Харківська обласна державна адміністрація

ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2018 році.

08 лютого 2019 | 11:01

На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»  (далі – Указ) Харківською обласною державною адміністрацією спланована та проводиться робота щодо забезпечення реалізації та гарантування прав громадян на письмове звернення та особистий прийом, обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді.

Основна увага приділялася питанням забезпечення вимог чинного законодавства щодо розгляду звернень громадян, здійснення контролю за станом цієї роботи у районних державних адміністраціях, виконавчих органах органів місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності, підвищенню відповідальності керівників за стан цієї роботи, наданню практичної та методичної допомоги, проведенню семінарів з питань роботи зі зверненнями, підвищенню рівня правової освіти населення, найбільш повному висвітленню питань стану розгляду звернень громадян у засобах масової інформації та ін.

У цілому до всіх гілок влади області надійшло 272131 звернення, що на 14,2 % більше ніж у 2017 році. Із загальної кількості 128983 звернення надійшло поштою, 143148 – на особистому прийомі.

Відповідно до частини п’ятої пункту 1 Указу особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 9,8 % звернень надійшло від зазначених категорій населення.

Відмічається зменшення кількості колективних звернень на 15,1 %.

Усього в листах порушено понад 286 тис. різноманітних питань. Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (31,4 %), комунального господарства (21,8 %), аграрної політики та земельних відносин (13,9 %).

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло             11301 звернення, що на 17,4 % більше 2017 року; у тому числі 4193 звернення – на особистому прийомі, поштою – 3971 (у т.ч. 378 електронних звернень).

Відповідно до частини п’ятої пункту 1 Указу особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 4054 звернення або 35,8 % надійшло від зазначених категорій населення.

На 7,3 % зросла кількість колективних звернень (570 проти 531, питома вага складає 5 %).

За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 96 %, скарги − 3,7 %,  пропозиції − 0,3 %.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 1764 звернення, що на 6,3 % менше 2017 року, у тому числі:

- з Адміністрації Президента України - 711 звернень (зменшення на 1,9 %);

- з Кабінету Міністрів України – 573 звернення (зменшення на 22,6 %).

Усього в листах порушено 11301 питання. Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (59,2 %), комунального господарства (13,7 %), охорони здоров’я, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (по 4,5 %), аграрної політики і земельних відносин (3,7 %).

У порівнянні з 2017 роком на 31 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг особам з інвалідністю та їх персоніфікації, надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території, встановлення статусу учасника війни, надання державної соціальної допомоги.

З метою вчасного виявлення гострих проблем, що породжують звернення і потребують негайного вирішення, значна увага приділялася посиленню інформаційно-роз'яснювальної роботи через засоби масової інформації. Директор Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації (далі – Департамент) брав участь у прес-конференціях, брифінгах та виступах на телеканалах, а саме: 19.10.2018 – брифінг по темі виплата до Дня захисника України учасникам АТО; 25.10.2018 – виступ на телеканалі «Simon» з питання надання житлової субсидії та брифінг з питання одержання «Пакунка малюка»; 23.11.2018 – виступ на телеканалі «R1» у програмі новини з питання житлових субсидій; 20.12.2018 – брифінг в прес-центрі Харківської обласної державної адміністрації на тему «Заходи для дітей, які проходитимуть в області до Нового року». Крім того, у соціальній мережі Facebook ведеться сторінка щодо діяльності Департаменту.

На сторінці Департаменту на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації постійно оновлюється інформація про діяльність Департаменту, розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз’яснення щодо їх застосування. У Департаменті та в усіх рай(міськ)управліннях діють телефонні «гарячі» лінії.

На 6 % збільшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин. Актуальними залишаються питання вирішення земельних та майнових відносин (67% від загальної кількості звернень), галузі тваринництва (9%), трудові відносини та заробітна плата (5%), ціноутворення на сільськогосподарську продукцію (6%).

На 17,5 % збільшилася кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності. Актуальними залишаються питання поліпшення матеріально-технічної бази, придбання автобусів, комп’ютерів, підвозу дітей, функціонування навчальних закладів, кадрові питання, отримання архівних довідок, вирішення житлових питань, покращання стану справ в освітянській галузі, педагогічне навантаження, пільги вчителям.

У порівнянні з 2017 роком збільшилася кількість звернень від громадян, які проживають у Балаклійському, Вовчанському, Зачепилівському, Золочівському, Первомайському, Харківському, Чугуївському районах області, звернень яких пов’язані з діяльністю закладів вищої і професійної (професійно-технічної) освіти. У той же час кількість звернень від жителів Близнюківського, Дергачівського, Краснокутського, Печенізького, Шевченківського районів області, міст Куп’янська, Лозової, Люботина, Первомайського, міста Харкова зменшилася.

