Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у 1 півріччі 2012 року

Протягом першого півріччя 2012 року до обласної державної адміністрації надійшло 4031 звернення, що на 12 % менше, ніж за аналогічний період 2011 року, у тому числі 1438 звернень – на особистому прийомі, 2593 - поштою.
З розрахунку на 10 тисяч населення (середньообласний показник 20) найбільше звернень надійшло від жителів Харківського (34), Печенізького (29), Валківського (27), Нововодолазького (26), Борівського (24), Близнюківського (23), Краснокутського (22), Зміївського та Куп’янського (по 21) районів області, а також міста Люботина (24).
За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 96,1 %, 3,7 % - скарги, 0,2 % - пропозиції.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.
Від органів влади вищого рівня надійшло 1514 звернень (зменшення на 11,0 % проти відповідного періоду минулого року), у тому числі:
- з Адміністрації Президента України – 915 звернень (зменшення на 20,8 %);
- з Кабінету Міністрів України – 445 звернень (збільшення на 56,6 %).
За звітний період отримано 368 колективних звернень (зменшення на 6,4 %), питома вага складає 9 %.
З урахуванням колективних звернень всього у листах, що надійшли до обласної державної адміністрації, звернулося 13883 громадянина.
У зверненнях порушено 4500 різноманітних питань (зменшення на 11,2 %).
За характером основних питань, що порушували громадяни, чинне місце займали питання комунального господарства (24,1 %), соціального захисту (21,7 %), охорони здоров’я (15,5 %), аграрної політики і земельних відносин (10,1 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (6,1 %), житлової політики (4,4 %).
На 21,3 % зросла кількість листів громадян з питань комунального господарства. Актуальними є питання ремонту житлового фонду, благоустрою прибудинкових територій, підвищення якості надання житлово-комунальних послуг.
Активізація інформаційно-роз’яснювальної роботи обумовила зменшення на 29 % кількості звернень з питань соціального захисту населення. Однак, актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення та виплати державної соціальної допомоги, а також житлових субсидій.
Як і раніше за допомогою до облдержадміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.
В області проводиться робота по реалізації соціальних ініціатив Президента України щодо забезпечення в 2012 році інвалідів кріслами колісними. Районними управліннями праці та соціального захисту населення на заводи спрямовані заявки на виготовлення інвалідних візків. При потребі в колясках 1,5 тис. од. органами соціального захисту вже видано більше 1,2 тис. направлень на виготовлення крісел. На сьогодні в область від виробників надійшло і видано у користування інвалідам 57 візків.
З метою поліпшення якості послуг, що надаються населенню, організовано роботу управлінь соціального захисту за принципом «єдиного вікна». Для жителів сільської місцевості і віддалених районів створені і розпочали роботу «мобільні соціальні офіси», що сформовані з представників різних соціальних служб. У поточному році здійснено більше 100 таких спільних виїзних прийомів громадян.
З метою вивчення потреб територіальних громад у соціальних послугах Головним управлінням праці та соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації розроблений зразок соціального паспорта для кожної територіальної одиниці. На цей час у містах, селищах і селах області проводиться робота по їх заповненню. На підставі даних, внесених до паспорта, буде розроблена соціальна карта Харківської області.
На виконання Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення населення засобами приймання сигналів цифрового телерадіомовлення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.03.2012 № 245, станом на 01.07.2012 складено та направлено до Державного комітету телебачення та радіомовлення України направлені списки осіб для безоплатного забезпечення телетюнерами, до яких включено 54146 осіб.
Організовано вручення вітань Президента України В.Ф. Януковича зі 100-річчям 24 жителям області.
Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 149 заявникам на суму понад 945 тис. грн.
На рівні минулого року залишаються питання аграрної політики та земельних відносин, забезпечення дотримання законності, охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян.
Зменшилася кількість звернень з питань транспорту і зв’язку. Серед питань, що порушувалися у звітному періоді, найбільш актуальними є питання роботи автомобільного транспорту: пільгового проїзду, роботи автобусних маршрутів, організації автобусних маршрутів. Переважна більшість цих звернень пов’язана з порушенням деякими водіями Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, а також недотриманням законодавства щодо забезпечення пільгових перевезень громадян. Головним управлінням промисловості, транспорту і зв’язку обласної державної адміністрації постійно вживаються заходи стосовно недопущення таких інцидентів та притягнення винних до відповідальності. Зокрема, у першому півріччі 2012 року перевірками, проведеними територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Харківській області, виявлено факти обмеження перевезень пільгових категорій громадян на деяких маршрутах, порушення затвердженого розкладу руху, перевезення пасажирів в салонах транспортних засобів понад норм, що визначені заводом-виробником, та інше.
З метою усунення виявлених порушень автоперевізникам, що обслуговують маршрути, надані відповідні приписи, застосовані фінансові санкції, відповідно до ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а також застосовувалися дисциплінарні стягнення.
