Харківська обласна державна адміністрація

ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

Довідка про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками І півріччя 2014 року.

28 липня 2014 | 00:00

На виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» Харківською обласною державною адміністрацією спланована та проводиться робота щодо забезпечення реалізації та гарантування прав громадян на письмове звернення та особистий прийом, обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 1943 звернення, що на 34,1 % менше ніж за аналогічний період 2013 року; у тому числі 738 звернень – на особистому прийомі, поштою – 1205.

З розрахунку на 10 тис. населення (середньообласний показник 7) найбільше звернень надійшло з Валківського (14), Барвінківського (13), Зміївського (12), Близнюківського, Дворічанського, Зачепилівського (по 11), Харківського (10) районів області, м. Люботина (12), Ленінського (10), Жовтневого (9) районів м. Харкова.

Відповідно до частини 5 пункту 1 Указу особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 21,4 % звернень надійшло від зазначених категорій населення.

Відмічається зменшення кількості колективних звернень на 34,4 % (питома вага складає 8,3 %).

За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 97,0 %, 2,8 % - скарги, 0,2 % - пропозиції.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади вищого рівня надійшло 561 звернення, що на 49,7 % менше проти відповідного періоду 2013 року, у тому числі:
- з Адміністрації Президента України - 273 звернення (зменшення на 60,5 %);
- з Кабінету Міністрів України – 174 звернення (зменшення на 47,1 %).
Усього в листах порушено 1943 різноманітних питання. Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (18,0 %), охорони здоров’я (16,9 %), комунального господарства (14,5 %), аграрної політики та земельних відносин (7,7 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (7,5 %), житлової політики (6,1 %).
У порівнянні з відповідним періодом 2013 року на 32,1 % зменшилася кількість листів із питань аграрної політики та земельних відносин.

Актуальними залишаються питання земельних та майнових відносин (виділення земельної частки (паю), отримання державних актів, збільшення та розрахунок земельної плати за землю, виконання сільськогосподарськими підприємствами своїх договірних зобов’язань, спори співвласників майнових паїв); питання у галузі тваринництва та розрахунків за користування продукцією тваринництва (виплати дотацій на утримання молодняка ВРХ, поновлення прийняття молочної продукції на молокопереробні заводи, розрахунки за здане молоко молокопереробними підприємствами та врегулювання закупівельних цін на молоко); ціноутворення на сільськогосподарську продукцію.

На 23,8 % зменшилася кількість звернень із питань економічної, цінової, інвестиційної політики. Найбільш поширеними були питання щодо сприяння у поверненні заощаджень та страхових внесків (35%), надання допомоги у погашенні (отриманні) кредиту та роз’яснення стосовно кредитних договорів (22%), підвищення цін на хліб та інші продукти харчування (18%).
Відповідно на 38,1 % та 38,9 % зменшилася кількість листів із питань соціального захисту, праці та заробітної плати.

Актуальним для населення залишається питання призначення усіх видів державної допомоги (8,4 %), проте кількість звернень з цього питання у порівнянні з минулим роком зменшилась на 33,7%. 3,1 % від загальної кількості становлять звернення щодо призначення житлової субсидії.

Листи з означеного питання розглядалися працівниками Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації з виїздом за місцем проживання заявників.

На 51,2 % зменшилася кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності. Актуальними залишаються питання функціонування навчальних закладів, поліпшення їх матеріально-технічної бази, сприяння у вступі до навчальних закладів, надання пільг учителям, придбання автобусів для підвозу дітей. Збільшилася кількість звернень із означених питань від Балаклійського, Зміївського, Харківського районів області, міста Куп’янська.

Удосконалено практику систематичних зустрічей директора Департаменту науки і освіти облдержадміністрації з населенням через засоби масової інформації шляхом проведення інтерактивного спілкування з питань роз'яснення нормативно-правової бази для вирішення зазначених у зверненнях питань, зокрема 14.01.2014 проведено прес-конференцію обласної державної адміністрації з питання «Організований початок ІІ півріччя 2013/2014 навчального року»; 24.04.2014 – телепередача «Час влади» з питання «Завершення навчального року та проведення зовнішнього незалежного оцінювання в Харківській області». Крім того, до районів та міст обласного значення здійснено 11 робочих поїздок та відвідано 22 навчальні заклади. Під час відвідування навчальних закладів в оперативному порядку вирішувалися питання, що порушували учасники навчально-виховного процесу.

На 29,2 % зменшилася кількість звернень з питань екології та природних ресурсів. Аналіз звернень показав, що актуальними залишаються питання щодо отримання спеціальних дозволів (27 %), надання екологічної інформації (13 %), ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ та забруднення атмосферного повітря (10%).

