Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у першому півріччі 2018 року.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 5892 звернення, що на 21,9 % більше відповідного періоду 2017 року; у тому числі 2238 звернень – на особистому прийомі, поштою – 3654 (у т.ч. 178 електронних звернень).

Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 1878 звернень або 31,8 % надійшло від зазначених категорій населення.

На рівні минулого року залишається кількість колективних звернень (284 проти 281, питома вага складає 4,8 %).

За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 96,6 %, скарги − 3,2 %,  пропозиції − 0,2 %.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 907 звернень, що залишається на рівні відповідного періоду 2017 року, у тому числі:

- з Адміністрації Президента України - 330 звернень;

- з Кабінету Міністрів України – 330 звернень (зменшення на 15,8 %).

Усього в листах порушено 5892 різноманітних питання. Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (62,4 %), комунального господарства (11,2 %), охорони здоров’я (4,2 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (4,6 %), аграрної політики і земельних відносин (4,1 %).

У порівнянні з відповідним періодом 2017 року на 46,5 % збільшилася кількість листів із питань соціального захисту. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

На 25,5 % збільшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин. Актуальними залишаються питання: вирішення земельних і майнових відносин через невиконання сільськогосподарськими підприємствами своїх договірних зобов’язань, ціноутворення на сільськогосподарську продукцію, аграрної політики, трудові відносини та заробітна плата, розрахунки за користування продукцією тваринництва.

На 7,6 % збільшилася кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності. Актуальними залишаються функціонування навчальних закладів, покращання стану справ у освітянській галузі, морально-етичного клімату в колективах навчальних закладів.

У порівнянні з першим півріччям 2017 року значно збільшилася кількість звернень від громадян, які проживають у Вовчанському, Первомайському, Сахновщинському, Харківському, Чугуївському районах області, м. Ізюмі.

У той же час кількість звернень від жителів Дергачівського, Золочівського районів, м. Лозової, м. Харкова зменшилася.

Проводилися зустрічі директора Департаменту науки і освіти обласної державної адміністрації з населенням через засоби масової інформації, під час яких обговорювалися актуальні питання щодо освітянської галузі: особливості проведення ЗНО-2018, стан національно-патріотичного виховання в закладах освіти області, щодо проведення різноманітних інтелектуальних учнівських конкурсів та олімпіад, реформ освітньої галузі, організації інклюзивного завчання дітей з особливими освітніми потребами тощо.

Крім того, керівництвом Департаменту протягом звітного періоду здійснено 25 робочих поїздок, відвідано 33 заклади освіти. Під час відвідування закладів освіти в оперативному порядку вирішувалися питання, які порушували учасники освітнього процесу.

Збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку на 59,6 %. Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання неналежного транспортного обслуговування пасажирів, забезпечення права на пільговий проїзд у громадському транспорті, неякісного надання поштових послуг і невдоволення стягненням комісійного збору за комунальні послуги через відділення ПАТ «Укрпошта», відновлення роботи стаціонарного телефонного зв’язку, послуг Інтернету.

На рівні минулого року залишається кількість звернень із питань сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту. Важливими для громадян залишаються питання організації оздоровлення та відпочинку дітей, здійснення контролю за якістю фізкультурно-спортивних послуг.

На 11,2 % зменшилася кількість листів громадян із питань комунального господарства та житлової політики. У зверненнях порушувалися питання благоустрою територій (41%, експлуатація і ремонт доріг, зовнішнє освітлення, санітарна очистка), опалення і гарячого водопостачання (19 %), водопостачання, водовідведення (18 %), оплати за комунальні послуги, тарифи, пільги, субсидії (17 %), експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств (12 %).

Порівняно з відповідним періодом минулого року на 26,2 % збільшилася кількість листів із питань екології та природних ресурсів (130 проти 103). Актуальними залишаються питання ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ (73 %), порушення природоохоронного законодавства (5 %).

На 35,2 % збільшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації. Це питання відновлення втрачених документів, вклеювання фотокарток до паспортів громадян України, реєстрації за місцем проживання, оформлення ID - паспорту громадянина України.

На 18,7 % збільшилася кількість листів громадян із питань праці і заробітної плати (76 проти 64). Серед питань, які порушувались у зверненнях у звітному періоді, найбільш актуальними були питання трудових відносин та невиплати заробітної плати – 52,2 % від загальної кількості. Управлінням розвитку промисловості Харківської обласної державної адміністрації (далі – Управління), спільно з керівництвом підприємств, що мають заборгованість із заробітної плати перед працівниками, вживалися заходи для поліпшення фінансового стану підприємства та своєчасної виплати заробітної плати працівникам.

