Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за IV квартал 2015 року.
До обласної державної адміністрації за IV квартал 2015 року надійшло 17445 звернень, що у 2,5 рази більше ніж у 2014 році, у тому числі 1072 звернення – на особистому прийомі, поштою – 421, а також 15608 звернень – з урядової гарячої лінії.
Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 713 звернень або 38,8 % надійшло від зазначених категорій населення.
Відмічається збільшення кількості колективних звернень на 6,7 % (питома вага складає 5,2 %).
За видами звернень домінували заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 93,8 %, скарги ‒ 5,5 % , пропозиції ‒ 0,7 %.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.
Від органів влади надійшло 471 звернення, що на 54,9 % більше проти 2014 року, у тому числі:
- з Адміністрації Президента України – 282 звернення (збільшення на 70,9 %);
- з Кабінету Міністрів України – 124 звернення (збільшення на 63,2 %).
Усього в листах порушено 1837 різноманітних питань. Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (28,3%), охорони здоров’я (22,4 %), комунального господарства (17,2 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (9,5 %), аграрної політики і земельних відносин (4,2 %).
У порівнянні з відповідним періодом 2014 року у 3,5 рази збільшилася кількість листів із питань соціального захисту. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.
Збільшилася кількість листів з питань праці і заробітної плати на 13,9 %.
Серед питань, які порушувалися у зверненнях, найбільш актуальними були питання щодо затримки виплати заборгованості із заробітної плати.
У 2,5 рази збільшилася кількість звернень із питань сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту. Важливими для громадян залишаються питання організації дозвілля, оздоровлення та відпочинку дітей. Так, за рахунок бюджетних коштів вирішені позитивно такі питання: для двох дітей заявника з Луганської області надані путівки для оздоровлення та відпочинку до ДЛОТ «Динамо» (сел. Славське Львівської області); заявниці з м. Луганська надана путівка до ПЗОВ «Лісовичок» (Сахновщинський район Харківської області); заявниці з Донецької області надана путівка до ДП УДЦ «Молода Гвардія» (м. Одеса); для двох дітей заявниці з м. Донецька надані путівки до КП ДЗСТ «Таврія» (м. Скадовськ Херсонської області).
Збільшилася кількість листів громадян з питань комунального господарства на 75,6 %. У зверненнях порушувалися питання оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств, благоустрою територій, ремонту систем водопостачання та водовідведення, установки й повірки приладів обліку води та газу.
У 2 рази збільшилася кількість звернень громадян з питань охорони здоров’я.
На 32,2 % збільшилася кількість листів з питань аграрної політики і земельних відносин. Причиною збільшення кількості звернень є надходження звернень з питань земельних та майнових відносин (виділення земельної частки (паю), отримання державних актів, збільшення та розрахунок земельної плати за землю, виконання сільськогосподарськими підприємствами своїх договірних зобов’язань, спори співвласників майнових паїв), низький рівень знань законодавства серед заявників, оскільки майже всі спори, що виникають з приводу володіння, користування та розпорядження землею, вирішуються виключно у судовому порядку.
На 12,9% збільшилася кількість звернень громадян з питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян. Актуальними залишаються питання міграції, паспортизації, забезпечення законності і правопорядку та питання щодо неправомірних, на думку авторів, дій працівників прикордонної служби стосовно зарахування на військову службу.
Разом з тим, порівняно з відповідним періодом 2014 року, на 14,2 % зменшилася кількість листів з питань екології та природних ресурсів, а також на 25% – з питань культури та культурної спадщини, туризму.
Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 326 громадянам на суму понад 2459 тис. грн.
По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом кварталу, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення: 8,6 % порушених питань вирішено позитивно; по 34,2 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення; 19,5 % звернень, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 1,2 % повернуто заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного закону, 20 звернень не підлягали розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»; 34,4 % звернень знаходяться у стадії розгляду та остаточного вирішення.
Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630, на веб-сайтах районних державних адміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом районних державних адміністрацій, керівниками структурних підрозділів; Порядок складання, подання та розгляду звернень; графіки проведення «гарячих ліній»; зразки заяв; нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.
З метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, у більшості районних державних адміністрацій проводилися «Дні віддаленого села» за участю голів районних державних адміністрацій та їх заступників. Аналіз динаміки надходження звернень громадян до районних державних адміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, показав загальну тенденцію до зменшення їх кількості.
При обласній та районних державних адміністраціях працювали постійно діючі комісії з питань розгляду звернень громадян. З метою підвищення персональної відповідальності за стан роботи із зверненнями громадян на засіданнях підводилися підсумки роботи за певний період, заслуховувалися питання щодо стану виконавської дисципліни, звіти голів районних державних адміністрацій, розглядалися окремі звернення громадян. За звітний період в обласній державній адміністрації проведено три засідання.
За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 179 громадян, працівниками приймальні – 588 громадян.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.
Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 15608 таких звернень, що у 3 рази більше показника минулого року.
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районах області та містах обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.
Начальник відділу роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації Т.А. Гравнова