Харківська обласна державна адміністрація

ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

Довідка про роботу із зверненнями громадян у 4 кварталі 2013 року.

30 січня 2014 | 00:00

За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 1452 звернення, що на 27 % менше аналогічного періоду минулого року.
За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань – 96,2 %, 3,2 % - скарги, 0,6% - пропозиції.
На 39 % зменшилася кількість колективних звернень.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.
Від органів влади вищого рівня надійшло 505 звернення, що на 35 % менше проти відповідного періоду 2012 року, у тому числі:
- з Адміністрації Президента України - 310 звернень (зменшення на 37 %);
- з Кабінету Міністрів України – 131 звернення (зменшення на 41 %).
Усього в листах порушено 1452 різноманітних питання, що на 32,3 % менше відповідного періоду минулого року.
Актуальними залишаються питання:
- комунального господарства (19,9 %) – звернення щодо забезпечення належного надання житлово-комунальних послуг, впорядкування доріг, прибудинкових територій, ремонту житлового фонду;
- охорони здоров’я (17,3 %) - оперативне лікування, протезування, придбання ліків за пільговими рецептами;
- соціального захисту (15,4 %) – надання матеріальної допомоги, призначення житлових субсидій, здійснення виплат державної соціальної допомоги, надання санаторно-курортних путівок;
- аграрної політики та земельних відносин (9,9 %) – приватизація земельних ділянок;
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (7,9 %);
- житлової політики (4,6 %).
У порівнянні з відповідним періодом 2012 року на 28 % зменшилася кількість листів із питань аграрної політики та земельних відносин. Актуальними залишаються питання виділення земельної ділянки, оформлення документів на право власності на землю, проведення розрахунків за реалізовану продукцію тваринництва.
На 83,1 % зменшилася кількість листів із питань економічної, цінової, інвестиційної політики. Найбільш поширеними були питання щодо отримання кредиту, розвитку імпорту, створення належних умов торгівлі, підвищення цін на продукти харчування, сприяння розвитку малого бізнесу.
Відповідно на 47,2 % та 28,1 % зменшилася кількість листів із питань соціального захисту, праці та заробітної плати. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, погашення заборгованості по заробітній праці, надання державної соціальної допомоги, забезпечення пільговим автотранспортом.
Майже у два рази збільшилася кількість листів із питань освіти, наукової діяльності. Актуальними залишаються питання функціонування навчальних закладів, поліпшення матеріально-технічної бази, сприяння у вступі до навчальних закладів, педагогічного навантаження, надання пільг учителям, придбання автобусів для підвозу дітей.
Зменшилася кількість листів із питань промислової політики, транспорту і зв’язку (відповідно на 70,5 % та 43,9 %).
Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними залишаються питання діяльності ПАТ «Укртелеком», а саме стосовно тарифів за користування телефонним зв’язком та радіоточкою, відновлення послуг телефонного та радіозв’язку, підключення послуги доступу до мережі Інтернет.
На 45,7 % зменшилася кількість звернень із питань сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту.
Важливими для громадян залишаються питання щодо присвоєння почесного звання України «Мати-героїня» та виплати одноразової винагороди матерям-героїням.
Зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства та житлової політики (відповідно на 42,2 % і 57,5 %). У зверненнях порушувалися питання експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств, оплати за комунальні послуги, благоустрою територій, ремонту систем водопостачання та водовідведення, установки приладів обліку води.
На рівні минулого року залишається кількість звернень громадян із питань охорони здоров’я.
Як і раніше за допомогою до обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.
Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 100 громадянам на суму понад 751 тис. грн.
З метою поліпшення якості послуг, що надаються населенню, робота управлінь соціального захисту організована за принципом «єдиного вікна». Для жителів сільської місцевості і віддалених районів області створені «мобільні соціальні офіси», до складу яких входять фахівці різних соціальних служб.
Також в області забезпечено реалізацію соціальних ініціатив Президента України щодо забезпечення працездатного населення гідною роботою.
Першочергова увага в області приділяється створенню нових робочих місць, у тому числі для працевлаштування соціально вразливих верств населення із компенсацією роботодавцям витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Не менш важливим елементом захисту непрацездатних громадян та інвалідів є соціальне обслуговування через мережу соціальних служб.
У системі соціального захисту населення області функціонує 18 будинків-інтернатів, де на державному утриманні мешкає 3,1 тис. інвалідів, дітей-інвалідів і людей похилого віку. Існуюча мережа будинків-інтернатів повністю задовольняє потребу у постійному проживанні на державному утриманні інвалідів, громадян похилого віку, ветеранів війни і праці та дітей-інвалідів, які потребують стороннього догляду, побутового і медичного обслуговування, реабілітаційних та освітніх послуг.
По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом періоду, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 5,7 % порушених питань вирішено позитивно, по 48,2 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення, 14,5 % звернень, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів, 0,3 % повернено заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного закону, 17 звернень не підлягає розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян», 28,8 % - у стадії розгляду та остаточного вирішення.