Зменшилася кількість листів із питань промислової політики, транспорту і зв’язку (відповідно на 81,8 % та 15,0 %).

Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання роботи автобусних маршрутів (24 %), пільгового проїзду (6,3 %), відновлення послуг телефонного та радіозв’язку, а також послуги доступу до мережі Інтернет (21,1), виплати заробітної плати (20,6 %).

На 63,3 % зменшилася кількість звернень із питань сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту.
Важливими для громадян залишаються питання організації оздоровлення та відпочинку дітей, організаційно-методичне та кадрове забезпечення діяльності спортивних шкіл, здійснення контролю за якістю фізкультурно-спортивних послуг.

Відповідно на 52,1 % і 32,9 % зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства та житлової політики.

За характером основних питань, що порушувались громадянами, чинне місце займали наступні питання: експлуатація та ремонт житлового фонду, робота житлово-експлуатаційних підприємств (21,2 %); благоустрій територій (експлуатація і ремонт доріг, зовнішнє освітлення, санітарна очистка), ритуальні послуги (18,8 %); водопостачання, водовідведення (підключення, ремонт, будівництво), прилади обліку води (установка, повірка) (24 %).

Зменшення кількості листів з питань благоустрою пояснюється проведенням Всеукраїнської акції з благоустрою «За чисте довкілля», активізована робота з утримання у належному санітарному стані прибудинкових територій, вулиць і доріг в населених пунктах, а також вздовж доріг загального користування.

Слід зауважити, що вирішення більшості питань житлово-комунального господарства, що порушують громадяни у своїх зверненнях, знаходиться в компетенції органів місцевого самоврядування.

На 30,6 % зменшилася кількість звернень громадян із питань охорони здоров’я.

Як і раніше за допомогою до обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 156 громадянам на суму понад 1212 тис. грн.

По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом року, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 7,5 % порушених питань вирішено позитивно; по 58,0 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення; 12,9 % звернень, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,4 % повернено заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного закону, 34 звернення не підлягає розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»; 17,8 % - у стадії розгляду та остаточного вирішення.

Так, за результатами розгляду звернення жителя м. Зміїв, дитини війни, враховуючи скрутне матеріальне становище та похилий вік заявника, Зміївською філією ПАТ “Харківгаз” безкоштовно встановлено лічильник природного газу у його квартирі.

За результатами розгляду колективного звернення жителів с. Соколове Зміївського району врегульовано рівень електричної напруги по вулицях Луговій і Журавлівка .
Жительці с. Шелудьківка Зміївського району, яка зверталася з питання забезпечення ортопедичним взуттям, за рахунок позабюджетних коштів виготовлено та видано у користування ортопедичне взуття.

Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630, на веб-сайтах районних державних адміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.

Згідно із затвердженими планами у райдержадміністраціях проводилися перевірки стану організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах, а також перевірки здійснення делегованих повноважень із забезпечення вимог законодавства з розгляду звернень громадян виконавчими комітетами сільських і селищних рад.

За результатами перевірок керівникам структурних підрозділів райдержадміністрацій та органів місцевого самоврядування направлено рекомендації щодо усунення виявлених недоліків і вжиття відповідних заходів. Установлено зворотний зв’язок.

З метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників більшість райдержадміністрацій проводить «Дні віддаленого села».

Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до райдержадміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, показав загальну тенденцію до зменшення їх у кількості.
Такий стан справ свідчить, що робота із зверненнями громадян у райдержадміністраціях в цілому налагоджена та є тенденція щодо її вдосконалення.

Так, з метою забезпечення інформування мешканців Балаклійського району про діяльність центральних і місцевих органів влади та актуальні проблеми соціально-економічного розвитку району проводиться єдиний День інформування населення на підприємствах, в установах, організаціях району останнього четверга місяця. За результатами проведення єдиного Дня інформування населення здійснюється обробка та аналіз звітів, узагальнена інформація надається голові Балаклійської районної державної адміністрації.

Головою Лозівської районної державної адміністрації, з метою упередження надходження звернень, затверджений графік роботи виїзної мобільної групи, до складу якої входять фахівці юридичного відділу райдержадміністрації, управління праці та соціального захисту населення, управління Держземагентства, Пенсійного фонду тощо. Проводились зустрічі за місцем проживання громадян. Жителям населених пунктів роз’яснювалися найбільш актуальні питання життєдіяльності району, країни, безкоштовно надавалася консультація щодо змін у законодавстві, соціального захисту, порядку оформлення пенсій. Провідними фахівцями мобільної групи проведений прийом громадян у 30 населених пунктах Лозівського району. За результатами проведення кожної виїзної мобільної групи голові райдержадміністрації готувалася аналітична довідка.

