Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у першому півріччі 2015 року.

На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» Харківською обласною державною адміністрацією спланована та проводиться робота щодо забезпечення реалізації та гарантування прав громадян на письмове звернення та особистий прийом, обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 12738 звернень, що на 67,8 % більше ніж у 2014 році; у тому числі 1204 звернення – на особистому прийомі, поштою – 1622, а також 9912 звернень – з урядової гарячої лінії.

Відповідно до частини 5 пункту 1 Указу особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 640 звернень або 22,6 % надійшло від зазначених категорій населення.

Відмічається збільшення кількості колективних звернень на 27,7 % (питома вага складає 7,3 %).
За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 90 %, 9 % - скарги, 1 % - пропозиції.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 718 звернень, що на 27,9 % більше проти 2014 року, у тому числі:
- з Адміністрації Президента України - 401 звернення (збільшення на 46,8 %);
- з Кабінету Міністрів України – 223 звернення (збільшення на 28,2 %).

Усього в листах порушено 2826 різноманітних питань.

Найголовнішими залишаються питання охорони здоров’я (17,6 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (16,5 %), соціального захисту (15,9 %), комунального господарства (15,6 %), житлової політики (5,3 %).

У порівнянні з відповідним періодом 2014 року на 28,3 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту.

Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

Протягом звітного періоду керівництвом Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації (надалі – Департамент) взято участь у прес-конференціях на тему: «Нові правила нарахування житлових субсидій», «Житлові субсидії», «Соціальна підтримка демобілізованих».

Неодноразово першим заступником директора Департаменту та спеціалістами його структурних підрозділів проводились виступи на обласному телебаченні та радіо, готувалися публікації до газети «Вечірній Харків». У Департаменті та в усіх рай(міськ)управліннях діють “гарячі” телефонні лінії, працюють громадські приймальні, які для людей з особливими потребами облаштовані зручними заїздами.

На 61,9 % збільшилася кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності. Актуальними залишаються питання функціонування навчальних закладів, поліпшення їх матеріально-технічної бази, сприяння у вступі до навчальних закладів, надання пільг учителям. Збільшилася кількість звернень із означених питань із Вовчанського, Сахновщинського, Чугуївського районів та м. Лозова.
Проводяться систематичні зустрічі директора Департаменту науки і остві облдержадміністрації з населенням через засоби масової інформації шляхом проведення інтерактивного спілкування з питань роз’яснення нормативно-правової бази для вирішення зазначених у зверненнях питань, зокрема 24.03.2015 проведено прес-конференцію з питання «Реформування системи освіти України», де в тому числі висвітлені питання підвищення якості патріотичного виховання, особливостей проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2015 році, удосконалення мережі навчальних закладів Харківської області, фінансування галузі «Освіта».

Заступником директора вищезгаданого Департаменту – начальником управління освіти і науки у прямому ефірі телеканалу ОТБ здійснено інтерактивне обговорення актуальних освітянських питань: 04.06.2015 – організація літнього оздоровлення дітей; 10.06.2015 – особливості закінчення 2014/2015 навчального року. Крім того, до районів та міст обласного значення керівництвом Департаменту протягом звітного періоду здійснено 32 робочі поїздки, відвідані 66 навчальних закладів. Під час відвідування навчальних закладів в оперативному порядку вирішувалися питання, що порушували учасники навчально-виховного процесу.

Збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку на 54,9 %.

Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання роботи автобусних маршрутів, пільгового проїзду, відновлення послуг телефонного та радіозв’язку, а також послуги доступу до мережі Інтернет.

У 2,5 рази збільшилася я кількість звернень із питань сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту. Важливими для громадян залишаються питання організації оздоровлення та відпочинку дітей. Так, за рахунок бюджетних коштів вирішені позитивно наступні питання: для двох дітей заявника з Луганської області надані путівки для оздоровлення та відпочинку до ДЛОТ «Динамо» (сел. Славське Львівської області); заявниці м. Луганська надана путівка до ПЗОВ «Лісовичок» (Сахновщинський район Харківської області); заявниці з Донецької області надана путівка до ДП УДЦ «Молода Гвардія» (м. Одеса); для двох дітей заявниці з м. Донецька надані путівки до КП ДЗСТ «Таврія» (м. Скадовськ Херсонської області).

Збільшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства та житлової політики (відповідно на 56,4 % і 26,3 %). У зверненнях порушувалися питання оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств, , благоустрою територій, ремонту систем водопостачання та водовідведення, установки й повірки приладів обліку води.

На 51,4 % збільшилася кількість звернень громадян із питань охорони здоров’я.

Порівняно з відповідним періодом 2014 року на 64,7 % збільшилася кількість листів з питань екології та природних ресурсів. Актуальними залишаються питання отримання спеціальних дозволів, порушення природоохоронного законодавства, забруднення атмосферного повітря, ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ. У рамках щорічної всеукраїнської акції «За чисте довкілля» в області здійснювалися заходи з благоустрою населених пунктів, в тому числі проводяться роботи з очищення від сміття берегів водойм та ліквідації несанкціонованих звалищ сміття.

Як і раніше за допомогою до обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 353 громадянам на суму понад 2595 тис. грн.

По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом року, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 8,6 % порушених питань вирішено позитивно; по 50,6 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення; 13,8 % звернень, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 1,1 % повернено заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного закону, 83 звернення не підлягає розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»; 21,8 % - у стадії розгляду та остаточного вирішення.

Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630, на веб-сайтах райдержадміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів,

Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.

З метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників більшість райдержадміністрацій проводить «Дні віддаленого села».

Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до райдержадміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, показав загальну тенденцію до зменшення їх у кількості.

Такий стан справ свідчить, що робота із зверненнями громадян у райдержадміністраціях в цілому налагоджена та є тенденція щодо її вдосконалення.

На виконання пункту 3 Указу при обласній та районних державних адміністраціях працювали постійно діючі комісії з питань розгляду звернень громадян. З метою підвищення персональної відповідальності за стан роботи із зверненнями громадян на засіданнях підводилися підсумки роботи за певний період, заслуховувалися питання щодо стану виконавської дисципліни, звіти голів районних державних адміністрацій, розглядались окремі звернення громадян. За звітний період в обласній державній адміністрації проведено сім засідань.

Відпрацьована практика проведення особистих прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, передбачено прийом громадян за місцем роботи та проживання.

Згідно з пунктом 6 затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 326 звернень, а також 873 звернення – працівниками приймальні.

Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови облдержадміністрації.

На виконання частини 5 пункту 5 Указу постійно аналізувалися та узагальнювалися питання, порушені у зверненнях громадян, щокварталу готуються статистичні матеріали щодо надходження листів громадян у розрізі питань, районів і міст із класифікацією їх за відповідними напрямами, вивчалися причини, що їх породжували.

Питання щодо стану роботи із зверненнями громадян за підсумками 2014 року заслухано на засіданні колегії обласної державної адміністрації 03 квітня поточного року, видано розпорядження голови обласної державної адміністрації від 16.04.2015 № 164. Крім того, на засіданні колегії обласної державної адміністрації у серпні поточного року заплановано заслухати питання щодо стану роботи із зверненнями громадян за підсумками першого півріччя 2015 року.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 9912 таких звернень, що на 75,5 % більше показника минулого року.

На виконання частини 2 пункту 5 Указу інформація про роботу обласної державної адміністрації із зверненнями громадян, результати вирішення порушених у них питань щокварталу оприлюднювалися на веб-сайті обласної державної адміністрації. Крім того, там розміщена інформація щодо порядку організації та проведення особистих, виїзних прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, графіки цих прийомів.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районах області та містах обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.

Організація роботи зі зверненнями громадян перебуває під постійним контролем голови обласної державної адміністрації, вживаються заходи щодо вдосконалення цієї роботи.


Заступник голови – керівник апарату
обласної державної адміністрації                                                                                                               В.Ю. Аббакумов