Харківська обласна державна адміністрація

ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у 1 півріччі 2013 року

18 липня 2013 | 00:00

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» Харківською обласною державною адміністрацією спланована та проводиться робота щодо забезпечення реалізації та гарантування прав громадян на письмове звернення та особистий прийом, обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 2949 звернень, що на 26,8 % менше ніж за аналогічний період 2012 року; у тому числі 1043 звернення – на особистому прийомі, поштою – 1906.
 
Відповідно до частини 5 пункту 1 Указу особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 41,6 % звернень надійшло від зазначених категорій населення.
 
Відмічається зменшення кількості колективних звернень на 32,8 % (питома вага складає 8,4 %).
 
За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 97,2 %, 2,4 % - скарги, 0,4 % - пропозиції.
 
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.
 
Від органів влади вищого рівня надійшло 1116 звернень, що на 26,3 % менше проти відповідного періоду 2012 року, у тому числі:
-з Адміністрації Президента України - 692 звернення (зменшення на    24,3 %);
-з Кабінету Міністрів України – 329 звернень (збільшення на 26,1 %).
 
Усього в листах порушено 2949 різноманітних питань. Найголовнішими залишаються питання комунального господарства (20,0 %), соціального захисту (19,2 %), охорони здоров’я (16,1 %), аграрної політики та земельних відносин (7,5 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (7,1 %), житлової політики (6,0 %).
 
У порівнянні з відповідним періодом 2012 року на 51,4 % зменшилася кількість листів із питань аграрної політики та земельних відносин. Актуальними залишаються питання виділення земельної ділянки, оформлення документів на право власності на землю, проведення розрахунків за реалізовану продукцію тваринництва.
 
На 26,4 % збільшилася кількість звернень із питань економічної, цінової, інвестиційної політики. Найбільш поширеними були питання щодо отримання кредиту, розвитку імпорту, створення належних умов торгівлі, підвищення цін на хлібобулочні вироби, сприяння розвитку малого бізнесу.
 
Відповідно на 42,1 % та 20,4 % зменшилася кількість листів із питань соціального захисту, праці та заробітної плати. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, порушення трудового законодавства та оплати праці, надання державної соціальної допомоги, забезпечення пільговим автотранспортом.
 
Удвічі зменшилася кількість звернень щодо призначення житлової субсидії (питома вага становить 4 %).
 
На 8,8 % збільшилася кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності. Актуальними залишаються питання функціонування навчальних закладів, їх ремонту, поліпшення матеріально-технічної бази, сприяння у вступі до навчальних закладів, педагогічного навантаження, надання пільг учителям, придбання автобусів для підвозу дітей. Збільшилася кількість звернень із означених питань від Балаклійського, Краснокутського, Зміївського, Лозівського районів області, міста Куп’янська.
 
Удосконалено практику систематичних зустрічей директора Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації з населенням через засоби масової інформації шляхом проведення інтерактивного спілкування з питань роз’яснення нормативно-правової бази для вирішення зазначених у зверненнях питань, зокрема 09.01.2013 проведено прес-конференцію обласної державної адміністрації з питань організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання; 18.02.2013 – з питань розвитку позашкільної освіти в області та організації змістовного дозвілля дітей та учнівської молоді в позаурочний час у рамках проведення Року дитячої творчості в Україні; 27.03.2013 відбувся виступ на обласному радіо у програмі «Ранковий ексклюзив» з питань пріоритетних напрямів розвитку освітньої системи регіону; 20 та 21 квітня 2013 - участь у телепередачі «НТО», 02.06.2013 - у програмі «Щоденник реформ» на каналі ОТБ. Крім того, до районів та міст обласного значення директором Департаменту протягом І півріччя 2013 року здійснено 21 робочу поїздку та відвідано 40 навчальних закладів, під час в оперативному порядку вирішувалися питання, що порушували учасники навчально-виховного процесу.
 
Зменшилася кількість листів із питань промислової політики, транспорту і зв’язку (відповідно на 8,4 % та 49,2 %).
 
Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання діяльності ПАТ «Укртелеком» - 36,39 % від загальної кількості всіх звернень за звітний період, а саме стосовно тарифів за користування телефонним зв’язком та радіоточкою; відновлення послуг телефонного та радіозв’язку, а також послуги доступу до мережі Інтернет; підключення послуги доступу до мережі Інтернет.
 
Як правило, за зверненнями громадян щодо відновлення послуг телефонного та радіозв’язку, а також доступу до мережі Інтернет, здійснювалось оперативне реагування, спеціалістами ПАТ «Укртелеком» проводилися необхідні відновлювальні роботи. Внаслідок надання послуг забезпечено в повному обсязі, що було підтверджено абонентами в особистих розмовах.
 
