Харківська обласна державна адміністрація

ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

Довідка про роботу із зверненнями громадян у 2 кварталі 2013 року

18 липня 2013 | 00:00

За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло1515 звернень, що на 28 % менше аналогічного періоду минулого року.

За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань – 97 %, 2,7% - скарги, 0,3% - пропозиції.
 
На 33 % зменшилася кількість колективних звернень.
 
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.
 
Від органів влади вищого рівня надійшло 594 звернення, що на 27,9 % менше проти відповідного періоду 2012 року, у тому числі:
-з Адміністрації Президента України - 389 звернень (зменшення на 23 %);
-з Кабінету Міністрів України – 163 звернення (збільшення на 36 %).
 
Усього в листах порушено 1515 різноманітних питань, що на 35 % менше відповідного періоду минулого року.
 
Актуальними залишаються питання:
-комунального господарства (21,3 %) – звернення щодо забезпечення належного надання житлово-комунальних послуг, впорядкування доріг, прибудинкових територій, ремонту житлового фонду;
-соціального захисту (19,3 %) – надання матеріальної допомоги, призначення житлових субсидій, здійснення виплат державної соціальної допомоги, надання санаторно-курортних путівок;
-охорони здоров’я (15,6 %) - оперативне лікування, протезування, придбання ліків за пільговими рецептами;
-аграрної політики та земельних відносин (6,3 %) – приватизація земельних ділянок;
-забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (4,6 %).
 
У порівнянні з відповідним періодом 2012 року на 56,8 % зменшилася кількість листів із питань аграрної політики та земельних відносин. Актуальними залишаються питання виділення земельної ділянки, оформлення документів на право власності на землю, проведення розрахунків за реалізовану продукцію тваринництва.
 
На 8,7 % збільшилася кількість звернень із питань економічної, цінової, інвестиційної політики. Найбільш поширеними були питання щодо отримання кредиту, розвитку імпорту, створення належних умов торгівлі, підвищення цін на хлібобулочні вироби, сприяння розвитку малого бізнесу.
 
Відповідно на 36,2 % та 42 % зменшилася кількість листів із питань соціального захисту, праці та заробітної плати. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, порушення трудового законодавства та оплати праці, надання державної соціальної допомоги, забезпечення пільговим автотранспортом.
 
Удвічі зменшилася кількістьзвернень щодо призначення житлової субсидії (питома вага становить 4 %).
 
На 43,2 % збільшилася кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності. Актуальними залишаються питання функціонування навчальних закладів, їх ремонту, поліпшення матеріально-технічної бази, сприяння у вступі до навчальних закладів, педагогічного навантаження, надання пільг учителям, придбання автобусів для підвозу дітей. Збільшилася кількість звернень із означених питань від Балаклійського, Краснокутського, Зміївського, Лозівського районів області, міста Куп’янська.
 
На рівні минулого року залишається кількість звернень із питань промислової політики.
 
На 51,6 % зменшилася кількість листів з питань транспорту і зв’язку.
Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання діяльності ПАТ «Укртелеком» - 36,39 % від загальної кількості всіх звернень за звітний період, а саме стосовно тарифів за користування телефонним зв’язком та радіоточкою; відновлення послуг телефонного та радіозв’язку, а також послуги доступу до мережі Інтернет; підключення послуги доступу до мережі Інтернет.
 
Як правило, за зверненнями громадян щодо відновлення послуг телефонного та радіозв’язку, а також доступу до мережі Інтернет, здійснювалось оперативне реагування, спеціалістами ПАТ «Укртелеком» проводилися необхідні відновлювальні роботи. Внаслідок надання послуг забезпечено в повному обсязі, що було підтверджено абонентами в особистих розмовах.
 
Не втратили свою актуальність питання роботи автомобільного транспорту - 24,64 % від загальної кількості листів, у тому числі щодо роботи транспортних маршрутів (10,6 %), пільгового проїзду (9,74 %), роботи автомобільного транспорту (2,87 %), організації транспортного сполучення (1,43 %).
 
Переважна більшість листів пов’язана з порушенням деякими водіями Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, а також недотриманням законодавства щодо забезпечення пільгових перевезень громадян. Департаментом інноваційного розвитку промисловості і транспортної інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації постійно вживаються заходи стосовно недопущення таких інцидентів та притягнення винних до відповідальності.
 
На 44,4 % збільшилася кількість звернень із питань сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту.
 
