Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2010 році

У 2010 році обласна, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування вживали заходів по виконанню вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
У цілому до всіх гілок влади області надійшло 216622 звернення, що на 6,7 % менше попереднього року. Із загальної кількості 70944 звернення надійшло поштою, 1435678 - на особистих прийомах.
Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 42,3% звернень надійшло від зазначених категорій населення.
Відмічається збільшення кількості колективних звернень на 9,1 %.
Усього в листах порушено понад 230 тис. різноманітних питань (– 5,8%).
Найголовнішими залишаються питання аграрної політики та земельних відносин (25,6%), комунального господарства (23,6 %), соціального захисту (13,4%), житлової політики (9,0 %).
На 34,4% збільшилася кількість звернень з питань комунального господарства. Жителі області зверталися щодо ремонту та утримання житлового фонду (52% від загальної кількості листів), ремонту внутрішньоквартальних доріг.
На 56,6% збільшилася кількість звернень з питань фінансової, податкової, митної політики, а саме: отримання нарахувань, відшкодування за вкладами у банківських установах України, отримання позики, повернення заощаджень, страхових внесків, коштів за облігаціями державної позики СРСР. Переважна більшість листів із зазначених питань надійшла до органів місцевого самоврядування.
До обласної державної адміністрації у 2010 році надійшло 7791 звернення, що на 4,8 % більше, ніж у 2009 році, з них 43 % - листи від жителів м. Харкова. 2580 звернень отримано на особистому прийомі, 5211 - поштою.
З розрахунку на 10 тисяч населення (середньообласний показник 28) найбільше звернень надійшло від жителів Коломацького (53), Харківського (46), Золочівського (40), Лозівського (38), Зміївського (37), Кегичівського (35), Валківського (33), Нововодолазького, Зачепилівського та Красноградського (по 32), Первомайського (31), районів області, міст Люботина (42), Первомайського (39), Чугуєва (37).
За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 98,5%, 1,4 % - скарги, 0,1 % - пропозиції.
Від органів влади вищого рівня надійшло 3377 звернень, що на 20% більше проти 2009 року. Питома вага складає 43% від загальної кількості листів.
Так, з Адміністрації Президента України одержано на розгляд 1698 звернень (збільшення на 59,1%), з Кабінету Міністрів України – 858 звернень (зменшення на 40,9 %).
Звернення громадян до органів влади вищого рівня свідчать про недостатню роботу на місцях, наявність причин, що породжують ці звернення.
Відмічається збільшення кількості від жителів Близнюківського, Коломацького, Нововодолазького, Великобурлуцького, Красноградського, Балаклійського, Шевченківського районів області, усіх міст обласного значення, крім Лозової, що свідчить про недостатню роботу, невжиття дієвих заходів щодо зменшення кількості листів до органів влади вищого рівня.
При цьому питома вага таких звернень складає понад 50 % у Балаклійському, Барвінківському, Близнюківському, Ізюмському, Красноградському, Лозівському, Шевченківському районах області, містах обласного значення (Ізюмі, Куп’янську, Лозовій).
При зменшенні кількості звернень до райдержадміністрацій має місце збільшення кількості листів до органів влади вищого рівня. Така ситуація у Барвінківському, Валківському, Великобурлуцькому, Дергачівському, Зміївському, Золочівському, Ізюмському, Коломацькому, Лозівському, Нововодолазькому, Первомайському, Харківському районах.
Кожне друге звернення з 10 перебувало на контролі з обов’язковим інформуванням органу влади вищого рівня.
Аналіз виконавської дисципліни показав, що відповіді на контрольні звернення готуються структурними підрозділами облдержадміністрації з граматичними помилками, не дотримуються визначені керівництвом облдержадміністрації терміни виконання доручень, не практикується розгляд порушених питань з виїздом на місце (Головне управління житлово-комунального господарства, Головне управління освіти та науки, Головне управління агропромислового розвитку та ін.).
Суттєвою є проблема взаємодії співвиконавців, визначених у резолюції керівництва облдержадміністрації. Не завжди керівники райдержадміністрацій, структурних підрозділів облдержадміністрації надають вчасно та у повному обсязі необхідну інформацію для узагальнення виконавцю, визначеному в резолюції першим або таким, що здійснює збір.
