Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2021 році.

Загалом в області за 2021 рік до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надійшло 265336 звернень, що на 7,0 % більше ніж у 2020 році (247999 звернень). Кількість звернень, що надійшли поштою, збільшилась на 12,4 % порівняно з 2020 роком – 141128 проти 125561. На особистих прийомах отримано 124208 звернень проти 122438 у 2020 році (збільшення становить 1,4 %).

Питома вага повторних звернень у загальній кількості звернень дещо зменшилася і становить 1,3 % проти 1,5 % у 2020 році (загальна кількість 3337 проти 3623 у 2020 році).

На 29,6 % збільшилася кількість колективних звернень – 10390 проти 8018 у 2020 році.

Кількість звернень від громадян найменш соціально захищених категорій зменшилася на 8,9 % порівняно з 2020 роком. Так, у 2021 році від осіб з інвалідністю, ветеранів війни і праці, учасників бойових дій, членів багатодітних сімей та інших найменш соціально захищених категорій отримано 38671 звернення, що становить 14,5 % від їх загальної кількості (у 2020 році – 42434  звернення, або 17,1 % від їх загальної кількості).

Головними для жителів області є питання соціального захисту – 81099 звернень (28,8 % від загальної кількості питань); комунального господарства – 63698 (22,6 %); аграрної політики і земельних відносин – 54437 (19,3 %).

Питання транспорту і зв’язку становлять 1,7 %; фінансової, податкової, митної політики – 0,2 % ; праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки – 0,4%; охорони здоров’я – 2,5 %; житлової політики – 2,4 %; екології та природних ресурсів – 0,5 %; забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації – 0,9 %; сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 1,5 %; освіти, наукової діяльності – 0,4 %; діяльності місцевих органів виконавчої влади – 0,1 %; діяльності органів місцевого самоврядування – 2,8 %; інші – 15,8 %.

Порівняно з 2020 роком збільшилася кількість звернень з питань аграрної політики і земельних відносин – на 12,9 %; комунального господарства – на 14,8 %, екології та природних ресурсів – на 25,9 %, соціального захисту – на 8,3 %, діяльності органів місцевого самоврядування – на 43,4 %, охорони здоров’я  – на 7,7 %, транспорту і зв’язку, житлової політики – на 1,2 %.

Зменшилася кількість звернень стосовно питань праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки – на 42,1 %; забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації – на 33,2 %; сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – на 5,7%; освіти, наукової діяльності – на 0,1 %; державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – на 28 %; фінансової, податкової, митної політики – на 39,9 %; діяльності місцевих органів виконавчої влади – на 48,2 %, діяльності центральних органів виконавчої влади – на 42,3 %.

За підсумками розгляду звернень місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування області у 2021 році вирішено позитивно питання, зазначені у 154957 зверненнях, що становить 58,4 % від їх загальної кількості; надано роз’яснення на 98070 звернень (36,9 %); відмовлено у задоволенні розгляду – 3785 звернень (1,4 %); надіслано на розгляд за належністю до інших органів відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян», не підлягають розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» та звернень у стадії розгляду – 8524 (3,2 %).

Варто зазначити, що кількість питань, вирішених позитивно, є найбільшою у селищних радах ТГ (84,0 %), сільських радах ТГ (79,9 %), районних радах (62,6%), міських радах ТГ (44,7 %) і пояснюється тим, що ними розглядаються питання, вирішення яких належить безпосередньо до повноважень органів місцевого самоврядування.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 8100 письмових звернень від 28010 громадян, що на 15,0 % менше ніж у 2020 році; у тому числі 51 звернення – на особистому прийомі, поштою – 5730 (у тому числі 538 електронних звернень). Також опрацьовано 40253 звернення, що надійшли з урядової «гарячої лінії».

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (72,4 %), комунального господарства (9,1 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (2,4 %), охорони здоров’я (2,6 %), аграрної політики і земельних відносин (1,8 %).

Питання транспорту і зв’язку становлять 1,7 %; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 0,1 %; фінансової, податкової, митної політики – 0,2 %; праці і заробітної плати – 0,9 %; екології та природних ресурсів – 1,0 %; сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 0,9 %; молоді, фізичної культури і спорту – 0,3 %; культури та культурної спадщини, туризму – 0,4 %; освіти, наукової, науково-технічної діяльності – 1,1 %; діяльності об’єднань громадян, релігії – 0,1 %; діяльності місцевих органів виконавчої влади – 0,8 %; діяльності органів місцевого самоврядування – 1,6 %; діяльності підприємств та установ – 0,1 %; обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 0,01 %. Звернень з питань державного будівництва, адміністративно-територіального устрою не надходило.

