Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за I квартал 2016 року.
До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 17729 звернень, що у 3 рази більше ніж у 2015 році; у тому числі 555 звернень – на особистому прийомі, поштою – 457, а також 12738 звернень – з урядової «гарячої лінії».
Відповідно до частини 5 пункту 1 Указу особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Усього надійшло 334 звернення або 21,8 %.
Відмічається зменшення кількості колективних звернень на 2,9 % (питома вага складає 6,7 %). За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 93,4 %, 6,1% – скарги, 0,5% – пропозиції.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.
Від органів влади надійшло 372 звернення, що на 1,9 % більше проти 2015 року, у тому числі:
- з Адміністрації Президента України – 195 звернень (зменшення на 2 %);
- з Кабінету Міністрів України – 111 звернень (зменшення на 5,1 %).
Усього в листах порушено 1526 різноманітних питань.
Найголовнішими залишаються питання охорони здоров’я (26,3 %), соціального захисту (25,8 %), комунального господарства (13,4 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (9,9 %), житлової політики (4,0 %).
У порівнянні з відповідним періодом 2015 року на 74,3 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту.
Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.
Неодноразово перший заступник директора Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації та спеціалісти структурних підрозділів Департаменту брали участь з виступами у тематичних програмах на обласному телебаченні та радіо, готувалися публікації до газети «Вечірній Харків». На сторінці Департаменту на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації постійно розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз’яснення щодо їх застосування. У Департаменті та в усіх рай(міськ) управліннях діють «гарячі телефонні лінії», працюють громадські приймальні, які облаштовані зручними заїздами для людей з особливими потребами.
На рівні минулого року залишається кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності. Актуальними залишаються питання функціонування навчальних закладів, поліпшення їх матеріально-технічної бази, сприяння у вступі до навчальних закладів, надання пільг учителям.
У порівнянні з І кварталом 2015 року значно збільшилася кількість звернень громадян, які проживають у Богодухівському, Дергачівському, Краснокутському, Куп’янському, Лозівському районах області, містах Ізюмі, Куп’янську, Первомайському. Зменшилася кількість листів громадян із Балаклійського, Барвінківського, Зачепилівського, Коломацького районів області.
Проводилися систематичні зустрічі директора Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) з населенням через засоби масової інформації шляхом проведення інтерактивного спілкування з питань роз’яснення нормативно-правової бази для вирішення зазначених у зверненнях питань, зокрема на телеканалах ICTV, ОТБ, Simon висвітлені питання, що найбільше турбують громадян, а саме: особливості проведення ЗНО 2016, стан національно-патріотичного виховання в навчальних закладах області, організація проведення різноманітних інтелектуальних учнівських конкурсів та олімпіад, модернізація мережі професійно-технічних навчальних закладів.
Крім того, до районів та міст обласного значення директором Департаменту протягом І кварталу поточного року здійснено 10 робочих поїздок та відвідано 23 навчальні заклади. Під час відвідування навчальних закладів в оперативному порядку вирішувалися питання, що порушували учасники навчально-виховного процесу.
Через засоби масової інформації регулярно розповсюджуються прес-релізи про роботу Департаменту, функціонування освітньої системи регіону. Інформація розміщується на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та Департаменту.
Збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку на 3,6 %.
Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання роботи автобусних маршрутів, пільгового проїзду, відновлення послуг телефонного та радіозв’язку, а також послуги доступу до мережі Інтернет.
Збільшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства на 9,1 %. У зверненнях порушувалися питання оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств. Проблемним залишається питання нарахування оплати за спожитий природний газ, установлення, повірки та передачі приладів обліку, а також вчасного надання квитанцій з оплати послуг газопостачання, благоустрою територій, ремонту систем водопостачання та водовідведення, установки й повірки приладів обліку води.
На 73,3 % збільшилася кількість звернень громадян із питань охорони здоров’я.
Як і раніше за допомогою до обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.
Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 306 громадянам на суму понад 2,8 млн. грн.
За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом кварталу, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 7,9 % вирішено позитивно; на 33,3 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 12,5 % звернень, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,6 % повернено заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного Закону, 21 звернення не підлягає розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»; 44,0 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.
Питання щодо стану роботи із зверненнями громадян у 2015 році заслухано на засіданні колегії обласної державної адміністрації 25.02.2016.
Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян запроваджено прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 50 таких звернень.
Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630, на веб-сайтах райдержадміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.
З метою вирішення проблем та виправлення ситуацій, які негативно сприймаються громадськістю, більшість райдержадміністрацій проводить «Дні віддаленого села».за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників.
Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до районних державних адміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, свідчить про загальну тенденцію до зменшення їх кількості.
На виконання пункту 3 Указу при обласній та районних державних адміністраціях працювали постійно діючі комісії з питань розгляду звернень громадян. З метою підвищення персональної відповідальності за стан роботи із зверненнями громадян на засіданнях підводилися підсумки роботи за певний період, заслуховувалися питання щодо стану виконавської дисципліни, звіти голів районних державних адміністрацій, розглядались окремі звернення громадян. За звітний період в обласній державній адміністрації проведено три засідання.
Відпрацьована практика проведення особистих прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, передбачено прийом громадян за місцем проживання.
Згідно з пунктом 6 Указу затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 179 звернень, а також 376 звернень – працівниками приймальні.
Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови обласної державної адміністрації.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.
Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 16203 таких звернень, що у 3,5 рази більше ніж показник минулого року.
На виконання частини 2 пункту 5 Указу на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації оприлюднювалися інформація про роботу обласної державної адміністрації із зверненнями громадян, результати вирішення порушених у них питань і розміщувалася інформація щодо порядку організації та проведення особистих, виїзних прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, графіки цих прийомів.
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, райдержадміністраціях і міських радах міст обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.