Важливими для громадян залишаються питання щодо присвоєння почесного звання України «Мати-героїня» та виплати одноразової винагороди матерям-героїням. Кількість таких звернень за звітний період 2013 року в 2,06 рази менше ніж у минулому році. Тенденція зменшення кількості звернень зумовлена тим, що районні відділи (сектори) сім’ї, молоді та спорту своєчасно з’ясовують стадії розгляду документів на присвоєння почесного звання України «Мати-героїня» та усувають причини, які спонукають громадян скаржитись. 
 
 У два рази збільшилася кількість звернень стосовно забезпечення розвитку та підтримки фізичної культури. Листи здебільшого стосувались питань організації змістовного дозвілля дітей та молоді, роботи фізкультурно-оздоровчих комплексів, ДЮСШ та спортивних клубів.
 
Через засоби масової інформації Департаментом у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації проводилася правова та консультативно-роз’яснювальна робота серед населення на містах з питань, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян. Термінову інформацію громадяни мають можливість отримати за телефоном «гарячої лінії» (700 94 35) та на сайті Департаменту у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.
 
Зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства та житлової політики (відповідно на 43,5 % і 23,2 %). У зверненнях порушувалися питання експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (23,6 %), оплати за комунальні послуги (22,2 %), благоустрою територій (17,8 %), ремонту систем водопостачання та водовідведення, установки приладів обліку води (17,1 %). 
 
Аналіз свідчить, що найбільш гострими питаннями за звітний період, як і у минулому році, є питання щодо нарахування за спожиті енергоносії, питома вага яких є найбільшою (26 %). Перш за все, це зумовлено проведенням службами з газопостачання перерахунку вартості газу відповідно до річних обсягів споживання, авансових нарахувань та дії диференційованих тарифів на електропостачання. Робота проводиться згідно з чинним законодавством України, спірні питання, що виникають між енергопостачальними організаціями та споживачами, як правило, можливо врегулювати лише в судовому порядку.
 
У зв’язку з поетапним підвищенням тарифів на газ і електроенергію та фінансову неспроможність самостійно вирішити питання від громадян продовжують надходити звернення щодо допомоги в погашенні боргу та безкоштовного встановлення приладів обліку і більш економічного газового обладнання, їх питома вага залишається на рівні відповідного періоду минулого року та становить 14 %. Газопостачальними підприємствами згідно з Законом України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» розроблені програми по встановленню газових лічильників для населення, яке проживає в квартирах та приватних будинках, які не оснащенні вузлами обліку природного газу.
 
Актуальним є питання відключень помешкань від електро- та газопостачання та сприяння щодо їх відновлення (19,4%). Така ситуація склалась у зв’язку з тим, що в області реалізуються заходи по підвищенню рівня розрахунків всіма категоріями споживачів за спожиті енергоносії та зменшення комерційних втрат електроенергії.
 
Підрозділи АК «Харківобленерго» та газового господарства щомісяця проводять відключення боржників. Ці заходи не додають популярності службам газу та енергетики серед населення, але у підприємств немає інших важелів щодо забезпечення оплати наданих послуг. Посилення роботи підприємств щодо безпеки газопостачання в побуті (недопущення роботи несправного обладнання, обов'язкова наявність актів перевірки димвентканалів, визначення власників будівель або створення ОСББ) також спричинило відключення споживачів від газопостачання.
 
Іншим актуальним питанням є питання газифікації населених пунктів області та окремих домоволодінь. Питома вага таких звернень дещо зменшилася в порівнянні з відповідним періодом минулого року та становить 14,7% усіх звернень. На жаль, Державним та місцевими бюджетами на 2013 рік фінансування цих потреб не передбачено. Через проведення реорганізації НАК "Нафтогаз України" Угоду про співробітництво у розвитку нафтогазового комплексу та соціальної інфраструктури населених пунктів Харківської області на 2013 рік не укладено. Єдиним джерелом фінансування вбачається реалізація заходів відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.08.2009 №1001-р «Про добудову підвідних газопроводів» (із змінами). З початку року фінансування будівництва об'єктів не здійснювалося.
 
Прийняте на державному рівні рішення щодо розробки Юзівської площі з видобування нетрадиційного газу мало резонанс серед населення. Майже 5 % усіх звернень містили вимоги щодо проведення громадських обговорень або припинення робіт в цьому напрямі.
 
На 35 % зменшилася кількість звернень громадян із питань охорони здоров’я.
Особлива увага приділялася вирішенню проблем соціально незахищених категорій громадян: ветеранів війни та праці, інвалідів, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів тощо.
 
Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 50 заявникам на суму понад 334 тис. грн.
 
Листи інвалідів Великої Вітчизняної війни, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», розглядаються особисто головою обласної державної адміністрації. Забезпечено проведення першочергового особистого прийому громадян зазначених категорій.
 
