова, його територіальних підрозділах та Регіональному центрі послуг.