Харківська обласна державна адміністрація

ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у першому півріччі 2017 року.

19 липня 2017 | 12:17

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 16153 звернення, що на 46,9 % менше відповідного періоду 2016 року; у тому числі 1972 звернення – на особистому прийомі, поштою – 2861 (у т.ч. 183 електронних звернення), а також 11320 звернень – з урядової гарячої лінії.

Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 1188 звернень або 24,6 % надійшло від зазначених категорій населення.

Відмічається збільшення кількості колективних звернень на 28,9 % (питома вага складає 5,8 %).

За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 95,3 %, скарги − 4,3 %,  пропозиції − 0,4 %.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 907 звернень, що на 30,5 % більше проти 2016 року, у тому числі:

- з Адміністрації Президента України - 332 звернення (зменшення на 10 %);

- з Кабінету Міністрів України – 364 звернення (збільшення на 89,6 %).

Усього в листах порушено 4833 різноманітних питання. Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (51,9 %), комунального господарства (15,4 %), охорони здоров’я (4,8 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (4,1 %), аграрної політики і земельних відносин (4,0 %).

У порівнянні з відповідним періодом 2016 року у 2 рази збільшилася кількість листів із питань соціального захисту. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

На 17,8 % збільшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин. Актуальними залишаються питання: вирішення земельних і майнових відносин (47 %) через невиконання сільськогосподарськими підприємствами своїх договірних зобов’язань, ціноутворення на сільськогосподарську продукцію (6 %), аграрної політики (24 %), трудові відносини та заробітна плата (10 %), розрахунки за користування продукцією тваринництва (2 %).

На 19,7 % збільшилася кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності. Актуальними залишаються функціонування навчальних закладів (9 %); покращання стану справ у освітянській галузі (7,2 %), морально-етичного клімату в колективах навчальних закладів (4,5 %).

У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року значно збільшилася кількість звернень громадян Дергачівського, Золочівського, Печенізького, Барвінківського, Ізюмського, Коломацького, Зміївського, Красноградського, Первомайського районів області; зменшилася кількість звернень громадян Харківського, Богодухівського, Сахновщинського, Шевченківського, Краснокутського, Куп’янського, Вовчанського, Лозівського, Нововодолазького, Близнюківського, Борівського, Дворічанського, Чугуївського, Валківського, Великобурлуцького районів, а також міст області. Проводилися систематичні зустрічі заступників директора Департаменту з населенням через засоби масової інформації, обговорювалися наступні питання: особливості проведення ЗНО 2017, стан національно-патріотичного виховання в навчальних закладах області, організація проведення різноманітних інтелектуальних учнівських конкурсів і олімпіад, освітні реформи та створення територіальних громад. Крім того, до районів та міст обласного значення заступниками директора Департаменту протягом звітного періоду здійснено 16 робочих поїздок та відвідані 20 навчальних закладів. Під час відвідування навчальних закладів в оперативному порядку вирішувалися питання, що порушували учасники навчально-виховного процесу.

Збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку на 57,1 %. Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання неналежного транспортного обслуговування пасажирів, забезпечення права на пільговий проїзд у громадському транспорті, неякісного надання поштових послуг та невдоволення стягненням комісійного збору за комунальні послуги через відділення ПАТ «Укрпошта», відновлення роботи стаціонарного телефонного зв’язку, послуг Інтернету.

На рівні минулого року залишається кількість звернень із питань сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту (29). Важливими для громадян залишаються питання організації роботи фізкультурно-оздоровчих комплексів, ДЮСШ, реконструкції спортивних споруд.

На 71,7 % збільшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства та житлової політики. У зверненнях порушувалися питання експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (32 %), опалення і гарячого водопостачання (20 %), оплати за комунальні послуги, тарифи, пільги, субсидії (17 %), благоустрою територій (експлуатація і ремонт доріг, зовнішнє освітлення, санітарна очистка).

Порівняно з відповідним періодом 2016 року у 4 рази збільшилася кількість листів з питань екології та природних ресурсів (103 проти 25). Актуальними залишаються питання ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ (55 %), порушення природоохоронного законодавства (6 %).

На 25,7 % зменшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян.

Як і раніше за допомогою до обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 1603 громадянам на суму понад 14 млн. 526 тис. грн.

По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом року, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 15,6 % порушених питань вирішено позитивно; по 30,5 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення; 14,4 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,4 % повернено заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 19 звернень не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 Закону України «Про звернення громадян»; 38,4 % − у стадії розгляду та остаточного вирішення.

Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, на веб-сайтах райдержадміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та  аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.

У більшості районних державних адміністрацій із метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників проводилися «Дні віддаленого села». Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до райдержадміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, показав загальну тенденцію до зменшення їх у кількості.

Такий стан справ свідчить, що робота із зверненнями громадян у райдержадміністраціях в цілому налагоджена та є тенденція щодо її вдосконалення.

Проводилося особисте звітування голів райдержадміністрацій перед головою облдержадміністрації з питань роботи зі зверненнями громадян за період роботи у поточному році.

Затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 480 звернень, а також 1484 звернення – працівниками приймальні.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 11320 таких звернень, що 58,3 % менше показника минулого року.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районах області та містах обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги. Під час проведення особистого прийому громадян керівництвом Юридичного департаменту та особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції обласної державної адміністрації, протягом звітного періоду 64 особам надані усні роз’яснення.

 

Версія для друку Поділиться:


Вверх