Вживалися заходи на безумовне виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» щодо недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих відповідей, із порушенням установлених законодавством термінів, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. За звітний період порушення терміну розгляду звернень відсутні.
 
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 15.08.2012   № 494 затверджений графік проведення особистого прийому громадян керівництвом Харківської обласної державної адміністрації, де передбачено проведення прийомів чотири рази на місяць, у т.ч. два виїзні прийоми. Також відповідно до затвердженого графіка протягом кварталу проводилися виїзні прийоми керівництвом обласної державної адміністрації в районах, містах, трудових колективах області.
 
Так, керівництвом облдержадміністрації за звітний період на особистому прийомі прийнято 284 звернення, а також 276 - працівниками приймальні.
Особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови облдержадміністрації.
 
З метою запровадження постійного контролю за організацією роботи посадових та службових осіб зі зверненнями громадян, дотримання вимог чинного законодавства головою обласної державної адміністрації затверджений річний графік вивчення роботи апаратів районних державних адміністрацій. За звітний період поточного року проведено 12 перевірок, за результатами яких складено доповідні записки, що направлені головам райдержадміністрацій для усунення виявлених недоліків і вжиття відповідних заходів. Установлено зворотний зв’язок.
 
Відповідно до Методики на веб-сайтах райдержадміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячої лінії», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.
 
З метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників більшість райдержадміністрацій проводить «Дні віддаленого села». Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до райдержадміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, показав загальну тенденцію до зменшення їх у кількості.
 
Такий стан справ свідчить, що робота із зверненнями громадян у райдержадміністраціях в цілому налагоджена та є тенденція щодо її вдосконалення.
 
На всі листи, телеграми, що надійшли до облдержадміністрації, звернення громадян, подані на особистому прийомі, вжито заходів, визначених законодавством.
 
У рамках днів контролю проводилися виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих керівництвом області райдержадміністраціям за результатами розгляду звернень громадян, що надійшли з органів влади вищого рівня.
 
З метою забезпечення інформування мешканців Балаклійського району про діяльність центральних і місцевих органів влади та актуальні проблеми соціально-економічного розвитку району проводиться єдиний День інформування населення на підприємствах, в установах, організаціях району останнього четверга місяця. За результатами проведення єдиного Дня інформування населення здійснюється обробка та аналіз звітів, узагальнена інформація надається голові Балаклійської районної державної адміністрації.
 
З метою упередження надходжень звернень головою Лозівської райдержадміністрації затверджений графік роботи виїзної мобільної групи, до складу якої входять фахівці юридичного відділу райдержадміністрації, управління праці та соціального захисту населення, управління Держкомзему, Пенсійного фонду тощо. Проводились зустрічі за місцем проживання громадян. Жителям сіл роз’яснювалися найбільш актуальні питання життєдіяльності району, країни, безкоштовно надавалася консультація щодо змін у законодавстві, соціального захисту, порядку оформлення пенсій. Провідними фахівцями мобільної групи проведений прийом громадян у 30 населених пунктах Лозівського району. За результатами проведення кожної виїзної мобільної групи голові райдержадміністрації готувалася аналітична довідка.
 
Протягом кварталу проведено три засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян обласної державної адміністрації. У порядку денному розглянуто звернення громадян, що перебувають на контролі в органах влади вищого рівня.
 
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Соціальний контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації здійснюється опрацювання зазначених звернень.
 
За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло на розгляд 2026 звернень від громадян, які звернулися на урядову гарячу лінію, що на     29,9 % більше проти відповідного періоду 2012 року.
 
Керівництвом обласної державної адміністрації проводилися «прямі телефонні лінії» в редакціях обласних газет «Слобідський край», «Вечірній Харків», виступи на обласному радіо.
 
На офіційному веб-сайті облдержадміністрації розміщена інформація щодо порядку організації та проведення особистих, виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації, графіки цих прийомів.
 
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам з правових питань в обласній державній адміністрації створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.
 
Однією із форм роботи з населенням є Інтернет-спілкування. Жителі області мають можливість звернутися на сайт облдержадміністрації, отримати відповідь на будь-яке питання щодо шляхів його вирішення. З питань, які потребують додаткового вивчення, давалися відповідні доручення. Інформація про вжиті заходи повідомлялася листом на електронну адресу заявника.
 
Організація роботи зі зверненнями громадян перебуває під постійним контролем голови обласної державної адміністрації, вживаються заходи щодо вдосконалення цієї роботи.
Версія для друку Поділиться:


Вверх