Проведено зустрічі директора Департаменту науки і освіти обласної державної адміністрації з населенням через засоби масової інформації, під час яких обговорювались актуальні питання щодо освітянської галузі: реалізація концепції Нова українська школа, стан національно-патріотичного виховання в закладах освіти області, організація проведення різноманітних інтелектуальних учнівських конкурсів та олімпіад, організація інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, підготовка закладів освіти області до нового навчального року тощо.

Крім того, керівництвом Департаменту протягом року здійснено 55 робочих поїздок, під час яких відвідано 64 заклади освіти. У ході робочих візитів в оперативному порядку вирішувалися нагальні питання, які порушували учасники освітнього процесу.

Збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку на 47,3 %. Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання з приводу порушення автоперевізниками та водіями прав громадян на пільговий проїзд у приміському транспорті (зростання на 19,2 %), неналежного транспортного обслуговування, недотримання графіку руху приміськими автобусними маршрутами, некоректної поведінки водіїв по відношенню до пасажирів, відновлення роботи приміських автобусних маршрутів (зростання на 7,6 %), надання неякісних поштових послуг, затримки доставки пенсії, передплачених періодичних видань (зростання на 6,3 %), відновлення роботи стаціонарного телефонного зв’язку та радіомовлення, надання квитанцій для оплати послуг зв’язку, поліпшення роботи Інтернет-зв’язку.

На 41,4 % зросла кількість звернень із питань молоді, фізичної культури і спорту (41 проти 29). Більшість листів пов’язані з організацією роботи фізкультурно-оздоровчих комплексів, ДЮСШ, реконструкції спортивних споруд, якості надання фізкультурно-спортивних послуг.

Провідне місце займають питання розвитку масового спорту, збереження та реконструкції спортивних майданчиків, стадіонів, спортивних баз у різних районах Харківської області. Також громадян хвилювали питання надання підтримки та реалізації молодіжних проектів, сприяння зайнятості молоді та формування здорового способу життя.

Не втрачає свою актуальність питання оздоровлення та відпочинку дітей, спостерігалося збільшення кількості звернень з цього питання. За результатами розгляду 6 звернень звернення вирішені позитивно, діти заявників направлені для оздоровлення на узбережжя Чорного та Азовського морів за рахунок коштів обласного бюджету (ДЗО «Северянин» смт Кирилівка Запорізької області, ДЗО «Перлина Чорномор’я» Одеської області, ДП УДЦ «Молода гвардія» м. Одеса).

На 2,5 % збільшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства та житлової політики. У зверненнях порушувалися питання благоустрою територій (21,2 %, експлуатація і ремонт доріг, зовнішнє освітлення, санітарна очистка), водопостачання та водовідведення (21,5 %), опалення і гарячого водопостачання (20,7  %), оплати за комунальні послуги, тарифи, пільги, субсидії (16,4 %), експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (16,4 %).

Порівняно з 2017 роком на 12,6 % збільшилася кількість листів із питань екології та природних ресурсів (241 проти 214). Актуальними залишаються питання ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ, порушення природоохоронного законодавства.

На 30,5 % збільшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації, що стосувалися діяльності міграційної служби: оформлення паспорту громадянина України у формі ID-картки, відмови від біометричних документів, реєстрація місця проживання, оформлення посвідки на проживання.

На 5,6 % збільшилася кількість листів громадян із питань праці і заробітної плати (133 проти 126). Серед питань, які порушувались у зверненнях у звітному періоді, найбільш актуальними були питання трудових відносин та невиплати заробітної плати – 46 % від загальної кількості.

Управлінням розвитку промисловості Харківської обласної державної адміністрації (далі – Управління), спільно з керівництвом підприємств, що мають заборгованість із заробітної плати перед працівниками, вживалися заходи для поліпшення фінансового стану підприємства та своєчасної виплати заробітної плати працівникам.

Так, за 2018 рік з питання виплати заборгованості із заробітної плати Управління направляло листи на ДП «Харківський завод електроапаратури», ПАТ «ХЕЛЗ «Укрелектромаш», ДП «Харківський завод транспортного устаткування», ТОВ «Українська ливарна компанія», ПАТ «Харківський підшипниковий завод», ПАТ «Харківський верстатобудівний завод», ПАТ  «Харківський електротехнічний завод «Укрелектромаш», ДП «Чугуївський авіаційний ремонтний завод», КП «Зміївський ремонтний енергомеханічний завод», ПАТ «Коннектор» з пропозицією надати інформацію щодо причин виникнення заборгованості із заробітної плати, перспектив її погашення та надання графіку погашення.

