Інформація про роботу із зверненнями громадян у 3 кварталі 2010 року
Проведено аналіз роботи із зверненнями громадян за підсумками 1 півріччя, питання заслухано на засіданні колегії обласної державної адміністрації 25 серпня поточного року, видано розпорядження голови облдержадміністрації від 06.09.10 № 498.
Довідкові матеріали про підсумки роботи згідно з вимогами Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надіслані до Адміністрації Президента України (лист облдержадміністрації від 08.07.10 № 01-26/4452).
Доповідна записка про підсумки роботи із зверненнями громадян надіслана головам районних державних адміністрацій, міським головам міст обласного значення, головам районних у м. Харкові рад, начальникам управлінь, відділів та інших структурних підрозділів облдержадміністрації для вивчення та вжиття відповідних заходів щодо виконання вимог чинного законодавства про звернення громадян.
За звітний період до облдержадміністрації надійшло 2255 звернень, що на 17,8% більше аналогічного періоду минулого року.
За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань - 98,1%, 1,8% - скарги, 0,1% - пропозиції.
На 20% збільшилася кількість звернень, що надійшли з органів влади вищого рівня (за рахунок листів із Адміністрації Президента України).
Збільшилася кількість колективних звернень на 12,1% (абсолютна кількість складає 231 звернення).
Застосовується Класифікатор звернень громадян на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24.09.08 № 858.
По зверненнях, що надійшли до облдержадміністрації протягом кварталу, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 4% порушених питань вирішено позитивно, по 49,4% надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення, 29,4% звернень, відповідно до ст.7 Закону України “Про звернення громадян”, надіслано за належністю, 0,4% повернено заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного закону, 1 звернення не підлягає розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян», 16,6% - у стадії розгляду та остаточного вирішення.
Усього в листах порушено 2460 різноманітних питань, що на 19,6% більше відповідного періоду минулого року.
Особлива увага приділяється вирішенню проблем соціально незахищених категорій громадян: ветеранів війни та праці, інвалідів, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів тощо.
Листи інвалідів Великої Вітчизняної війни, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України розглядаються особисто головою обласної державної адміністрації. Забезпечено проведення першочергового особистого прийому громадян зазначених категорій.
Актуальними залишаються питання:
- соціального захисту (23,4%) - надання матеріальної допомоги, соціальних виплат і контролю за призначенням пенсій, надання санаторно-курортних путівок;
- комунального господарства (22,0%) - звернення щодо забезпечення належного водопостачання, водовідведення, впорядкування доріг, прибудинкових територій, ремонту будинків, під’їздів. Слід зауважити, що вирішення більшості питань житлово-комунального господарства відноситься до компетенції органів місцевого самоврядування;
- аграрної політики та земельних відносин (10,3%) – отримання земельного паю, державного акту на землю, роз’яснення щодо питань оренди землі, приватизація земельної ділянки;
- охорони здоров’я (9,6%) - оперативне лікування, протезування;
- житлової політики (6,2%).
Вживаються заходи на безумовне виконання вищезгаданого Указу щодо недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих відповідей, із порушенням установлених законодавством термінів, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. За звітний період порушення терміну розгляду звернень відсутні.
Відповідно до затверджених графіків здійснювався особистий прийом громадян керівництвом облдержадміністрації, у тому числі виїзні прийоми за місцем проживання заявників. За звітний період проведено 63 прийоми, у т.ч. 34 виїзні, прийнято 358 громадян.
Створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними звернень, можливості знайомитися з матеріалами перевірок.
Відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації проведені перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян у 22 райдержадміністраціях.
У рамках днів контролю проводилися виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих керівництвом області райдержадміністраціям за результатами розгляду звернень громадян, що надійшли з органів влади вищого рівня.
Продовжується співпраця облдержадміністрації із засобами масової інформації з питань висвітлення роботи зі зверненнями громадян.
Керівництвом облдержадміністрації систематично проводяться «прямі телефонні лінії» в редакціях обласних газет «Слобідський край», «Вечірній Харків», виступи на обласному радіо та обласному телебаченні.
На офіційному веб-сайті облдержадміністрації розміщена інформація щодо порядку організації та проведення особистих, виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації, графіки цих прийомів.
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам з правових питань в облдержадміністрації працює безкоштовна юридична консультація, проводиться широка роз’яснювальна робота з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом.
Начальник відділу роботи із зверненнями
громадян апарату облдержадміністрації Т.Гравнова