Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за IІ квартал 2017 року.
До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 8543 звернення, що на 32,9 % менше ніж у 2016 році; у тому числі 966 звернень – на особистому прийомі, поштою – 729, а також 6132 звернення – з урядової «гарячої лінії».
Відповідно до частини 5 пункту 1 Указу особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Усього надійшло 919 звернень або 38,1 %.
Відмічається збільшення кількості колективних звернень на 20,7 % (140 проти 116, питома вага складає 5,8 %). За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 95,7 %, 3,9% – скарги, 0,4% – пропозиції.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.
Від органів влади надійшло 469 звернень, що на 45,2 % більше проти 2016 року, у тому числі:
- з Адміністрації Президента України – 152 звернення (зменшення на 12,6 %);
- з Кабінету Міністрів України – 231 звернення (збільшення у 3 рази).
Усього в листах порушено 2411 різноманітних питання.
Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (51,2 %), комунального господарства (16,9 %), охорони здоров’я (4,1 %), діяльності місцевих органів виконавчої влади (5,4 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (3,7 %), аграрної політики і земельних відносин (3,8 %).
У порівнянні з відповідним періодом 2016 року на 46,3 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту (1235 проти 844).
Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам та їх персоніфікації, робота стаціонарних установ, надання державної допомоги, соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.
Неодноразово керівництвом Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації проводилися виступи у тематичних програмах на обласному телебаченні та радіо, готувалися публікації до газет «Вечірній Харків», «Вести». На сторінці Департаменту на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації постійно розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз’яснення щодо їх застосування. У Департаменті та в усіх рай(міськ) управліннях діють «гарячі телефонні лінії», працюють громадські приймальні, які облаштовані зручними заїздами для людей з особливими потребами.
На 16 % зменшилася кількість листів із питань освіти, наукової діяльності (26 проти 31). Актуальними залишаються питання функціонування навчальних закладів, поліпшення їх матеріально-технічної бази, сприяння у вступі до навчальних закладів, надання пільг учителям.
У порівнянні з першим кварталом 2016 року збільшилася кількість звернень від громадян, які проживають у Дергачівському, Золочівському районах області, м. Харкові; зменшилася кількість листів від громадян – жителів Сахновщинського, Куп’янського районів області, міст Куп’янська та Первомайського.
Збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку на 41,2 % (48 проти 34).
Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання неналежного транспортного обслуговування пасажирів, забезпечення права на пільговий проїзд у громадському транспорті, надання роз’яснення щодо збільшення вартості проїзду в транспорті, неякісного надання поштових послуг та невдоволення стягненням комісійного збору за комунальні послуги через відділення ПАТ «Укрпошта».
Збільшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства на 78,9 % (408 проти 228). У зверненнях порушувалися питання оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств благоустрою територій, оплати за комунальні послуги.
Як і раніше за допомогою до обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.
Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 736 громадянам на суму понад 6,6 млн. грн.
За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом кварталу, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 3,5 % вирішено позитивно; на 25,8 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 14,6 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,1 % повернено заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 10 звернень не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезгаданого Закону; 55,2 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.
Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян запроваджено прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 86 таких звернень.
Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, на веб-сайтах райдержадміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.
Згідно з пунктом 6 Указу затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 234 звернення, а також 732 звернення – працівниками приймальні.
Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови обласної державної адміністрації.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.
Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 6132 таких звернення.
У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач веб-сайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників та громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу “онлайн-консультації” (Skype).
Відомості про місцезнаходження документів ліквідованих та реорганізованих підприємств, установ та організацій, документи з особового складу яких перебувають на зберіганні у правонаступників та інших установах, що розміщені у рубриці «Звернення громадян», поповнюються новими даними з метою поліпшення доступу громадян до відповідної інформації.
Вищезазначені заходи сприяють полегшенню та прискоренню пошуку необхідних громадянам відомостей із різних питань.
Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян у Харківській міській раді продовжується робота інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснюється прийом заявок з наданням фотоматеріалів до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.
На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки у вигляді фотографій з вимогами усунення різноманітних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, райдержадміністраціях і міських радах міст обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.
Під час проведення особистого прийому громадян керівництвом Юридичного департаменту Харківської обласної державної адміністрації та особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції обласної державної адміністрації, протягом звітного періоду 38 громадянам надані усні роз’яснення.