Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за IІ квартал 2018 року.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 2837 звернень, що на 17,6 % більше ніж у другому кварталі 2017 року; у тому числі 1047 звернень – на особистому прийомі, поштою – 1790 (у т.ч. 109 електронних звернень). Також опрацьовано 5521 звернення, що надійшло з урядової «гарячої лінії».

Відповідно до частини 5 пункту 1 Указу особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Усього надійшло 1025 звернень або 36,1 %.

Відмічається зменшення кількості колективних звернень на 2,8 % (136 проти 140, питома вага складає 4,8 %). За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 96,5 %, 3,4% – скарги, 0,1% – пропозиції.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 496 звернень, що на 5,7 % більше аналогічного періоду 2017 року, у тому числі:

- з Адміністрації Президента України – 163 звернення (збільшення на 7,2 %);

- з Кабінету Міністрів України – 165 звернень (зменшення на 28,5 %).

Усього в листах громадян, що надішли поштою та на особистому прийомі, порушено 2837 різноманітних питань.

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (58,2 %), комунального господарства (12,5 %), аграрної політики і земельних відносин (3,8 %), охорони здоров’я (3,7 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (5,4 %).

На 33,6 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту (1651 проти 1235).

Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам та їх персоніфікації, робота стаціонарних установ, надання державної допомоги, соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

Директор Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації неодноразово брав участь у місцевих видавництвах «Время» щодо проекту Рука допомоги, журнал «WORLD CITY» з питання гендеру, на інформаційному порталі «Справжня варта» розміщувалась інформація щодо отримання соціальної картки учасника АТО. Крім того у соціальній мережі Facebook ведеться сторінка щодо діяльності Департаменту. Також був проведений виступ на телеканалі «АТН» з питання пільгового проїзду та підвищення військових пенсій.

На сторінці Департаменту на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації постійно розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз’яснення щодо їх застосування. У Департаменті та в усіх рай(міськ) управліннях діють «гарячі телефонні лінії», працюють громадські приймальні, які облаштовані зручними заїздами для людей з особливими потребами.

На 73 % збільшилася кількість листів із питань освіти, наукової діяльності (45 проти 26). Актуальними залишаються функціонування навчальних закладів, покращання стану справ у освітянській галузі, морально-етичного клімату в колективах навчальних закладів.

У порівнянні з першим півріччям 2017 року значно збільшилася кількість звернень від громадян, які проживають у Вовчанському, Первомайському, Сахновщинському, Харківському, Чугуївському районах області, м. Ізюмі.

У той же час кількість звернень від жителів Дергачівського, Золочівського районів, м. Лозової, м. Харкова зменшилася.

Проводилися зустрічі директора Департаменту науки і освіти обласної державної адміністрації з населенням через засоби масової інформації, під час яких обговорювалися актуальні питання щодо освітянської галузі: особливості проведення ЗНО-2018, стан національно-патріотичного виховання в закладах освіти області, щодо проведення різноманітних інтелектуальних учнівських конкурсів та олімпіад, реформ освітньої галузі, організації інклюзивного завчання дітей з особливими освітніми потребами тощо.

Збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку на 56,2 %. Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання неналежного транспортного обслуговування пасажирів, забезпечення права на пільговий проїзд у громадському транспорті, неякісного надання поштових послуг і невдоволення стягненням комісійного збору за комунальні послуги через відділення ПАТ «Укрпошта», відновлення роботи стаціонарного телефонного зв’язку, послуг Інтернету.

На 12,9 % зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства (355 проти 408). У зверненнях порушувалися питання благоустрою територій (41%, експлуатація і ремонт доріг, зовнішнє освітлення, санітарна очистка), опалення і гарячого водопостачання (19 %), водопостачання, водовідведення (18 %), оплати за комунальні послуги, тарифи, пільги, субсидії (17 %), експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (12 %).

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 1708 громадянам на суму понад 11 039 тис. грн.

За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом кварталу, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 14,7 % вирішено позитивно; на 22,9 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 11,6 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,4 % повернено заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 14 звернень не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезгаданого Закону; 49,5 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян запроваджено прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 109 таких звернень.

Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, на веб-сайтах райдержадміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.

З метою вирішення проблем та виправлення ситуацій, які негативно сприймаються громадськістю, більшість райдержадміністрацій проводить «Дні віддаленого села» за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників.

Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до районних державних адміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, свідчить про загальну тенденцію до зменшення їх кількості.

Затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 270 звернень (збільшення на 15,3 %), а також 769 звернень – працівниками приймальні (збільшення на 5 %).

Відповідно до частини 4 пункту 1 Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови обласної державної адміністрації.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 5521 таке звернення.

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач веб-сайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників та громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу “онлайн-консультації” (Skype).

Відомості про місцезнаходження документів ліквідованих та реорганізованих підприємств, установ та організацій, документи з особового складу яких перебувають на зберіганні у правонаступників та інших установах, що розміщені у рубриці «Звернення громадян», поповнюються новими даними з метою поліпшення доступу громадян до відповідної інформації.

Вищезазначені заходи сприяють полегшенню та прискоренню пошуку необхідних громадянам відомостей із різних питань.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян у Харківській міській раді продовжується робота інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснюється прийом заявок з наданням фотоматеріалів до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.

На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки у вигляді фотографій з вимогами усунення різноманітних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, райдержадміністраціях і міських радах міст обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.

Під час проведення особистого прийому громадян керівництвом Юридичного департаменту та особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції обласної державної адміністрації, протягом звітного періоду 40 особам надані усні роз’яснення.