Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у першому півріччі 2021 року.

До Харківської обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 4697 письмових звернень від 16852 громадян, що на 1,7 % менше ніж у першому півріччі 2020 року; у тому числі 43 звернення – у приймальні Харківської обласної державної адміністрації, поштою – 4654 (у тому числі 281 електронне звернення). Також опрацьовано 14539 звернень, що надійшли з урядової «гарячої лінії».

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (74,8 %), комунального господарства (8,4 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (2,6 %), охорони здоров’я (2,3 %), аграрної політики і земельних відносин (1,5 %).

Питання промислової політики становлять 0,04 %; транспорту і зв’язку – 1,7 %; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 0,1 %; фінансової, податкової, митної політики – 0,1 %; праці і заробітної плати – 1,1 %; екології та природних ресурсів – 1,1 %; сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 0,3 %; молоді, фізичної культури і спорту – 0,2 %; культури та культурної спадщини, туризму – 0,3 %; освіти, наукової, науково-технічної діяльності – 1,2 %; інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації – 0,02 %; діяльності об’єднань громадян, релігії – 0,1 %; діяльності центральних органів виконавчої влади – 0,04 %; діяльності місцевих органів виконавчої влади – 0,6 %; діяльності органів місцевого самоврядування – 1,2 %; діяльності підприємств та установ – 0,1 %; інші питання – 0,3 %; питання  діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою відсутні.

У порівнянні з 2020 роком на 13,9 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту (3508 проти 3080). Актуальними залишаються питання пільгового проїзду для окремих категорій громадян у зв’язку із введенням у м. Харкові електронного обліку проїзду на підставі квитків E-ticket, надання матеріальної допомоги у зв’язку з проведенням лікування, призначення житлової субсидії, надання пільг особам з інвалідністю, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

Протягом звітного періоду керівництво Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) брало участь у засіданнях «круглого столу»: 07.04.2021 – участь у проведенні тренінгу з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей для представників закладів охорони здоров’я (будинків дитини); 14.04.2021 – участь в онлайн-нараді Міністерства соціальної політики України за участю заступника Міністра з питань європейської інтеграції Ольги Ревук щодо роботи з підготовки надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на створення спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства; 21.04.2021 проведено на платформі ZOOM семінар з громадськими організаціями Харківської області з питань забезпечення технічними засобами реабілітації осіб з інвалідністю, зокрема з порушенням зору, та про зміни в порядку забезпечення ТЗР; 07.05.2021 – участь в експертній дискусії, організованій громадською організацією «Центр – розвиток демократії» на тему: «Модель рівності, Порядок денний «Жінки. Мир. Безпека» 1325, Ціль сталого розвитку 16, Загальна рекомендація CEDAW 38 та політики НАТО з протидії сексуальному насильству, пов’язаному з конфліктом».

На сторінці Департаменту офіційного вебсайту Харківської обласної державної адміністрації постійно розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз’яснення щодо їх застосування. У Департаменті та в усіх рай(міськ) структурних підрозділах діють «гарячі» телефонні лінії, працюють громадські приймальні, які облаштовані зручними заїздами для людей з особливими потребами.

На 49,6 % зменшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин (71 проти 141). Актуальними залишаються питання вирішення земельних і майнових відносин (74,5 %), галузі тваринництва (1,4 %), трудових відносин і заробітної плати (2,9 %).

На 33,3 % збільшилася кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності (56 проти 42). Актуальними залишаються питання отримання архівних довідок і роз’яснень, функціонування закладів освіти, кадрові питання, поліпшення матеріально-технічної бази, придбання шкільних автобусів, комп’ютерної техніки.

Проводилися зустрічі керівництва Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації із населенням через засоби масової інформації, обговорювалися такі питання: особливості проведення ЗНО-2021, стан національно-патріотичного виховання в закладах освіти області, організація проведення різноманітних інтелектуальних учнівських конкурсів і олімпіад.

На 37,4 % зменшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку
(82 проти 131). Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання неналежної організації пасажирських перевезень, порушення права на пільговий проїзд, поліпшення якості обслуговування на приміських маршрутах.

На 16,8 % зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства (392 проти 471). У зверненнях порушувалися питання газового комплексу та паливних ресурсів (58,7 %), електроенергетичного комплексу (21,1 %), експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (5,2 %), водопостачання, водовідведення (4,1 %), опалення і гарячого водопостачання (3,4 %), оплати за комунальні послуги, тарифів, пільг і субсидій (6 %), благоустрою територій (експлуатація і ремонт доріг, зовнішнє освітлення, санітарна очистка – 3,4 %).

Порівняно з відповідним періодом 2020 року на 30,8 % збільшилася кількість листів із питань екології та природних ресурсів (51 проти 39). Актуальними залишаються питання ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ, порушення природоохоронного законодавства.

На 37,5 % зменшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (120 проти 192), що стосувалися діяльності міграційної служби: оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки, відмови від біометричних документів, реєстрація місця проживання, оформлення посвідки на проживання.

