Довідка про роботу із зверненнями громадян у 1 кварталі 2014 року
За звітний період до облдержадміністрації надійшло 1070 звернень, що на 18,8 % менше аналогічного періоду минулого року. За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань – 97,9%, 1,8 % - скарги, 0,3 % - пропозиції. На 32,5 % зменшилася кількість колективних звернень.
Застосовується Класифікатор звернень громадян на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858.
По зверненнях, що надійшли до облдержадміністрації протягом кварталу, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 7,5 % порушених питань вирішено позитивно, по 50,5 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення, 12,8 % звернень, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано за належністю, 0,4 % повернено заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного закону, 16 звернень не підлягає розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян», 25,8 % - у стадії розгляду та остаточного вирішення.
Особлива увага приділялася вирішенню проблем соціально незахищених категорій громадян: ветеранів війни та праці, інвалідів, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів тощо.
За звітний період надано матеріальну допомогу 86 громадянам на суму понад 559 тис. грн.
Листи інвалідів Великої Вітчизняної війни, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», розглядаються особисто головою обласної державної адміністрації. Забезпечено проведення першочергового особистого прийому громадян зазначених категорій.
Актуальними залишаються питання:
- охорони здоров’я (17,8 %) - оперативне лікування, протезування;
- соціального захисту (16,8 %) – надання матеріальної допомоги, призначення субсидій, здійснення виплат і контролю за призначенням пенсій, надання санаторно-курортних путівок;
- комунального господарства (13,8 %) – звернення щодо забезпечення належного водопостачання, водовідведення, впорядкування доріг, прибудинкових територій, ремонту будинків, під’їздів. Слід зауважити, що вирішення більшості питань житлово-комунального господарства відноситься до компетенції органів місцевого самоврядування;
- аграрної політики та земельних відносин (8,3 %) – отримання земельного паю, державного акту на землю, роз’яснення щодо питань оренди землі, приватизація земельної ділянки;
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (6,2 %);
- житлової політики (5,0 %).
Вживалися заходи на безумовне виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» щодо недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих відповідей, із порушенням установлених законодавством термінів, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. За звітний період порушення терміну розгляду звернень відсутні.
Відповідно до затверджених графіків здійснювався особистий прийом громадян керівництвом обласної державної адміністрації, у тому числі виїзні прийоми за місцем проживання заявників. За звітний період на особистому прийомі керівництвом облдержадміністрації розглянуто 133 звернення, а також 281 звернення – працівниками приймальні облдержадміністрації.
Створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними звернень, можливості знайомитися з матеріалами перевірок.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.
Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 2097 таких звернень, що на 8 % менше показника минулого року.
Керівництвом облдержадміністрації проводилися «прямі телефонні лінії», виступи на обласному радіо.
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам з правових питань в обласній державній адміністрації створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.
Заступник голови - керівник апарату
обласної державної адміністрації В.В. Хома