Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за I квартал 2018 року.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 9352 звернення, що на 22,9 % більше ніж у першому кварталі 2017 року; у тому числі 1145 звернень – на особистому прийомі, поштою – 847 (у т.ч. 69 електронних звернень). Також опрацьовано 6297 звернень, що надійшли з урядової «гарячої лінії».

Відповідно до частини 5 пункту 1 Указу особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Усього надійшло 1315 звернень або 43 %.

Відмічається збільшення кількості колективних звернень на 4,9 % (148 проти 141, питома вага складає 4,8 %). За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 96,8 %, 2,7% – скарги, 0,3% – пропозиції.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 411 звернень, що на 5,7 % менше аналогічного періоду 2017 року, у тому числі:

- з Адміністрації Президента України – 167 звернень (зменшення на 7,2 %);

- з Кабінету Міністрів України – 165 звернень (зменшення на 2,5 %).

Усього в листах громадян, що надішли поштою та на особистому прийомі, порушено 3055 різноманітних питань.

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (66,3 %), комунального господарства (10 %), аграрної політики і земельних відносин (4,4 %), охорони здоров’я (4,7 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (3,8 %).

На 58,9 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту (2026 проти 1275).

Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам та їх персоніфікації, робота стаціонарних установ, надання державної допомоги, соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

Директор Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації неодноразово брав участь у місцевих видавництвах «Время» щодо проекту Рука допомоги, журнал «WORLD CITY» з питання гендеру, на інформаційному порталі «Справжня варта» розміщувалась інформація щодо отримання соціальної картки учасника АТО. Крім того у соціальній мережі Facebook ведеться сторінка щодо діяльності Департаменту. Також був проведений виступ на телеканалі «АТН» з питання пільгового проїзду та підвищення військових пенсій.

На сторінці Департаменту на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації постійно розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз’яснення щодо їх застосування. У Департаменті та в усіх рай(міськ) управліннях діють «гарячі телефонні лінії», працюють громадські приймальні, які облаштовані зручними заїздами для людей з особливими потребами.

На 24,5 % зменшилася кількість листів із питань освіти, наукової діяльності (40 проти 53). Актуальними залишаються питання функціонування навчальних закладів, поліпшення їх матеріально-технічної бази, сприяння у вступі до навчальних закладів, надання пільг учителям.

У порівнянні з відповідним періодом 2017 року значно збільшилася кількість звернень громадян із Балаклійського, Сахновщинського, Харківського, Чугуївського районів області; зменшилася кількість звернень громадян, які проживають у Дергачівському, Лозівському районах, м. Куп’янську, м. Харкові.

На 62,7 % збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку (83 проти 51).

Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання забезпечення права на пільговий проїзд у громадському транспорті, неналежного транспортного обслуговування пасажирів, надання роз’яснень щодо збільшення вартості проїзду в транспорті (83,4 % від загальної кількості звернень); неякісного надання поштових послуг та невдоволення стягненням комісійного збору за комунальні послуг через відділення ПАТ «Укрпошта» (8,6 %), відновлення роботи стаціонарного телефонного зв’язку, неякісного надання послуг Інтернету та відновлення роботи радіомовлення.

На 8,9 % зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства (304 проти 334). У зверненнях порушувалися питання якості комунальних послуг (32 %), благоустрою територій (36 %), оплати за комунальні послуги (18 %), експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (8 %).

До обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 1686 громадянам на суму понад 9 212 тис. грн.

За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом кварталу, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 26,6 % вирішено позитивно; на 22,1 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 10,2 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,5 % повернено заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 10 звернень не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезгаданого Закону; 40,2 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян запроваджено прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 69 таких звернень.

Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, на веб-сайтах райдержадміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.

З метою вирішення проблем та виправлення ситуацій, які негативно сприймаються громадськістю, більшість райдержадміністрацій проводить «Дні віддаленого села» за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників.

Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до районних державних адміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, свідчить про загальну тенденцію до зменшення їх кількості.

Згідно з пунктом 6 Указу затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 268 звернень (збільшення на 8,9 %), а також 877 звернень – працівниками приймальні (збільшення на 16,6 %).

Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови обласної державної адміністрації.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 6297 таких звернень.

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач веб-сайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників та громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу “онлайн-консультації” (Skype).

Відомості про місцезнаходження документів ліквідованих та реорганізованих підприємств, установ та організацій, документи з особового складу яких перебувають на зберіганні у правонаступників та інших установах, що розміщені у рубриці «Звернення громадян», поповнюються новими даними з метою поліпшення доступу громадян до відповідної інформації.

Вищезазначені заходи сприяють полегшенню та прискоренню пошуку необхідних громадянам відомостей із різних питань.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян у Харківській міській раді продовжується робота інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснюється прийом заявок з наданням фотоматеріалів до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.

На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки у вигляді фотографій з вимогами усунення різноманітних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, райдержадміністраціях і міських радах міст обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.

Протягом звітного періоду, згідно з затвердженими графіками, керівництвом і працівниками Юридичного департаменту заплановано та проведено 11 прийомів громадян, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, з питань, що належать до компетенції Харківської обласної державної адміністрації, на яких прийнято 31 особу.