На 55,6 % зменшилася кількість звернень з питань сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей (14 проти 9). Функціонування телефонного зв'язку з населенням – «телефону довіри», який працює в режимі безпосереднього спілкування з посадовими особами служби у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації з 08.00 до 17.00 год. щодня з понеділка по п’ятницю дозволяє надавати громадянам необхідні роз’яснення, вживати відповідних заходів реагування. Номери «телефонів довіри» розміщені на офіційному вебсайті Харківської обласної державної адміністрації та Мінсоцполітики.

На 58,9 % зменшилася кількість листів громадян із питань праці і заробітної плати. Серед питань, які порушувались у зверненнях у звітному періоді, найбільш актуальними були питання трудових відносин та невиплати заробітної плати.

З Офісу Президента України надійшло 504 звернення проти 601 у першому півріччі 2020 року (зменшення на 16,1 %), із них 2 звернення надійшло від Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю, а також
3 звернення від Уповноваженого Президента України з прав дитини.

З Кабінету Міністрів України надійшло 70 звернень проти 141 у 2020 році (зменшення на 50,3 %).

З міністерств отримано 103 звернення, переважна більшість яких надійшла з Міністерства соціальної політики України – 48, Міністерства розвитку громад та територій України – 33 звернення, Міністерства охорони здоров’я України – 11, з інших міністерств – 11.

Відповідно до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858
(зі змінами), звернення розподіляються:

за формою надходження: поштою – 3466 (у тому числі електронною поштою 281); на особистому прийомі – 43; через уповноважену особу – 1; через органи влади – 694; через засоби масової інформації звернення не надходили; від інших органів, установ, організацій – 493;

за ознакою надходження: первинні – 4456; повторні – 83; дублетні – 113; неодноразові – 45;

за видами: пропозиції (зауваження) – 4, заяви (клопотання) – 4433,             скарги – 260;

за суб’єктом: індивідуальні – 4540, колективні – 150, анонімні – 7;

за категоріями авторів звернень: учасник війни, особа з інвалідністю внаслідок війни, учасник бойових дій – 542; ветеран праці – 74; особа з інвалідністю І, ІІ, ІІІ групи – 355; одинока мати, мати-героїня, багатодітна    сім’я – 62, особа, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи, учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 25.

Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 9,6 % від загальної кількості.

За результатами розгляду звернень, що надійшли до Харківської обласної державної адміністрації протягом звітного періоду, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 8,2 % – вирішено позитивно; відмовлено – по 6,1 % звернень, на 27,9 % – надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 7,7 % звернень відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» надіслано на розгляд за належністю до інших органів;
0,3 % листів повернуто заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 6 звернень не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезазначеного Закону;
49,7 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 1564 громадянам на суму 10,538 млн грн.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян здійснювався прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до Харківської обласної державної адміністрації надійшло 281 електронне звернення.

Питання щодо підсумків роботи із зверненнями громадян у 2020 році заслухано на засіданні колегії обласної державної адміністрації 21 квітня поточного року.

За допомогою платформи Zoom проведено дистанційне семінар-навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування за програмою «Звернення громадян до органів влади та доступ до публічної інформації».

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень» звернення громадян з урядової «гарячої лінії» опрацьовані відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації, а також працівниками Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Харківської обласної державної адміністрації. Протягом звітного періоду до Харківської обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 19236 таких звернень.

Більшість питань, що порушували громадяни у зверненнях на урядову «гарячу лінію», були питання передачі показань лічильників газу, забезпечення ліками, гарячого водопостачання, нарахування оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту будинків, нарахування субсидій, поточного утримання та ремонту доріг, призначення та виплати соціальної допомоги, пільг та ін.

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач вебсайту має можливість звернутися до Державного архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників і громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу «онлайн-консультації» (Skype).

Відомості про місцезнаходження документів ліквідованих та реорганізованих підприємств, установ та організацій, документи з особового складу яких перебувають на зберіганні у правонаступників та інших установах, що розміщені у рубриці «Звернення громадян», поповнюються новими даними з метою поліпшення доступу громадян до відповідної інформації.

Вищезазначені заходи сприяють полегшенню та прискоренню пошуку необхідних громадянам відомостей із різних питань.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян у Харківській міській раді продовжується робота інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснюється прийом заявок із наданням фотоматеріалів до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.

У першому півріччі 2021 року зазначеною службою прийнято більше ніж 464,4 тис. усних заявок від жителів міста Харкова, що дорівнює надходженню таких заявок у І півріччі 2020 року. Із загальної кількості звернень з питань комунального господарства надійшло 301,6 тис. (65 %) звернень, з питань житлового господарства – 79,5 тис. (17 %) звернень.

На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки у вигляді фотографій із вимогами усунення різних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в Харківській обласній державній адміністрації, районних державних адміністраціях, органах місцевого самоврядування Харківської області створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.