У порівнянні з 2020 роком на 7,0 % зменшилася кількість листів із питань соціального захисту (5864 проти 6306). Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги у зв’язку з проведенням лікування, призначення житлової субсидії, надання пільг особам з інвалідністю, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

На сторінці Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації постійно розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз’яснення щодо їх застосування. У Департаменті та в усіх рай(міськ) структурних підрозділах діють «гарячі телефонні лінії», працюють громадські приймальні, які облаштовані зручними заїздами для людей з особливими потребами. Крім того, у соціальній мережі Facebook ведеться сторінка щодо діяльності Департаменту.

На 38,1 % зменшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин (146 проти 236). Актуальними залишаються питання вирішення земельних і майнових відносин, галузі тваринництва, трудових відносин і заробітної плати, соціального розвитку села.

На 15,6 % зменшилася кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності (92 проти 109). Актуальними залишаються питання отримання архівних довідок і роз’яснень, функціонування закладів освіти, кадрові питання, поліпшення матеріально-технічної бази, придбання комп’ютерної техніки.

Проводилися зустрічі керівництва Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації із населенням через засоби масової інформації, обговорювалися такі питання: особливості проведення ЗНО-2022, стан національно-патріотичного виховання в закладах освіти області, організація проведення різноманітних інтелектуальних учнівських конкурсів та олімпіад та освітні реформи.

На 36,4 % зменшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку (140 проти 220). Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання неналежної організації пасажирських перевезень, порушення права на пільговий проїзд, поліпшення якості обслуговування на приміських маршрутах.

На 26,7 % зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства (740 проти 1010). У зверненнях порушувалися питання газового комплексу та паливних ресурсів (62,6 %), електроенергетичного комплексу (18,6 %), експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств  (4,6 %), водопостачання, водовідведення (4,7 %), опалення і гарячого водопостачання (2,7 %), оплати за комунальні послуги, тарифів, пільг і субсидій (3,2 %), благоустрою територій (експлуатація і ремонт доріг, зовнішнє освітлення, санітарна очистка – 3,3 %).

На рівні показника 2020 року залишається кількість листів із питань екології та природних ресурсів (79 проти 76). Актуальними залишаються питання ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ (57 %), забруднення атмосферного повітря (15,3 %), порушення природоохоронного законодавства (6,8 %).

На 46,6 % зменшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (197 проти 369), що стосувалися діяльності правоохоронних органів і органів юстиції (41,4 %), міграції, паспортизації, громадянства (5,6 %).

У 3,4 рази збільшилася кількість звернень з питання сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей (72 проти 21). Найбільш актуальною тематикою питань, що порушували громадяни у своїх зверненнях, є питання, що стосуються сім’ї, захисту прав дітей (31%), незгоди з діями посадових осіб (20 %); захисту житлових прав, в тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа (13 %), невиконання громадянами обов’язків по вихованню дітей (13%).

Функціонування телефонного зв'язку з населенням – «телефону довіри», який працює в режимі безпосереднього спілкування з посадовими особами служби у справах дітей обласної державної адміністрації з 09.00 до 18.00 год. щодня з понеділка по п’ятницю дозволяє надавати громадянам необхідні роз’яснення, вживати відповідних заходів реагування. Номери «телефонів довіри» розміщені на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації та Мінсоцполітики.

Протягом звітного періоду до служби у справах дітей обласної державної адміністрації надійшов 1341 телефонний дзвінок. По кожному зверненню проведена робота щодо з’ясування викладених фактів, координації роботи служб у справах дітей районних державних адміністрацій, ТГ, оперативного реагування та вжиття заходів щодо захисту прав дітей.

На 61,7 % зменшилася кількість листів громадян із питань праці і заробітної плати. Серед питань, які порушувались у зверненнях у звітному періоді, найбільш актуальними були питання трудових відносин та невиплати заробітної плати.

У 2021 році з Офісу Президента України надійшло 981 звернення проти 1157 у 2020 році (зменшення на 15,2 %), також 2 звернення надійшло від Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю, а також 3 звернення від Уповноваженого Президента України з прав дитини.

З Кабінету Міністрів України надійшло 166 звернень проти 257 у 2020 році (зменшення на 35,4 %).