На виконання частини 3 пункту 5 Указу відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації протягом звітного періоду проведено три перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян у виконкомах органів місцевого самоврядування.
Відповідно до Методики на веб-сайтах райдержадміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячої лінії», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян тощо.
З метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників більшість райдержадміністрацій проводить «Дні віддаленого села». Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до райдержадміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, показав загальну тенденцію до зменшення їх у кількості.
Такий стан справ свідчить, що робота із зверненнями громадян у райдержадміністраціях в цілому налагоджена та є тенденція щодо її вдосконалення.
У рамках днів контролю проводилися виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих керівництвом області районним державним адміністраціям за результатами розгляду звернень громадян, що надійшли з органів влади вищого рівня.
З метою забезпечення інформування жителів Балаклійського району про діяльність центральних і місцевих органів влади та актуальні проблеми соціально-економічного розвитку району проводиться єдиний День інформування населення на підприємствах, в установах, організаціях району останнього четверга місяця. За результатами проведення єдиного Дня інформування населення здійснюється обробка та аналіз звітів, узагальнена інформація надається голові Балаклійської районної державної адміністрації.
З метою упередження надходжень звернень головою Лозівської райдержадміністрації затверджений графік роботи виїзної мобільної групи, до складу якої входять фахівці юридичного відділу райдержадміністрації, управління праці та соціального захисту населення, управління Держземагентства, Пенсійного фонду тощо. Проводились зустрічі за місцем проживання громадян. Жителям сіл роз’яснювалися найбільш актуальні питання життєдіяльності району, країни, безкоштовно надавалася консультація щодо змін у законодавстві, соціального захисту, порядку оформлення пенсій. За результатами проведення кожної виїзної мобільної групи голові райдержадміністрації готувалася аналітична довідка.
На виконання пункту 3 Указу при обласній та районних державних адміністраціях працювали постійно діючі комісії з питань розгляду звернень громадян. З метою підвищення персональної відповідальності за стан роботи із зверненнями громадян на засіданнях підводилися підсумки роботи за певний період, заслуховувалися питання щодо стану виконавської дисципліни, звіти керівників структурних підрозділів обласної та районних державних адміністрацій, розглядались окремі звернення громадян. За звітний період в обласній державній адміністрації проведено три засідання.
Відпрацьована практика проведення особистих прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, передбачено прийом громадян за місцем роботи та проживання.
Згідно з пунктом 6 Указу розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 15 серпня 2012 року № 494 затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації, щокварталу затверджується графік проведення виїзних прийомів. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 238 звернень, а також 274 звернення – працівниками приймальні.
Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови облдержадміністрації.
На виконання частини 5 пункту 5 Указу постійно аналізувалися та узагальнювалися питання, порушені у зверненнях громадян, готувалися статистичні матеріали щодо надходження листів громадян у розрізі питань, районів і міст із класифікацією їх за відповідними напрямами, вивчалися причини, що їх породжували.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.
Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 2895 таких звернень, що на 17,4 % більше показника минулого року. Переважна більшість звернень з питань житлово-комунального господарства та соціального захисту жителів міста Харкова.
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районах області та містах обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.
Однією із форм роботи з населенням є Інтернет-спілкування. Жителі області мають можливість звернутися на сайт обласної державної адміністрації, отримати відповідь на будь-яке питання щодо шляхів його вирішення. З питань, які потребують додаткового вивчення, давалися відповідні доручення. Інформація про вжиті заходи повідомлялася листом на електронну адресу заявника. З деяких питань відповідь надавалася невідкладно.
На виконання частини 2 пункту 5 Указу інформація про роботу обласної державної адміністрації із зверненнями громадян, результати вирішення порушених у них питань оприлюднювалися на веб-сайті обласної державної адміністрації. Крім того, там розміщена інформація щодо порядку організації та проведення особистих, виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації, графіки цих прийомів.
Забезпечено висвітлення діяльності виконавчих органів влади на офіційному сайті обласної державної адміністрації в режимі інформаційної агенції.
Організація роботи із зверненнями громадян перебуває під постійним контролем голови обласної державної адміністрації, вживаються заходи щодо вдосконалення цієї роботи.

Заступник голови - керівник апарату
обласної державної адміністрації                                                                    В.В. Хома

 

Версія для друку Поділиться:


Вверх