Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за I квартал 2019 року.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 3930 звернень, що на 28,6 % більше ніж у відповідному кварталі 2018 року; у тому числі 1256 звернень – на особистому прийомі, поштою – 1667 (у т.ч. 105 електронних звернень). Також опрацьовано 6886 звернень, що надійшли з урядової гарячої лінії.

На 16,2 % збільшилася кількість колективних звернень (172 проти 148, питома вага складає 4,4 %). За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 96,6 %, 3,1% – скарги, 0,3% – пропозиції.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 (зі змінами) застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 498 звернень, що на 21,2 % більше аналогічного періоду 2018 року, у тому числі:

- з Адміністрації Президента України – 261 звернення (збільшення на 56,3 %);

- з Кабінету Міністрів України – 129 звернень (зменшення на 21,8 %).

Усього в листах громадян, що надішли поштою та на особистому прийомі, порушено 3930 питань.

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (71,7 %), комунального господарства (8,4 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (3,5 %), охорони здоров’я (2,8 %), аграрної політики і земельних відносин (2,5 %).

На 39 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту (2817 проти 2026). Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг особам з інвалідністю та їх персоніфікації, встановлення статусу учасника війни, надання допомоги у забезпеченні житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території, а також державної соціальної допомоги.

У 3,2 рази збільшилася кількість звернень з питання надання житлових субсидій. Це обумовлено технічними проблемами, які призвели до того, що певна частина одержувачів пенсії не була ідентифікована пенсійним фондом України як одержувач пенсії і, як наслідок, виплата цим особам житлової субсидії за лютий 2019 року у готівковій формі здійснювалась через АТ «Ощадбанк».

Посилено інформаційно-роз'яснювальну роботу через засоби масової інформації. Директор Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) брав участь у брифінгах та виступах на телеканалах: 03.01.2019 брифінг в прес-центрі Харківської обласної державної адміністрації на тему «Зміни алгоритму виплати субсидій», 01.02.2019 виступ на телеканалі «ОТБ» з питання одержання «Пакунку малюка», 15.03.2019 виступ на телеканалі «Simon», а 25.03.2019 брифінг у прес-центр із питанням монетизації житлових субсидій.

У соціальній мережі Facebook ведеться сторінка щодо діяльності Департаменту. У Департаменті та в усіх рай(міськ)управліннях діють «гарячі» телефонні лінії.

На 15 % зменшилася кількість листів із питань освіти, наукової діяльності (34 проти 40). Актуальними залишаються питання отримання архівних довідок та роз’яснень, функціонування навчальних закладів, кадрові питання, поліпшення матеріально-технічної бази, підвозу дітей, придбання автобусів, комп’ютерів.

У порівнянні з відповідним періодом 2018 року збільшилася кількість звернень громадян із Близнюківського, Богодухівського, Вовчанського, Красноградського, Нововодолазького районів області, м. Харкова. Зменшилася кількість звернень громадян, які проживають у Балаклійському, Дергачівському, Сахновщинському, Харківському, Зміївському, Золочівському, Чугуївському районах області, містах Ізюм і Куп’янськ.

Проводилися систематичні зустрічі керівництва Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації із населенням через засоби масової інформації, обговорювалися наступні питання: особливості проведення ЗНО-2019, стан національно-патріотичного виховання в навчальних закладах області, організація проведення різноманітних інтелектуальних учнівських конкурсів та олімпіад та освітні реформи.

Керівництвом Департаменту протягом кварталу здійснено три робочі поїздки, під час яких відкрито Красноградський фізкультурно-оздоровчий комплекс, відвідано Люботинський професійний ліцей залізничного транспорту, а також заклади освіти Пісочинської ОТГ. Під час відвідування закладів освіти в оперативному порядку вирішувалися питання, що порушували учасники навчально-виховного процесу.

На 13,3 % зменшилася кількість листва із питань транспорту і зв’язку (72 проти 83). Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання неналежного транспортного обслуговування, недотримання графіку руху приміськими автобусними маршрутами, некоректної поведінки водіїв по відношенню до пасажирів, відновлення роботи приміських автобусних маршрутів тощо (37,6 %), порушення права громадян на пільговий проїзд (34,7 %), надання неякісних поштових послуг, затримки доставки пенсії, передплачених періодичних видань (15 %), відновлення роботи стаціонарного телефонного зв’язку(3,1%).

На 8,6 % збільшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства (330 проти 304). У зверненнях порушувалися питання оплати за комунальні послуги, тарифів, пільг і субсидій (27 %), водопостачання, водовідведення (21 %); опалення і гарячого водопостачання (20 %); благоустрою територій (експлуатація і ремонт доріг, зовнішнє освітлення, санітарна очистка), ритуальних послуг (17 %), експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (14 %).

Порівняно з відповідним періодом минулого року утричі збільшилася кількість листів із питань екології та природних ресурсів (77 проти 26). Актуальними залишаються питання ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ, порушення природоохоронного законодавства.

На 19 % збільшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, що стосувалися діяльності міграційної служби: оформлення паспорту громадянина України у формі ID-картки, відмови від біометричних документів, реєстрація місця проживання, оформлення посвідки на проживання.

На 6,5 % зменшилася кількість листів громадян із питань праці і заробітної плати. Серед питань, які порушувались у зверненнях у звітному періоді, найбільш актуальними були питання трудових відносин та невиплати заробітної плати – 52 % від загальної кількості.

Управлінням розвитку промисловості Харківської обласної державної адміністрації (далі – Управління), спільно з керівництвом підприємств, що мають заборгованість із заробітної плати перед працівниками, вживалися заходи для поліпшення фінансового стану підприємства та своєчасної виплати заробітної плати працівникам.

Обласною державною адміністрацією у звітному періоді з питання погашення заборгованості з виплати заробітної плати направлено листи на адресу АТ «Українська промислово-енергетична компанія» стосовно вжиття вичерпних заходів щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам підприємств, які входять до складу АТ «УПЕК», до Кабінету Міністрів України стосовно відновлення діяльності КП «Зміївський ремонтний енергомеханічний завод», погашення заборгованості з виплати заробітної плати та інших платежів, а також вжиття заходів щодо ефективного використання потужностей підприємства для виробництва продукції та надання послуг для оборонної, медичної, будівельної та інших галузей економіки.

Переважна частина заборгованості із виплати заробітної плати припадає на Харківське державне авіаційне виробниче підприємство, органом якого є ДК «Укроборонпром».

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 1365 громадянам на суму понад 10,6 млн. грн.

За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом кварталу, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 11,7 % вирішено позитивно; на 14 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 9,3 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,1 % повернено заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 10 звернень не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезгаданого Закону; 64,4 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян здійснювався прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 105 таких звернень.

За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 315 звернень (збільшення на 17,5 %), а також 941 звернення – працівниками приймальні (збільшення на 7,3 %).

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 6886 таких звернень (збільшення на 9,4 %).

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач веб-сайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників та громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу “онлайн-консультації” (Skype).

Відомості про місцезнаходження документів ліквідованих та реорганізованих підприємств, установ та організацій, документи з особового складу яких перебувають на зберіганні у правонаступників та інших установах, що розміщені у рубриці «Звернення громадян», поповнюються новими даними з метою поліпшення доступу громадян до відповідної інформації.

Вищезазначені заходи сприяють полегшенню та прискоренню пошуку необхідних громадянам відомостей із різних питань.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районних державних адміністраціях, органах місцевого самоврядування створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги. Під час проведення особистого прийому громадян керівництвом Юридичного департаменту та особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції обласної державної адміністрації, протягом звітного періоду 32 особам надані усні роз’яснення.