Так, за зверненням жительки сел. Вільшани Дергачівського району щодо відновлення роботи телефону фахівцями Харківської філії ПАТ «Укртелеком» з виїздом за місцем проживання заявниці проведено перевірку роботи телефону та виявлено пошкодження абонентської лінії зловмисниками. Пошкодження лінії усунено, роботу телефону відновлено. Під час контрольної перевірки телефону заявниця повідомила, що претензій до якості роботи телефону немає. При цьому за весь час ненадання абоненту послуг, було виконано перерахунок абонентської плати згідно із п. 40 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 № 295.
 
Крім того, заявникам надавалися детальні роз’яснення стосовно тарифів за користування телефонним зв’язком і радіоточкою.
 
Не втратили свою актуальність питання роботи автомобільного транспорту - 24,64 % від загальної кількості листів, у тому числі щодо роботи транспортних маршрутів (10,6 %), пільгового проїзду (9,74 %), роботи автомобільного транспорту (2,87 %), організації транспортного сполучення (1,43 %).
 
Переважна більшість листів пов’язана з порушенням деякими водіями Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, а також недотриманням законодавства щодо забезпечення пільгових перевезень громадян. Департаментом інноваційного розвитку промисловості і транспортної інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації постійно вживаються заходи стосовно недопущення таких інцидентів та притягнення винних до відповідальності.
 
Зокрема, у І півріччі 2013 року перевірками, проведеними територіальним Управлінням Укртрансінспекції у Харківській області, виявлено факти обмеження перевезень пільгових категорій громадян на деяких маршрутах, порушення затвердженого розкладу руху та інше.
 
З метою усунення виявлених порушень Департамент інноваційного розвитку промисловості і транспортної інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації надавав автоперевізникам, що обслуговують маршрути, відповідні приписи, в результаті до них застосовані фінансові санкції, відповідно до ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», згідно з процедурою, що визначена порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567, крім того, застосовувалися дисциплінарні стягнення.
 
Так, у ході розгляду звернення жителя Дергачівського району встановлені факти безпідставної відмови від пільгового перевезення на приміському автобусному маршруті Харків (ДП «Холодна Гора») - Вільшани, за що до автоперевізника – ФОП Бабунц К.Г., автобуси якого обслуговують означений маршрут, застосовано фінансові санкції. Крім того, водію автобусу Барабаш О.Л., який, працюючи на маршруті Харків-Берміводи, допустив порушення законодавства на автомобільному транспорті в частині обмеження перевезення громадян пільгових категорій та нетактовну поведінку до людей похилого віку, наказом ВАТ «Восток» оголошено догану.
 
На 9,3 % зменшилася кількість звернень із питань сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту.
 
Важливими для громадян залишаються питання щодо присвоєння почесного звання України «Мати-героїня» та виплати одноразової винагороди матерям-героїням. Кількість таких звернень за звітний період 2013 року в 2,06 рази менше ніж у минулому році. Тенденція зменшення кількості звернень зумовлена тим, що районні відділи (сектори) сім’ї, молоді та спорту своєчасно з’ясовують стадії розгляду документів на присвоєння почесного звання України «Мати-героїня» та усувають причини, які спонукають громадян скаржитись. 
 
У два рази збільшилася кількість звернень стосовно забезпечення розвитку та підтримки фізичної культури. Листи здебільшого стосувались питань організації змістовного дозвілля дітей та молоді, роботи фізкультурно-оздоровчих комплексів, ДЮСШ та спортивних клубів.
 
Через засоби масової інформації Департаментом у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації проводилася правова та консультативно-роз’яснювальна робота серед населення на містах з питань, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян. Термінову інформацію громадяни мають можливість отримати за телефоном «гарячої лінії» (700 94 35) та на сайті Департаменту у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.
 
Зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства та житлової політики (відповідно на 46 % і 11 %). У зверненнях порушувалися питання експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (23,6 %), оплати за комунальні послуги (22,2 %), благоустрою територій (17,8 %), ремонту систем водопостачання та водовідведення, установки приладів обліку води (17,1 %).  
 
Аналіз свідчить, що найбільш гострими питаннями за звітний період, як і у минулому році, є питання щодо нарахування за спожиті енергоносії, питома вага яких є найбільшою (26 %). Перш за все, це зумовлено проведенням службами з газопостачання перерахунку вартості газу відповідно до річних обсягів споживання, авансових нарахувань та дії диференційованих тарифів на електропостачання. Робота проводиться згідно з чинним законодавством України, спірні питання, що виникають між енергопостачальними організаціями та споживачами, як правило, можливо врегулювати лише в судовому порядку.
 