З міністерств отримано 234 звернення, переважна більшість яких надійшла з Міністерства соціальної політики України – 116, Міністерства розвитку громад та територій України – 60 звернень, Міністерства охорони здоров’я України – 22, Міністерства у справах ветеранів України та міністерств інфраструктури України  – по 7, Міністерства внутрішніх справ України – 6, з інших міністерств – 16.

Відповідно до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 (зі змінами), звернення розподіляються:

за формою надходження: поштою – 5730 (у тому числі електронною поштою 538); на особистому прийомі – 51; через уповноважену особу – 1; через органи влади – 1417; через засоби масової інформації звернення не надходили; від інших органів, установ, організацій – 901;

за ознакою надходження: первинні – 7619; повторні – 180; дублетні – 219; неодноразові – 82;

за видами: пропозиції (зауваження) – 11, заяви (клопотання) – 7641,             скарги – 448;

за суб’єктом: індивідуальні – 7802, колективні – 287, анонімні – 11;

за категоріями авторів звернень: учасник війни – 10, дитина війни – 47, особа з інвалідністю внаслідок війни – 110, учасник бойових дій – 629, ветеран праці – 136, особа з інвалідністю І групи – 83, особа з інвалідністю ІІ групи – 364, особа з інвалідністю ІІІ групи – 169, одинока мати – 29, мати-героїня – 14, багатодітна сім’я – 53, особа, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи – 8, учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 28.

Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 722 або 7,6 % від загальної кількості. Крім того, частка звернень від підприємців і безробітних становить по 0,1 %.

За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом звітного періоду, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 19,9 % вирішено позитивно; на 35,9 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 8,0 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,3 % листів повернуто заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 10 звернень не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезазначеного Закону; 14,8 % - відмовлено, 21,1 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 6876 громадянам на суму 28,5 млн. грн.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян здійснювався прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 538 електронних звернень.

Питання щодо підсумків роботи із зверненнями громадян у 2020 році заслухано на засіданні колегії обласної державної адміністрації 21 квітня 2021 року.

За допомогою платформи Zoom проведено дистанційне семінар-навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування за програмою «Звернення громадян до органів влади та доступ до публічної інформації».

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень» звернення громадян з урядової «гарячої лінії» опрацьовані відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації, а також працівниками Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Харківської обласної державної адміністрації.

Протягом 2021 року до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 40253 таких звернення, з них 31205 – опрацьовано працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації (на 6,3 % більше показника 2020 року), а також 9048 (з питань соціального захисту) – працівниками Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Харківської обласної державної адміністрації.

Більшість питань, що порушували громадяни у зверненнях на урядову «гарячу лінію», були питання опалення, тарифів на газ, забезпечення ліками, гарячого водопостачання, нарахування оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту будинків, нарахування субсидій, поточного утримання та ремонту доріг, призначення та виплати соціальної допомоги, пільг та ін.

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач вебсайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників і громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу «онлайн-консультації» (Skype).

Відомості про місцезнаходження документів ліквідованих та реорганізованих підприємств, установ та організацій, документи з особового складу яких перебувають на зберіганні у правонаступників та інших установах, що розміщені у рубриці «Звернення громадян», поповнюються новими даними з метою поліпшення доступу громадян до відповідної інформації.

Вищезазначені заходи сприяють полегшенню та прискоренню пошуку необхідних громадянам відомостей із різних питань.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян у Харківській міській раді продовжується робота інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснювався прийом заявок із наданням фотоматеріалів до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.

Протягом 2021 року зазначеною службою прийнято більше 1 млн. 60 тис. усних заявок від жителів міста Харкова, що на 92,6 тис. (8,1 %) менше ніж у 2020 році.

Із загальної кількості звернень у інформаційно-диспетчерську службу «1562» з питань комунального господарства надійшло 700,1 тис. (66%) звернень, з питань житлового господарства – 188,0 тис. (18%) звернень, з питань будівництва та ремонту доріг і тротуарів – 9,8 тис. (1,0%) звернень.

На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки у вигляді фотографій із вимогами усунення різноманітних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.

Для більш оперативної подачі звернень і надання відповідей на усні звернення створені умови громадянам у бюро інформації, яке розміщено у будівлі міської ради. Протягом року прийом звернень громадян здійснювався у Центрі надання адміністративних послуг міста  Харкова, його територіальних підрозділах та Регіональному центрі послуг.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районних державних адміністраціях, органах місцевого самоврядування створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.