Також протягом звітного періоду представники зазначених підприємств заслуховувались на засіданнях Комісії обласної державної адміністрації з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

Ураховуючи той факт, що найбільшими боржниками є підприємства та установи державної форми власності, Управління, в межах компетенції, проводило роботу з органами управління підприємств та установ, направлену на погашення наявних боргових зобов’язань в індустріальному комплексі Харківщини. Протягом звітного періоду Управлінням підготовлено та направлено ініціативні листи обласної державної адміністрації до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України стосовно вжиття невідкладних заходів щодо подальшої діяльності ДП «Харківській НДІ технології машинобудування» (березень 2018 року) та до ДК  «Укроборонпром» (травень 2018 року) стосовно вжиття комплексних заходів щодо відновлення роботи Харківського державного авіаційного виробничого підприємства та погашення заборгованості із виплати заробітної плати працівникам підприємства.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 6838 громадянам на суму понад 46,5 млн. грн.

По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом звітного періоду, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 41 % порушених питань вирішено позитивно; по 34,2 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення; 11,2 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,4 % повернено заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 81 звернення не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 Закону України «Про звернення громадян»; 10,6 % − у стадії розгляду та остаточного вирішення.

Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, на веб-сайтах районних державних адміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом районних державних адміністрацій, керівниками структурних підрозділів, Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.

У більшості районних державних адміністрацій із метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників проводилися «Дні віддаленого села». Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до райдержадміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, показав загальну тенденцію до зменшення їх у кількості.

На виконання вимог Указу проводилося особисте звітування голів районних державних адміністрацій перед головою обласної державної адміністрації з питань роботи зі зверненнями громадян за період роботи у 2018 році.

Відпрацьована практика проведення особистих прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, передбачено прийом громадян за місцем роботи та проживання.

Згідно з пунктом 6 затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 1330 звернень (збільшення на 45,4 %), а також 2863 звернення – працівниками приймальні (збільшення на 3,8 %).

На виконання частини п’ятої пункту 5 Указу постійно аналізувалися та узагальнювалися питання, порушені у зверненнях громадян, щокварталу готувалися статистичні матеріали щодо надходження листів громадян у розрізі питань.

У зв’язку з тим, що регіональний контактний центр у Харківській області не створено, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» звернення громадян з урядової гарячої лінії опрацьовані відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації, а також працівниками Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Харківської обласної державної адміністрації.

Протягом 2018 року до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 39670 таких звернень, з них 25297 – опрацьовано працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації (на 2,9 % більше показника 2017 року), а також 14373 (з питань соціального захисту) – працівниками Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат Харківської обласної державної адміністрації.

Більшість питань, що порушували громадяни у зверненнях на урядову гарячу лінію, були питання опалення та газифікації, забезпечення ліками, гарячого водопостачання, нарахування оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту будинків, нарахування субсидій, поточного утримання та ремонту доріг, призначення та виплати соціальної допомоги, пільг та ін.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» забезпечено прийом електронних звернень. За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 378 таких звернень.

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач веб-сайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників та громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу “онлайн-консультації” (Skype).

Відомості про місцезнаходження документів ліквідованих та реорганізованих підприємств, установ та організацій, документи з особового складу яких перебувають на зберіганні у правонаступників та інших установах, що розміщені у рубриці «Звернення громадян», поповнюються новими даними з метою поліпшення доступу громадян до відповідної інформації.

Вищезазначені заходи сприяють полегшенню та прискоренню пошуку необхідних громадянам відомостей із різних питань.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян у Харківській міській раді продовжується робота інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснювався прийом заявок із наданням фотоматеріалів до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.

Протягом 2018 року зазначеною службою прийнято більше 1 млн. 51 тис. усних заявок від жителів міста Харкова, що на 97,5 тис. більше, ніж у 2017 році. Через сайт інформаційно-диспетчерської служби «1562» за звітний період надійшло більше 28,9 тис. звернень, що на 11,2 тис. (63%) звернень більше у порівнянні з 2017 роком.

На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки у вигляді фотографій із вимогами усунення різноманітних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.

Для більш оперативної подачі звернень і надання відповідей на усні звернення створені умови громадянам у бюро інформації, яке розміщено у будівлі міської ради. Протягом року прийом звернень громадян здійснювався у Центрі надання адміністративних послуг міста  Харкова, його територіальних підрозділах та Регіональному центрі послуг.

На виконання частини другої пункту 5 Указу інформація про роботу обласної державної адміністрації із зверненнями громадян, результати вирішення порушених у них питань щокварталу оприлюднювалися на веб-сайті обласної державної адміністрації. Крім того, там розміщена інформація щодо порядку проведення особистого прийому громадян посадовими особами обласної державної адміністрації, графіки цих прийомів.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районах області та містах обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги. Під час проведення особистого прийому громадян керівництвом Юридичного департаменту та особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції обласної державної адміністрації, протягом звітного періоду 130 особам надані усні роз’яснення.

 

Версія для друку Поділиться:


Вверх