Довідка про роботу із зверненнями громадян у 2 кварталі 2012 року
За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 2096 звернень, що на 11 % менше аналогічного періоду минулого року.
За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань – 96 %, 3,7% - скарги, 0,3% - пропозиції.
На 7,5 % збільшилася кількість колективних звернень.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян
По зверненнях, що надійшли до облдержадміністрації протягом кварталу, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення.
Усього в листах порушено 2322 різноманітних питання, що на 10 % менше відповідного періоду минулого року.
Особлива увага приділялася вирішенню проблем соціально незахищених категорій громадян: ветеранів війни та праці, інвалідів, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів тощо.
Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 87 заявникам на суму понад 540 тис. грн.
Листи інвалідів Великої Вітчизняної війни, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», розглядаються особисто головою обласної державної адміністрації. Забезпечено проведення першочергового особистого прийому громадян зазначених категорій.
Актуальними залишаються питання:
- комунального господарства (24,5 %) – звернення щодо забезпечення належного надання житлово-комунальних послуг, впорядкування доріг, прибудинкових територій, ремонту житлового фонду;
- соціального захисту (19,7 %) – надання матеріальної допомоги, призначення житлових субсидій, здійснення виплат державної соціальної допомоги, надання санаторно-курортних путівок;
- охорони здоров’я (15,5 %) - оперативне лікування, протезування;
- аграрної політики та земельних відносин (9,6 %);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (6,6 %).
Вживалися заходи на безумовне виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» щодо недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих відповідей, із порушенням установлених законодавством термінів, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. За звітний період порушення терміну розгляду звернень відсутні.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 20 березня 2012 року № 134 затверджений графік проведення особистого прийому громадян керівництвом Харківської обласної державної адміністрації, де передбачено проведення прийомів чотири рази на місяць, у т.ч. два виїзні прийоми. Також відповідно до затвердженого графіка протягом кварталу проводилися виїзні прийоми керівництвом обласної державної адміністрації в районах, містах, трудових колективах області.
Так, керівництвом облдержадміністрації за звітний період на особистому прийомі прийнято 296 звернень, а також 423 - працівниками приймальні.
Особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови облдержадміністрації.
З метою запровадження постійного контролю за організацією роботи посадових та службових осіб зі зверненнями громадян, дотримання вимог чинного законодавства головою обласної державної адміністрації затверджений річний графік вивчення роботи апаратів районних державних адміністрацій. За звітний період поточного року проведено 9 перевірок, за результатами яких складено доповідні записки, що направлені головам райдержадміністрацій для усунення виявлених недоліків і вжиття відповідних заходів. Установлено зворотний зв’язок.
На всі листи, телеграми, що надійшли до облдержадміністрації, звернення громадян, подані на особистому прийомі, вжито заходів, визначених законодавством.
У рамках днів контролю проводилися виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих керівництвом області райдержадміністраціям за результатами розгляду звернень громадян, що надійшли з органів влади вищого рівня.
Протягом кварталу проведено три засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян обласної державної адміністрації. У порядку денному розглянуто звернення громадян, що перебувають на контролі в органах влади вищого рівня.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Соціальний контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації здійснюється опрацювання зазначених звернень.
За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло на розгляд 1559 звернень від громадян, які звернулися на урядову гарячу лінію, що у два рази більше проти відповідного періоду 2011 року.
Керівництвом обласної державної адміністрації проводилися «прямі телефонні лінії» в редакціях обласних газет «Слобідський край», «Вечірній Харків», виступи на обласному радіо.
На офіційному веб-сайті облдержадміністрації розміщена інформація щодо порядку організації та проведення особистих, виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації, графіки цих прийомів.
З метою удосконалення роботи із зверненнями громадян, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців, для виявлення проблемних питань, пов’язаних із земельними відносинами, та їх оперативного вирішення в обласній державній адміністрації за номером 700-10-60 з 11.00 до 15.00 працювала телефонна «гаряча лінія» з питань забезпечення прав громадян на землю. Також повідомлення приймалися на електронну адресу zemlya@kharkivoda.gov.ua.
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам з правових питань в обласній державній адміністрації створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.
Однією із форм роботи з населенням є Інтернет-спілкування. Жителі області мають можливість звернутися на сайт облдержадміністрації, отримати відповідь на будь-яке питання щодо шляхів його вирішення. З питань, які потребують додаткового вивчення, давалися відповідні доручення. Інформація про вжиті заходи повідомлялася листом на електронну адресу заявника.
Організація роботи зі зверненнями громадян перебуває під постійним контролем голови обласної державної адміністрації, вживаються заходи щодо вдосконалення цієї роботи.
Заступник голови - керівник апарату
обласної державної адміністрації В.В. Хома