Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за IІІ квартал 2018 року.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 2741 звернення, що на 18,3 % більше ніж у відповідному кварталі 2017 року; у тому числі 1064 звернення – на особистому прийомі, поштою – 889 (у т.ч. 97 електронних звернень). Також опрацьовано 5912 звернень, що надійшли з урядової «гарячої лінії».

Відповідно до частини 5 пункту 1 Указу особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Усього надійшло 915 звернень або 33,4 %.

На рівні минулого року залишається кількість колективних звернень (147 проти 140, питома вага складає 5,4 %). За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 95,4 %, 4,3% – скарги, 0,3% – пропозиції.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 (зі змінами) застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 469 звернень, що на 8,7 % менше аналогічного періоду 2017 року, у тому числі:

- з Адміністрації Президента України – 204 звернення (збільшення на 3,5 %);

- з Кабінету Міністрів України – 137 звернень (зменшення на 22,6 %).

Усього в листах громадян, що надішли поштою та на особистому прийомі, порушено 2741 питання.

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (55,2 %), комунального господарства (15,4 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (5,8 %), охорони здоров’я (4,9 %), аграрної політики і земельних відносин (3,3 %).

На 25,3 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту (1512 проти 1207). Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам та їх персоніфікації, робота стаціонарних установ, надання державної допомоги, соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

У зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 №551 «Деякі питання видачі посвідчень, особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян» надходить значна кількість звернень від громадян, які постраждали внаслідок

Чорнобильської катастрофи з питання видачі нових зразків посвідчень. Так, наприклад, за вересень 2018 року надійшло 33 звернення.

Директор Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації неодноразово брав участь у прес-конференціях на телеканалі «Simon» з питання безробіття, доходи громадян, ринок праці; на телеканалі «Мета» – новини «Затвердження програми рівноправності»; «Status Qvo» – на тему «Заборгованість  заробітної плати на підприємстві»; на каналі «112» – інформація щодо пілотного проекту «Пакунок малюка». Також проведений виступ на телеканалі «Мета» з питання затвердження програми рівноправності.

Крім того, у соціальній мережі Facebook ведеться сторінка щодо діяльності Департаменту.

На сторінці Департаменту на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації постійно розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз’яснення щодо їх застосування. У Департаменті та в усіх рай(міськ) управліннях діють «гарячі телефонні лінії», працюють громадські приймальні, які облаштовані зручними заїздами для людей з особливими потребами.

На 51,4 % збільшилася кількість листів із питань освіти, наукової діяльності (56 проти 37). Актуальними залишаються функціонування навчальних закладів, покращання стану справ у освітянській галузі, морально-етичного клімату в колективах навчальних закладів.

Проводилися зустрічі директора Департаменту науки і освіти обласної державної адміністрації з населенням через засоби масової інформації, під час яких обговорювалися актуальні питання щодо освітянської галузі: реалізація концепції Нова українська школа,  стан національно-патріотичного виховання в закладах освіти області, організація інклюзивного завчання дітей з особливими освітніми потребами, підготовка закладів освіти області до нового навчального року тощо.

Майже удвічі збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку (63 проти 33). Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання з приводу порушення автоперевізниками та водіями прав громадян на пільговий проїзд у приміському транспорті (зростання на 24 %); неналежного транспортного обслуговування, недотримання графіку руху приміськими автобусними маршрутами, некоректної поведінки водіїв по відношенню до пасажирів, відновлення роботи приміських автобусних маршрутів (зростання на 9 %); щодо надання неякісних поштових послуг, затримки доставки пенсії, передплачених періодичних видань (зростання на 5,8 %); відновлення роботи стаціонарного телефонного зв’язку та радіомовлення, надання квитанцій для оплати послуг зв’язку, поліпшення роботи Інтернет-зв’язку.

На 9,6 % збільшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства (422 проти 385). У зверненнях порушувалися питання благоустрою територій (22%, експлуатація і ремонт доріг, зовнішнє освітлення, санітарна очистка), опалення і гарячого водопостачання (19 %), водопостачання, водовідведення (21 %), оплати за комунальні послуги, тарифи, пільги, субсидії (18 %), експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (16 %).

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 3242 громадянам на суму понад 25,3 млн. грн.

За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом кварталу, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 12,9 % вирішено позитивно; на 25,1 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 11,3 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,3 % повернено заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 23 звернення не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезгаданого Закону; 49,1 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян здійснювався прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 97 таких звернень.

Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, на веб-сайтах районних держаних адміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом районних державних адміністрацій, керівниками структурних підрозділів, порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.

Затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 394 звернення (збільшення на 90,3 %), а також 670 звернень – працівниками приймальні (збільшення на 8,9 %).

Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови обласної державної адміністрації.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 5912 таких звернень.

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач веб-сайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників та громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу “онлайн-консультації” (Skype).

Відомості про місцезнаходження документів ліквідованих та реорганізованих підприємств, установ та організацій, документи з особового складу яких перебувають на зберіганні у правонаступників та інших установах, що розміщені у рубриці «Звернення громадян», поповнюються новими даними з метою поліпшення доступу громадян до відповідної інформації.

Вищезазначені заходи сприяють полегшенню та прискоренню пошуку необхідних громадянам відомостей із різних питань.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян у Харківській міській раді продовжується робота інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснюється прийом заявок з наданням фотоматеріалів до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.

На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки у вигляді фотографій з вимогами усунення різноманітних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районних державних адміністраціях, органах місцевого самоврядування створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.

Під час проведення особистого прийому громадян керівництвом Юридичного департаменту обласної державної адміністрації та особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції обласної державної адміністрації, протягом звітного періоду 33 особам надані усні роз’яснення.