Залишились актуальними питання діяльності ПАТ «Укртелеком» стосовно тарифів за користування телефонним зв’язком та радіоточкою, відновлення послуг телефонного та радіозв’язку, а також послуги доступу до мережі Інтернет. Як правило, за зверненнями громадян із зазначених питань здійснювалося оперативне реагування, спеціалістами проводилися необхідні відновлювальні роботи, в результаті чого надання послуг забезпечено в повному обсязі, що було підтверджено абонентами в особистих розмовах.
Удвічі зменшилася кількість листів з питань освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності.
З метою запровадження постійного контролю за організацією роботи посадових та службових осіб зі зверненнями громадян, дотримання вимог чинного законодавства головою обласної державної адміністрації затверджений річний графік вивчення роботи апаратів районних державних адміністрацій. За звітний період поточного року проведено 16 перевірок, за результатами яких складено доповідні записки, що направлені головам райдержадміністрацій для усунення виявлених недоліків і вжиття відповідних заходів. Установлено зворотний зв’язок.
На виконання пункту 3 Указу при обласній та районних державних адміністраціях працювали постійно діючі комісії з питань розгляду звернень громадян. З метою підвищення персональної відповідальності за стан роботи із зверненнями громадян на засіданнях підводилися підсумки роботи за певний період, заслуховувалися питання щодо стану виконавської дисципліни, звіти керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, розглядались окремі звернення громадян. За звітний період проведено 6 засідань.
Згідно з пунктом 6 Указу розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 20 березня 2012 року № 134 затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом Харківської обласної державної адміністрації, де передбачено проведення прийомів чотири рази на місяць, у т.ч. два виїзні прийоми. Щокварталу головою облдержадміністрації затверджується графік проведення виїзних прийомів керівництвом облдержадміністрації в районах, містах, трудових колективах області.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 13 березня 2012 року № 126 (зареєстровано в Головному управлінні юстиції у Харківській області 29 березня 2012 року за № 25/1388) затверджений Порядок проведення особистого прийому громадян посадовими особами Харківської обласної державної адміністрації.
Так, керівництвом облдержадміністрації за звітний період на особистому прийомі прийнято 636 звернень, а також 802 - працівниками приймальні.
Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови облдержадміністрації.
На всі листи, телеграми, що надійшли до облдержадміністрації, звернення громадян, подані на особистому прийомі, вжито заходів, визначених законодавством.
На виконання частини 5 пункту 5 Указу постійно аналізувалися та узагальнювалися питання, порушені у зверненнях громадян, щокварталу готувалися статистичні матеріали щодо надходження листів громадян у розрізі питань, вивчалися причини, що їх породжували.
На виконання вимог Указу проведено особисте звітування голів райдержадміністрацій перед головою облдержадміністрації з питань роботи зі зверненнями громадян за період роботи у 2011 році.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Соціальний контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації здійснюється опрацювання зазначених звернень.
За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло на розгляд 3332 звернення від громадян, які звернулися на урядову гарячу лінію, що у два рази більше проти відповідного періоду 2011 року.
З метою удосконалення роботи із зверненнями громадян, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців, для виявлення проблемних питань, пов’язаних із земельними відносинами, та їх оперативного вирішення в обласній державній адміністрації за номером 700-10-60 з 11.00 до 15.00 працювала телефонна «гаряча лінія» з питань забезпечення прав громадян на землю. Також повідомлення приймалися на електронну адресу zemlya@kharkivoda.gov.ua.
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам з правових питань в обласній державній адміністрації створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.
На виконання частини 2 пункту 5 Указу інформація про роботу обласної державної адміністрації із зверненнями громадян, результати вирішення порушених у них питань щокварталу оприлюднювалися на веб-сайті обласної державної адміністрації. Крім того, там розміщена інформація щодо порядку організації та проведення особистих, виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації, графіки цих прийомів.
Відповідно до частини 9 пункту 1 Указу керівництвом обласної державної адміністрації проводилися «прямі телефонні лінії» в редакціях обласних газет «Слобідський край», «Вечірній Харків», виступи на обласному радіо.
Однією із форм роботи з населенням є Інтернет-спілкування. Жителі області мають можливість звернутися на сайт облдержадміністрації, отримати відповідь на будь-яке питання щодо шляхів його вирішення. За перше півріччя поточного року опрацьовано 39 таких звернень. З питань, які потребують додаткового вивчення, давалися відповідні доручення. Інформація про вжиті заходи повідомлялася листом на електронну адресу заявника.
Організація роботи зі зверненнями громадян перебуває під постійним контролем голови обласної державної адміністрації, вживаються заходи щодо вдосконалення цієї роботи.


Заступник голови – керівник апарату
обласної державної адміністрації В.В. Хома