Харківська обласна державна адміністрація

ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 місяців 2015 року.

01 жовтня 2015 | 10:45

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 22847 звернень, що на 76,37 % більше ніж у 2014 році; у тому числі 1813 звернень – на особистому прийомі, поштою – 2536, а також 18498 – з урядової гарячої лінії.

Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 1048 звернень або 24,1 % надійшло від зазначених категорій населення.

Відмічається збільшення кількості колективних звернень на 44,31 % (питома вага складає 8,2 %).

За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 91,0 %, 8,2 % - скарги, 0,8 % - пропозиції.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 1060 звернень, що на 27,4 % більше проти 2014 року, у тому числі:

- з Адміністрації Президента України - 599 звернення (збільшення на 35,52 %);

- з Кабінету Міністрів України – 320 звернення (збільшення на 43,5 %).

Усього в листах порушено 4349 різноманітних питань. Найголовнішими залишаються питання охорони здоров’я (18,3 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (15,1 %), соціального захисту (17,1 %), комунального господарства (17,1 %), аграрної політики і земельних відносин (5,3 %).

У порівнянні з відповідним періодом 2014 року на 41,1 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

Протягом звітного періоду керівництвом Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації (надалі – Департамент) взято участь у прес-конференціях на тему: «Нові правила нарахування житлових субсидій», «Житлові субсидії», «Соціальна підтримка демобілізованих». Неодноразово першим заступником директора Департаменту та спеціалістами його структурних підрозділів проводились виступи на обласному телебаченні та радіо, готувалися публікації до газети «Вечірній Харків». У Департаменті та в усіх рай(міськ)управліннях діють “гарячі” телефонні лінії,  працюють громадські приймальні, які для людей з особливими потребами облаштовані зручними заїздами.

Збільшилася кількість листів із питань праці і заробітної плати на 85,1 %.

Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання затримки виплати заборгованості із заробітної плати.

На 63,9 % збільшилася кількість звернень із питань сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту. Важливими для громадян залишаються питання організації оздоровлення та відпочинку дітей. Так, за рахунок бюджетних коштів вирішені позитивно наступні питання: для двох дітей заявника з Луганської області надані путівки для оздоровлення та відпочинку до ДЛОТ «Динамо» (сел. Славське Львівської області); заявниці з м. Луганська надана путівка до ПЗОВ «Лісовичок» (Сахновщинський район Харківської області); заявниці з Донецької області надана путівка до ДП УДЦ «Молода Гвардія» (м. Одеса); для двох дітей заявниці з м. Донецька надані путівки до КП ДЗСТ «Таврія» (м. Скадовськ Херсонської області).

Збільшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства та житлової політики (відповідно на 69,77 % і 24,86 %). У зверненнях порушувалися питання оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств, благоустрою територій, ремонту систем водопостачання та водовідведення, установки й повірки приладів обліку води та поліпшення житлових умов.

На 66,25 % збільшилася кількість звернень громадян із питань охорони здоров’я.

Порівняно з відповідним періодом 2014 року на 64,3 % збільшилася кількість листів з питань екології та природних ресурсів. Актуальними залишаються питання отримання спеціальних дозволів, порушення природоохоронного законодавства, забруднення атмосферного повітря, ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ. У рамках щорічної всеукраїнської акції «За чисте довкілля» в області здійснювалися заходи з благоустрою населених пунктів, в тому числі проводяться роботи з очищення від сміття берегів водойм та ліквідації несанкціонованих звалищ сміття.

На 35,4 % збільшилася кількість листів з питань аграрної політики і земельних відносин. Причиною збільшення кількості звернень є питання земельних та майнових відносин (виділення земельної частки (паю), отримання державних актів, збільшення та розрахунок земельної плати за землю, виконання сільськогосподарськими підприємствами своїх договірних зобов’язань, спори співвласників майнових паїв), та низький рівень знань законодавства серед заявників, оскільки майже всі спори, що виникають з приводу володіння, користування та розпорядження землею вирішуються виключно у судовому порядку.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 579 громадянам на суму понад 4507 тис. грн.

По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом року, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 10,4 % порушених питань вирішено позитивно; по 52,3 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення; 13,6 % звернень, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 1,3 % повернено заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного закону, 108 звернень не підлягає розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»; 18,6 % - у стадії розгляду та остаточного вирішення.

Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630, на веб-сайтах райдержадміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та  аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.

З метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників більшість райдержадміністрацій проводить «Дні віддаленого села». Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до райдержадміністрацій, де впроваджено таку форму роботи,  показав загальну тенденцію до зменшення їх у кількості.

При обласній та районних державних адміністраціях працювали постійно діючі комісії з питань розгляду звернень громадян. З метою підвищення персональної відповідальності за стан роботи із зверненнями громадян на засіданнях підводилися підсумки роботи за певний період, заслуховувалися питання щодо стану виконавської дисципліни, звіти голів районних державних адміністрацій, розглядались окремі звернення громадян. За звітний період в обласній державній адміністрації проведено десять засідань.

Затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 488 громадян, а також 1325 громадян – працівниками приймальні.

Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови облдержадміністрації.

Питання щодо стану роботи із зверненнями громадян двічі заслухано на засіданні колегії обласної державної адміністрації 03 квітня та 31 серпня поточного року, видано розпорядження голови обласної державної адміністрації від 16.04.2015 № 164.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 18498 таких звернень, що на 84,74 % більше показника минулого року.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районах області та містах обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.

Начальник відділу роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації        Т.А. Гравнова

Версія для друку Поділиться:


Вверх