За звітний період надійшло 762 колективних (збільшення на 2,4 %) та 21 повторне звернення, питома вага складає відповідно 9,8 % і 0,3 %.
Збільшилася кількість колективних звернень від жителів Дворічанського, Вовчанського, Близнюківського, Богодухівського, Лозівського, Печенізького, Нововодолазького районів області, міст Ізюма, Первомайського.
Зокрема, у Близнюківському, Дворічанському, Ізюмському районах вони складають майже четверту частину від загальної кількості листів.
У колективних зверненнях порушувалися, в основному, питання ремонту житла, отримання державних актів на земельні ділянки, газифікації населених пунктів.
З урахуванням колективних звернень всього у листах, що надійшли до обласної державної адміністрації, звернулося 30720 громадян (зменшення на 9, 2%).
Мали місце факти формального підходу до розгляду звернень громадян. Так, протягом двох років зверталася жителька села Новоосинове Куп’янського району Маркєлова Л.В. з приводу вирубки аварійного дерева біля будинку. Тільки після звернення заявниці до Міністерства з питань житлово-комунального господарства України, за дорученням якого лист перебував на контролі, Куп’янською райдержадміністрацією за участю комунального підприємства було заплановано проведення обстеження дерева, а згодом, нарешті, його видалення. Практично порушене у листі питання було вирішено протягом 15 днів з моменту звернення громадянки до Міністерства.
У зверненнях порушено 8663 різноманітних питання (збільшення на 4,6%).
За характером основних питань, що порушували громадяни, чинне місце займали питання соціального захисту – 25,7 %, комунального господарства – 18,5 %, охорони здоров’я – 11 %, аграрної політики і земельних відносин – 9,7 %, житлової політики – 7,4 %.
На 14,5% зросла кількість листів громадян з питань аграрної політики та земельних відносин, 20 % звернень стосуються приватизації земельних ділянок, отримання державних актів на землю.
На рівні минулого року залишається кількість звернень з питань соціального захисту. Актуальними є питання надання матеріальної допомоги, санаторно-курортних путівок, призначення субсидій.
На 24,9 % збільшилася кількість листів з питань праці та заробітної плати, з яких 40 % стосуються надання допомоги у працевлаштуванні.
Як і раніше за допомогою до облдержадміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність. 62,4% листів надійшло від зазначеної категорії населення.
За звітний період надано матеріальну допомогу 1975 заявникам на суму понад 1788 тис. грн.
На 13,2 % збільшилася кількість звернень з питань житлової політики.
По зверненнях, що надійшли до облдержадміністрації протягом року, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 7,7 % порушених питань вирішено позитивно, по 55,7 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення, 27,8 % звернень, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано за належністю, 0,4 % повернено заявникам відповідно до ст. 5 зазначеного закону, 16 звернень не підлягає розгляду згідно зі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян», 8,1 % - у стадії розгляду та остаточного вирішення.
З метою контролю за організацією роботи із зверненнями громадян, надання практичної та методичної допомоги протягом 2010 року відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації проведені перевірки стану цієї роботи в усіх районних державних адміністраціях, а також структурних підрозділах обласної державної адміністрації.
Оцінювання рівня організації роботи проводилося згідно з Методикою, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.09 № 630.
За підсумками аналізу належним чином організована робота із зверненнями громадян у Богодухівській, Чугуївській, Красноградській, Кегичівській райдержадміністраціях.
Разом з тим, вимагає суттєвого поліпшення організація цієї роботи в Зачепилівській, Великобурлуцькій, Близнюківській райдержадміністраціях.
Нажаль, за результатами перевірок немає жодного структурного підрозділу обласної державної адміністрації, де робота оцінена як така, що відповідає повною мірою вимогам, установленим законодавством.