У зв’язку з поетапним підвищенням тарифів на газ і електроенергію та фінансову неспроможність самостійно вирішити питання від громадян продовжують надходити звернення щодо допомоги в погашенні боргу та безкоштовного встановлення приладів обліку і більш економічного газового обладнання, їх питома вага залишається на рівні відповідного періоду минулого року та становить 14 %. Газопостачальними підприємствами згідно з Законом України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» розроблені програми по встановленню газових лічильників для населення, яке проживає в квартирах та приватних будинках, які не оснащенні вузлами обліку природного газу.
 
Актуальним є питання відключень помешкань від електро- та газопостачання та сприяння щодо їх відновлення (19,4%). Така ситуація склалась у зв’язку з тим, що в області реалізуються заходи по підвищенню рівня розрахунків всіма категоріями споживачів за спожиті енергоносії та зменшення комерційних втрат електроенергії.
 
Підрозділи АК «Харківобленерго» та газового господарства щомісяця проводять відключення боржників. Ці заходи не додають популярності службам газу та енергетики серед населення, але у підприємств немає інших важелів щодо забезпечення оплати наданих послуг. Посилення роботи підприємств щодо безпеки газопостачання в побуті (недопущення роботи несправного обладнання, обов'язкова наявність актів перевірки димвентканалів, визначення власників будівель або створення ОСББ) також спричинило відключення споживачів від газопостачання.
 
Іншим актуальним питанням є питання газифікації населених пунктів області та окремих домоволодінь. Питома вага таких звернень дещо зменшилася в порівнянні з відповідним періодом минулого року та становить 14,7% усіх звернень. На жаль, Державним та місцевими бюджетами на 2013 рік фінансування цих потреб не передбачено. Через проведення реорганізації НАК "Нафтогаз України" Угоду про співробітництво у розвитку нафтогазового комплексу та соціальної інфраструктури населених пунктів Харківської області на 2013 рік не укладено. Єдиним джерелом фінансування вбачається реалізація заходів відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.08.2009 №1001-р «Про добудову підвідних газопроводів» (із змінами). З початку року фінансування будівництва об'єктів не здійснювалося.
 
Прийняте на державному рівні рішення щодо розробки Юзівської площі з видобування нетрадиційного газу мало резонанс серед населення. Майже 5 % усіх звернень містили вимоги щодо проведення громадських обговорень або припинення робіт в цьому напрямі.
 
На 32 % зменшилася кількість звернень громадян із питань охорони здоров’я.
Як і раніше за допомогою до обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.
 
Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 137 громадянам на суму понад 938 тис. грн.
 
По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом року, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 6,0 % порушених питань вирішено позитивно, по 48,4 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення, 15,4 % звернень, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів, 1,6 % повернено заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного закону, 45 звернень не підлягає розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян», 26,1 % - у стадії розгляду та остаточного вирішення.
 
На виконання частин 1, 3 пункту 5 Указу відділом роботи зі зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації у першому півріччі 2013 року проведено 18 перевірок стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян у райдержадміністраціях.
 
За результатами перевірок складено доповідні записки, що направлені головам районних державних адміністрацій для усунення недоліків і вжиття відповідних заходів. Установлено зворотний зв’язок.
 
Відповідно до Методики на веб-сайтах райдержадміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячої лінії», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.
 
З метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників більшість райдержадміністрацій проводить «Дні віддаленого села». Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до райдержадміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, показав загальну тенденцію до зменшення їх у кількості.
 
Такий стан справ свідчить, що робота із зверненнями громадян у райдержадміністраціях в цілому налагоджена та є тенденція щодо її вдосконалення.
 
У рамках днів контролю проводилися виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих керівництвом області районним державним адміністраціям за результатами розгляду звернень громадян, що надійшли з органів влади вищого рівня.
 
З метою забезпечення інформування мешканців Балаклійського району про діяльність центральних і місцевих органів влади та актуальні проблеми соціально-економічного розвитку району проводиться єдиний День інформування населення на підприємствах, в установах, організаціях району останнього четверга місяця. За результатами проведення єдиного Дня інформування населення здійснюється обробка та аналіз звітів, узагальнена інформація надається голові Балаклійської районної державної адміністрації.
 
З метою упередження надходжень звернень головою Лозівської  райдержадміністрації затверджений графік роботи виїзної мобільної групи, до складу якої входять фахівці юридичного відділу райдержадміністрації, управління праці та соціального захисту населення, управління Держкомзему, Пенсійного фонду тощо. Проводились зустрічі за місцем проживання громадян. Жителям сіл роз’яснювалися найбільш актуальні питання життєдіяльності району, країни, безкоштовно надавалася консультація щодо змін у законодавстві, соціального захисту, порядку оформлення пенсій. Провідними фахівцями мобільної групи проведений прийом громадян у 30 населених пунктах Лозівського району. За результатами проведення кожної виїзної мобільної групи голові райдержадміністрації готувалася аналітична довідка.
 