Так, за звітний період з питання виплати заборгованості із заробітної плати Управління направило листи до ДП «Харківський завод електроапаратури», ПАТ «ХЕЛЗ «Укрелектромаш», ДП «Харківський завод транспортного устаткування», ТОВ «Українська ливарна компанія», ПАТ «Харківський підшипниковий завод», ПАТ «Харківський верстатобудівний завод», ПАТ «Харківський електротехнічний завод «Укрелектромаш» щодо надання інформації про причини виникнення заборгованості із заробітної плати, перспектив її погашення та надання графіку погашення.

Також протягом звітного періоду представники зазначених підприємств заслуховувались на засіданні Комісії обласної державної адміністрації з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

Ураховуючи той факт, що найбільшими боржниками є підприємства та установи державної форми власності, Управління, в межах компетенції, проводило роботу з органами управління підприємств та установ, направлену на погашення наявних боргових зобов’язань в індустріальному комплексі Харківщини. Управлінням підготовлено та направлено ініціативні листи обласної державної адміністрації до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України стосовно вжиття невідкладних заходів щодо подальшої діяльності ДП «Харківській НДІ технології машинобудування» (березень 2018 року) та до ДК  «Укроборонпром» (травень поточного року) стосовно вжиття комплексних заходів щодо відновлення роботи Харківського державного авіаційного виробничого підприємства та погашення заборгованості із виплати заробітної плати працівникам підприємства.

Як і раніше за допомогою до обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 2103 громадянам на суму понад 11 млн. 112 тис. грн.

По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом звітного періоду, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 33,5 % порушених питань вирішено позитивно; по 26,8 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення; 10,9 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,5 % повернено заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 24 звернення не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 Закону України «Про звернення громадян»; 26,5 % − у стадії розгляду та остаточного вирішення.

Відповідно до Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, на веб-сайтах районних державних адміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом районних державних адміністрацій, керівниками структурних підрозділів, Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та  аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.

У більшості районних державних адміністрацій із метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, за участю голів райдержадміністрацій та їх заступників проводилися «Дні віддаленого села». Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до райдержадміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, показав загальну тенденцію до зменшення їх у кількості.

Такий стан справ свідчить, що робота із зверненнями громадян у райдержадміністраціях в цілому налагоджена та є тенденція щодо її вдосконалення.

Проводилося особисте звітування голів районних державних адміністрацій перед головою обласної державної адміністрації з питань роботи зі зверненнями громадян за період роботи у поточному році.

Затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 538 звернень, а також 1700 звернення – працівниками приймальні.

Постійно аналізувалися та узагальнювалися питання, порушені у зверненнях громадян, щокварталу готуються статистичні матеріали щодо надходження листів громадян у розрізі питань.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 11818 таких звернень, що 4,4 % більше показника минулого року.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» забезпечено прийом електронних звернень. За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 178 таких звернень.

Питання щодо підсумків роботи із зверненнями громадян у 2017 році розглянуто на розширеному засіданні колегії обласної державної адміністрації та представників прокуратури Харківської області 13 березня поточного року.

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач веб-сайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників та громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу “онлайн-консультації” (Skype).

Відомості про місцезнаходження документів ліквідованих та реорганізованих підприємств, установ та організацій, документи з особового складу яких перебувають на зберіганні у правонаступників та інших установах, що розміщені у рубриці «Звернення громадян», поповнюються новими даними з метою поліпшення доступу громадян до відповідної інформації.

Вищезазначені заходи сприяють полегшенню та прискоренню пошуку необхідних громадянам відомостей із різних питань.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян у Харківській міській раді продовжується робота інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснювався прийом заявок із наданням фотоматеріалів до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.

На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки у вигляді фотографій із вимогами усунення різноманітних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.

Створені умови громадянам для більш оперативної подачі звернень і надання відповідей на усні звернення у бюро інформації, яке розміщено у будівлі міської ради. Протягом півріччя прийом звернень громадян здійснювався у Центрі надання адміністративних послуг міста  Харкова та районних центрах надання адміністративних послуг.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районах області та містах обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги. Під час проведення особистого прийому громадян керівництвом Юридичного департаменту та особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції обласної державної адміністрації, протягом звітного періоду 71 особі надані усні роз’яснення.