Харківська обласна державна адміністрація

ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2017 році.

19 січня 2018 | 14:52

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 9629 звернень, що на 22,9 % більше 2016 року; у тому числі 3673 звернення – на особистому прийомі, поштою – 3091 (у т.ч. 379 електронних звернень). Також опрацьовано 24578 звернень, що надійшли з урядової гарячої лінії.

Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 3738 звернень або 38,8 % надійшло від зазначених категорій населення.

Відмічається збільшення кількості колективних звернень на 9,2 % (531 проти 486, питома вага складає 5,5 %).

За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 95,2 %, скарги − 4,4 %,  пропозиції − 0,4 %.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 1882 звернення, що на 17,2 % більше проти 2016 року, у тому числі:

- з Адміністрації Президента України - 725 звернень (зменшення на 2,7 %);

- з Кабінету Міністрів України – 740 звернень (збільшення на 42 %).

Усього в листах, що надійшли поштою та на особистому прийомі, порушено 9629 різноманітних питань.

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (53,0 %), комунального господарства (15,6 %), діяльності місцевих органі виконавчої влади (4,7 %), охорони здоров’я (4,5 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (4,1 %), аграрної політики і земельних відносин (4,1 %).

На 46,7 % у порівнянні з 2016 роком збільшилася кількість листів із питань соціального захисту. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги (77 %), призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

На 6,4 % збільшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин. Актуальними залишаються питання: вирішення земельних і майнових відносин (58 %) через невиконання сільськогосподарськими підприємствами своїх договірних зобов’язань, ціноутворення на сільськогосподарську продукцію (5 %), аграрної політики (15 %), трудові відносини та заробітна плата (5 %).

На 13,2 % збільшилася кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності. Актуальними залишаються функціонування навчальних закладів (12 %); покращання стану справ у освітянській галузі (6,8 %), морально-етичного клімату в колективах навчальних закладів (4,7 %).

У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року значно збільшилася кількість звернень громадян Дергачівського, Золочівського, Печенізького, Барвінківського, Ізюмського, Коломацького, Зміївського, Красноградського, Первомайського районів області; зменшилася кількість звернень громадян Харківського, Богодухівського, Сахновщинського, Шевченківського, Краснокутського, Куп’янського, Вовчанського, Лозівського, Нововодолазького, Близнюківського, Борівського, Дворічанського, Чугуївського, Валківського, Великобурлуцького районів, а також міст області. Проводилися систематичні зустрічі заступників директора Департаменту науки і освіти з населенням через засоби масової інформації, обговорювалися наступні питання: особливості проведення ЗНО 2017, стан національно-патріотичного виховання в навчальних закладах області, організація проведення різноманітних інтелектуальних учнівських конкурсів і олімпіад, освітні реформи та створення територіальних громад. Крім того, до районів та міст обласного значення заступниками директора Департаменту протягом звітного періоду здійснено 37 робочих поїздок та відвідані 41 навчальний заклад. Під час відвідування навчальних закладів в оперативному порядку вирішувалися питання, що порушували учасники навчально-виховного процесу.

Збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку на 34,3 %. Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання неналежного транспортного обслуговування пасажирів (38 %), забезпечення права на пільговий проїзд у громадському транспорті (66 %), неякісного надання поштових послуг та невдоволення стягненням комісійного збору при області за комунальні послуг через відділення ПАТ «Укрпошта» (13 %), щодо відновлення роботи стаціонарного телефонного зв’язку (2,2 %), неякісного надання послуг Інтернету (2 %), відновлення роботи провідного радіомовлення (6 %).

На 15,8 % зменшилася кількість звернень із питань сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту (53 проти 63). Важливими для громадян залишаються питання організації роботи фізкультурно-оздоровчих комплексів, ДЮСШ, реконструкції спортивних споруд.

На 34,2 % збільшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства та житлової політики. У зверненнях порушувалися питання експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (26 %), опалення і гарячого водопостачання (24 %), оплати за комунальні послуги, тарифи, пільги, субсидії (16 %), благоустрою територій (експлуатація і ремонт доріг, зовнішнє освітлення, санітарна очистка (13 %).

Порівняно з відповідним періодом 2016 року у 2,2 рази збільшилася кількість листів з питань екології та природних ресурсів (214 проти 95). Актуальними залишаються питання ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ (61 %), порушення природоохоронного законодавства (6 %).

На 22,2 % зменшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян.

Як і раніше за допомогою до обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 5625 громадянам на суму понад 33 145 тис. грн.

По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом року, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 29,2 % порушених питань вирішено позитивно; по 34,7 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення; 15,47% звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,3 % повернено заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 29 звернень не підлягають розгляду згідно зі статтею 8 Закону України «Про звернення громадян»; 19,2 % − у стадії розгляду та остаточного вирішення.

Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, на веб-сайтах райдержадміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та  аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.

У більшості районних державних адміністрацій із метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників проводилися «Дні віддаленого села». Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до райдержадміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, показав загальну тенденцію до зменшення їх у кількості.

Такий стан справ свідчить, що робота із зверненнями громадян у райдержадміністраціях в цілому налагоджена та є тенденція щодо її вдосконалення.

Проводилося особисте звітування голів райдержадміністрацій перед головою облдержадміністрації з питань роботи зі зверненнями громадян за період роботи у поточному році.

Затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 915 звернень, а також 2758 звернень – працівниками приймальні.

Постійно аналізувалися та узагальнювалися питання, порушені у зверненнях громадян, щокварталу готуються статистичні матеріали щодо надходження листів громадян у розрізі питань.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 24578 таких звернень, що 47,6 % менше показника 2016 року.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районах області та містах обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.

Протягом звітного періоду, згідно з затвердженими графіками, керівництвом і працівниками Юридичного департаменту заплановано та проведено 44 прийоми громадян, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, з питань, що належать до компетенції обласної державної адміністрації, на яких прийнято 134 особи.

 

Версія для друку Поділиться:


Вверх