На виконання пункту 3 Указу при обласній та районних державних адміністраціях працювали постійно діючі комісії з питань розгляду звернень громадян. З метою підвищення персональної відповідальності за стан роботи із зверненнями громадян на засіданнях підводилися підсумки роботи за певний період, заслуховувалися питання щодо стану виконавської дисципліни, звіти керівників структурних підрозділів обласної та районних державних адміністрацій, розглядались окремі звернення громадян. За звітний період в обласній державній адміністрації проведено шість засідань.
 
Відпрацьована практика проведення особистих прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, передбачено прийом громадян за місцем роботи та проживання.
 
Згідно з пунктом 6 Указу розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 15 серпня 2012 року № 494 затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації, щокварталу затверджується графік проведення виїзних прийомів. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 480 звернень, а також 563 звернення – працівниками приймальні.
 
Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови облдержадміністрації.
 
На всі листи, телеграми, що надійшли до обласної державної адміністрації, звернення громадян, подані на особистому прийомі, вжито заходів, визначених законодавством.
 
На виконання частини 5 пункту 5 Указу постійно аналізувалися та узагальнювалися питання, порушені у зверненнях громадян, щокварталу готувалися статистичні матеріали щодо надходження листів громадян у розрізі питань, районів і міст із класифікацією їх за відповідними напрямами, вивчалися причини, що їх породжували.
 
Питання щодо стану роботи із зверненнями громадян за підсумками 2012 року заслухано на спільному засіданні колегії обласної державної адміністрації та Харківської регіональної ради 21 лютого поточного року, видано розпорядження голови обласної державної адміністрації від 07.03.2013 № 74.
 
У рамках телевізійного проекту «Діалог з країною» за участю Президента України В.Ф. Януковича обласною державною адміністрацією розглянуто 288 звернень. Найчастіше у зверненнях порушувалися питання:
-соціального захисту (30,6 %) – призначення державної соціальної допомоги, санаторно-курортне лікування, забезпечення пільговим автотранспортом;
-комунального господарства (38 %) – ремонт покрівлі багатоквартирних будинків;
-праці та заробітної плати (9 %);
-житлової політики (7,6 %);
-аграрної політики та земельних відносин (6,9 %).
 
За результатами розгляду 16 звернень вирішено позитивно, з інших – надані роз’яснення щодо шляхів вирішення порушених питань.
 
Так, за зверненням жителя Харківського району стосовно виплати дотації за утримання та збереження молодняку великої рогатої худоби за результатами розгляду звернення належні кошти перераховані на рахунок заявника.
 
Жителю села Новоселівка Нововодолазького району під час амбулаторного лікування в умовах Мереф'янської центральної районної лікарні за рахунок бюджетних коштів проведена ультразвукова діагностика.
 
За зверненням жительки м. Харкова, щодо призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг заявниці призначено житлову субсидію, як виняток, на загальну площу (47,7 м²) на період з 01.11.2012 по 30.04.2013 у розмірі 178,34 грн. щомісячно. Обов’язкова частка плати (10 % середньомісячного сукупного доходу сім’ї) складає 106,74 грн.
 
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.
 
Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 4300 таких звернень, що на 29 % більше показника минулого року. Переважна більшість звернень з питань житлово-комунального господарства та соціального захисту жителів міста Харкова.
 
На виконання частини 2 пункту 5 Указу інформація про роботу обласної державної адміністрації із зверненнями громадян, результати вирішення порушених у них питань щокварталу оприлюднювалися на веб-сайті обласної державної адміністрації. Крім того, там розміщена інформація щодо порядку організації та проведення особистих, виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації, графіки цих прийомів.
 
Відповідно до частини 9 пункту 1 Указу керівництвом обласної державної адміністрації систематично проводилися «прямі телефонні лінії» в редакціях обласних газет «Слобідський край», «Вечірній Харків», виступи на обласному радіо.
 
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам з правових питань в обласній державній адміністрації, районах області та містах обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.
 
Однією із форм роботи з населенням є Інтернет-спілкування. Жителі області мають можливість звернутися на сайт обласної державної адміністрації, отримати відповідь на будь-яке питання щодо шляхів його вирішення. З питань, які потребують додаткового вивчення, давалися відповідні доручення. Інформація про вжиті заходи повідомлялася листом на електронну адресу заявника. З деяких питань відповідь надавалася невідкладно.
 
Організація роботи зі зверненнями громадян перебуває під постійним контролем голови обласної державної адміністрації, вживаються заходи щодо вдосконалення цієї роботи.
 
 
Заступник голови – керівник апарату
обласної державної адміністрації                                                                      В.В. Хома

 

Версія для друку Поділиться:


Вверх