Основними недоліками, виявленими під час перевірок стану організації роботи із зверненнями громадян, є наступне:
- планування роботи із зверненнями громадян здійснюється формально, відсутні конкретні заходи, що спрямовані на вдосконалення цієї роботи;
- потребують перегляду та внесення змін документи, що регламентують питання ведення діловодства за зверненнями громадян (положення про відділи, у складі яких перебувають спеціалісти, що здійснюють діловодство, їх посадові інструкції);
- мають місце численні порушення вимог чинної Інструкції з діловодства за зверненнями громадян щодо ведення журналів реєстрації письмових звернень, а також журналів обліку особистого прийому громадян, відсутні обкладинки у справах, що сформовані за результатами розгляду звернень;
- не використовується Класифікатор звернень громадян, не проводиться аналітична робота у розрізі питань з метою узагальнення причин заяв та скарг, окремих проблем, що порушуються у зверненнях;
- керівництвом майже усіх структурних підрозділів не проводяться виїзні прийоми, під час проведення особистих прийомів громадянам у більшості випадків даються усні роз’яснення, не ведеться аналіз дотримання графіків проведення особистого прийому громадян;
- порушуються вимоги щодо розгляду питання стану роботи із зверненнями громадян на засіданнях колегії за підсумками відповідного періоду;
- не практикується проведення розгляду звернень громадян з виїздом на місце.
Протягом року в обласній державній адміністрації працювала постійно діюча комісії з питань розгляду звернень громадян. За звітний період проведено 12 засідань.
У порядку денному розглянуто 12 звернень громадян, у тому числі 10, що надійшли з органів влади вищого рівня.
Крім того, заслухані питання щодо стану роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації – Головному управлінні житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури, Головному управлінні промисловості, транспорту і зв’язку, Головному управлінні праці та соціального захисту населення, а також головному правління охорони здоров’я.
В облдержадміністрації відпрацьовано практику проведення особистих прийомів, у тому числі і виїзних.
Так, керівництвом облдержадміністрації за звітний період на особистому прийомі прийнято 1001 звернення, проведено 189 прийомів, у т.ч. 90 – виїзних (середній показник кількості громадян складає 5). 1579 громадян прийнято працівниками приймальні.
Відповідно до Указу особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови облдержадміністрації.
На всі листи, телеграми, що надійшли до облдержадміністрації, звернення громадян, подані на особистому прийомі, вжито заходів, визначених законодавством.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Соціальний контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації здійснюється опрацювання зазначених звернень.
За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло на розгляд 6377 звернень громадян, які звернулися на урядову гарячу лінію.
Аналіз показав, що мали місце грубі порушення визначених законодавством вимог під час опрацювання зазначених звернень:
- порушення термінів розгляду звернень окремими структурними підрозділами облдержадміністрації (Головне управління житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури, Головне управління праці та соціального захисту населення, Головне управління по взаємодії з правоохоронними органами, органами юстиції, оборонної та мобілізаційної роботи та ін.);
- відсутність своєчасно наданої та належним чином оформленої електронної копії листа, незнання спеціалістами структурних підрозділів облдержадміністрації вимого вищезгаданої постанови (Головне управління агропромислового розвитку, головне управління промисловості, транспорту і зв’язку, управління містобудування та архітектури).
Керівництвом облдержадміністрації систематично проводилися «прямі телефонні лінії» в редакціях обласних газет «Слобідський край», «Вечірній Харків», виступи на обласному радіо, у приймальні облдержадміністрації працював телефон довіри.
Однією із форм роботи з населенням є Інтернет-спілкування. Жителі області мають можливість звернутися на сайт облдержадміністрації, отримати відповідь на будь-яке питання щодо шляхів його вирішення. З питань, які потребують додаткового вивчення, даються відповідні доручення. Інформація про вжиті заходи повідомляється листом на електронну адресу заявника. З деяких питань відповідь надається невідкладно.
Для надання кваліфікованої допомоги громадянам з правових питань в облдержадміністрації, усіх районах області та містах обласного значення працювали безкоштовні юридичні консультації, служби оперативного реагування на телефонні звернення громадян, проводилася широка роз’яснювальна робота з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом. Протягом 2010 року в облдержадміністрації надана консультація 50 громадянам.


Начальник відділу роботи із зверненнями
громадян апарату облдержадміністрації Т.Гравнова