З метою створення належних умов для надання громадянам обсягу правових знань і навичок у їх застосуванні, надання безоплатних юридичних консультацій особам, які потребують соціального захисту, у райдержадміністраціях затверджені графіки роботи правової громадської приймальні. За окремими графіками проводять прийоми керівники структурних підрозділів райдержадміністрацій, начальники районних управлінь юстиції, керівники районних відділів Держземагенства у Харківській області тощо.

На виконання пункту 3 Указу при обласній та районних державних адміністраціях працювали постійно діючі комісії з питань розгляду звернень громадян. З метою підвищення персональної відповідальності за стан роботи із зверненнями громадян на засіданнях підводилися підсумки роботи за певний період, заслуховувалися питання щодо стану виконавської дисципліни, звіти керівників структурних підрозділів обласної та районних державних адміністрацій, розглядались окремі звернення громадян.

Так, на виїзному засіданні постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при Зміївській райдержадміністрації розглянуто колективне звернення жителів с. Бірки щодо надання допомоги на відшкодування шкоди, яка заподіяна пожежею у їх приватному будинку. За результатами розгляду, згідно з рішенням комісії, надано матеріальну допомогу кожному із заявників у розмірі 450 грн.
Також громадянам надано благодійну допомогу матеріалами для відновлення даху будинку (орієнтовно на суму 8,5 тис. грн.), вирішено питання щодо виконання ремонтних робіт.
За результатами розгляду звернення жителя м. Харкова, що перебувало на контролі в Адміністрації Президента України з питання виплати заробітної плати на ДП «Завод ім. В.О. Малишева», заявнику виплачена заробітна плата в повному обсязі.

Відпрацьована практика проведення особистих прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, передбачено прийом громадян за місцем роботи та проживання.

Згідно з пунктом 6 затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 171 звернення, а також 577 звернень – працівниками приймальні.

Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови облдержадміністрації.

На всі листи, телеграми, що надійшли до обласної державної адміністрації, звернення громадян, подані на особистому прийомі, вжито заходів, визначених законодавством.

На виконання частини 5 пункту 5 Указу постійно аналізувалися та узагальнювалися питання, порушені у зверненнях громадян, щокварталу готувалися статистичні матеріали щодо надходження листів громадян у розрізі питань, районів і міст із класифікацією їх за відповідними напрямами, вивчалися причини, що їх породжували.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 5647 таких звернень, що на 24 % більше показника минулого року. Актуальними залишаються питання призначення та виплати державної соціальної допомоги, надання пільг, житлової субсидії, встановлення статусу, забезпечення засобами реабілітації, санаторно-курортним лікуванням, автотранспортом, призначення пенсій тощо.

335 звернень надійшло від жителів Донецької та Луганської областей з питання надання тимчасового житла та відновлення виплати державної соціальної допомоги.

У зв’язку з соціально-політичною ситуацією, що склалася на сході України, прийом громадян, які вимушені були виїхати із зон проведення АТО до Харківської області, здійснюється у громадській приймальні Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації. Протягом травня-червня поточного року прийнято 8232 особи. По кожному зверненню (письмовому або усному) проводилася індивідуальна робота. Безпосередньо встановлювався зв’язок із заявником, надавалися конкретні пропозиції щодо надання тимчасового житла та ґрунтовні роз’яснення щодо можливості одержання гуманітарної допомоги, порядку переведення соціальних виплат, пенсій тощо.

На виконання частини 2 пункту 5 Указу інформація про роботу обласної державної адміністрації із зверненнями громадян, результати вирішення порушених у них питань щокварталу оприлюднювалися на веб-сайті обласної державної адміністрації. Крім того, там розміщена інформація щодо порядку організації та проведення особистих, виїзних прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, графіки цих прийомів.
Відповідно до частини 9 пункту 1 Указу керівництвом обласної державної адміністрації систематично проводилися «прямі телефонні лінії» в редакціях обласних газет «Слобідський край», «Вечірній Харків», виступи на обласному радіо.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам з правових питань в обласній державній адміністрації створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги. За звітний період в обласній державній адміністрації надано роз’яснення 45 заявникам.

Організація роботи зі зверненнями громадян перебуває під постійним контролем голови обласної державної адміністрації, вживаються заходи щодо вдосконалення цієї роботи.


Заступник голови – керівник апарату
обласної державної адміністрації                                                                   В.В. Хома

 

Версія для друку Поділиться:


Вверх