Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у 1 кварталі 2021 року.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 2654 письмових звернення від 11404 громадянина, що на 17,8 % менше ніж за аналогічний період 2020 року, у тому числі 149 електронних звернень. Також опрацьовано 7512 звернень, що надійшли з урядової гарячої лінії.

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (74,9 %), комунального господарства (8,4 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (3,2 %), охорони здоров’я (2,1 %).

Питання аграрної політики і земельних відносин становлять 1,0 %,  промислової політики – 0,01 %;  транспорту і зв’язку – 1,7 %; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 0,2 %; фінансової, податкової, митної політики – 0,2 %; праці і заробітної плати – 1,6 %; екології та природних ресурсів – 1,0 %; сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 0,2 %; молоді, фізичної культури і спорту – 0,3 %; культури та культурної спадщини, туризму – 0,5 %; освіти, наукової, науково-технічної діяльності – 0,9 %; діяльності об’єднань громадян, релігії – 0,2 %; діяльності місцевих органів виконавчої влади – 0,5 %; діяльності органів місцевого самоврядування – 0,8 %.

У порівнянні з відповідним періодом 2020 року на 10,0 % зменшилася кількість листів із питань соціального захисту (1988 проти 2210). Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги у зв’язку з проведенням лікування, призначення житлової субсидії, надання пільг особам з інвалідністю, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

На 73,3 % зменшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин (27 проти 101). Актуальними залишаються питання вирішення земельних і майнових відносин, галузі тваринництва, трудових відносин і заробітної плати, соціального розвитку села.

На 22,6 % зменшилася кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності (24 проти 31). Актуальними залишаються питання отримання архівних довідок і роз’яснень, функціонування закладів освіти, кадрові питання, поліпшення матеріально-технічної бази, придбання шкільних автобусів, комп’ютерної техніки.

На 44,3 % зменшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку (44 проти 79). Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання неналежної організації пасажирських перевезень, порушення права на пільговий проїзд, поліпшення якості обслуговування на приміських маршрутах.

На 23,7 % зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства (222 проти 291). У зверненнях порушувалися питання газового комплексу та паливних ресурсів (53,3 %), електроенергетичного комплексу (23,8 %), експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств  (6,7 %), оплати за комунальні послуги, тарифів, пільг і субсидій (5,2 %).

На 10 % зменшилася кількість листів із питань екології та природних ресурсів (27 проти 30). Актуальними залишаються питання ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ, порушення природоохоронного законодавства.

На 27,1 % зменшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (86 проти 118).

На 28,6 % зменшилася кількість звернень з питання сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей (5 проти 7). Функціонування телефонного зв'язку з населенням – «телефону довіри», який працює в режимі безпосереднього спілкування з посадовими особами служби у справах дітей обласної державної адміністрації з 09.00 до 18.00 год. щодня з понеділка по п’ятницю дозволяє надавати громадянам необхідні роз’яснення, вживати відповідних заходів реагування. Номери «телефонів довіри» розміщені на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації та Мінсоцполітики.

На 48,3 % збільшилася кількість листів громадян із питань праці і заробітної плати. Серед питань, які порушувались у зверненнях у звітному періоді, найбільш актуальними були питання трудових відносин та невиплати заробітної плати.

Протягом звітного періоду з Офісу Президента України надійшло 271 звернення проти 307 у 2020 році (зменшення на 11,7 %).

З Кабінету Міністрів України надійшло 45 звернень проти 92 у 2020 році (зменшення на 51,1 %).

З міністерств отримано 42 звернення, переважна більшість яких надійшла з Міністерства соціальної політики України – 17, Міністерства розвитку громад та територій України – 14 звернень, Міністерства охорони здоров’я України – 5, Міністерства юстиції України – 2, з інших міністерств – 4.

Відповідно до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 (зі змінами), звернення розподіляються:

за формою надходження: поштою – 1977 (у тому числі електронною поштою 149); особисто – 34; через уповноважену особу – 1; через органи влади – 370; через засоби масової інформації звернення не надходили; від інших органів, установ, організацій – 272;

за ознакою надходження: первинні – 2556; повторні – 33; дублетні – 57; неодноразові – 8;

за видами: пропозиції (зауваження) – 2, заяви (клопотання) – 2505, скарги – 157;

за суб’єктом: індивідуальні – 2567, колективні – 84, анонімні – 3;

за категоріями авторів звернень: учасник війни – 6, дитина війни – 22, особа з інвалідністю внаслідок війни – 34, учасник бойових дій – 354, ветеран праці – 32, особа з інвалідністю І групи – 23, особа з інвалідністю ІІ групи – 133, особа з інвалідністю ІІІ групи – 61, одинока мати – 6, мати-героїня – 6, багатодітна сім’я – 26, особа, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи – 3, учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 3.

Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 10,4 % від загальної кількості.

За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом звітного періоду, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 0,5 % вирішено позитивно; на 21,9 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 7,5 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,5 % листів повернуто заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 3 звернення не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезазначеного Закону; 69,4 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян здійснювався прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 149 електронних звернень.

На виконання пункту 19 протоколу № 2 від 10.03.2020 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій «Про стан забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення України та заходів стосовно стабілізації епідемічної ситуації, спричиненої коронавірусом Cоvid-19» особисті прийоми громадян не проводились.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 10561 звернення з урядової гарячої лінії, з них 7512 – опрацьовано працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації (на 9,4 % менше показника відповідного періоду 2020 року), а також 3049 (з питань соціального захисту) – працівниками Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Харківської обласної державної адміністрації.

Більшість питань, що порушували громадяни у зверненнях на урядову гарячу лінію, були питання опалення, тарифів на газ, забезпечення ліками, гарячого водопостачання, нарахування оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту будинків, нарахування субсидій, поточного утримання та ремонту доріг, призначення та виплати соціальної допомоги, пільг та ін.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян у Харківській міській раді продовжується робота інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснювався прийом заявок із наданням фотоматеріалів до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.

На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки у вигляді фотографій із вимогами усунення різноманітних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.

Для більш оперативної подачі звернень і надання відповідей на усні звернення створені умови громадянам у бюро інформації, яке розміщено у будівлі міської ради. Протягом кварталу прийом звернень громадян здійснювався у Центрі надання адміністративних послуг міста  Харкова, його територіальних підрозділах та Регіональному центрі послуг.