Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за IV квартал 2017 року.

До обласної державної адміністрації за звітний період надійшло 9135 звернень, що на 17,1 % менше ніж у 2016 році; у тому числі 887 звернень – на особистому прийомі, поштою – 847. Також опрацьовано 6656 звернень, що надійшли з урядової «гарячої лінії».

Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Усього надійшло 989 звернень або 40,1 %.

Відмічається зменшення кількості колективних звернень на 18,5 % (110 проти 135, питома вага складає 4,4 %). За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 94,9 %, 4,9% – скарги, 0,2% – пропозиції.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 463 звернення, що залишається на рівні 2016 року, у тому числі:

- з Адміністрації Президента України – 196 звернень (збільшення на 15,9 %);

- з Кабінету Міністрів України – 171 звернення (зменшення на 6,5 %).

Усього в листах громадян, що надішли поштою та на особистому прийомі, порушено 2479 різноманітних питань.

Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (55,8 %), комунального господарства (15,3 %), аграрної політики і земельних відносин (4,6 %), охорони здоров’я (4,6 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (4,7 %), житлової політики (3,9 %).

На 31,2 збільшилася кількість листів із питань соціального захисту (1383 проти 1054).

Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам та їх персоніфікації, робота стаціонарних установ, надання державної допомоги, соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

Неодноразово керівництвом Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації проводилися виступи у тематичних програмах на обласному телебаченні та радіо, готувалися публікації до газет «Вечірній Харків», «Вести». На сторінці Департаменту на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації постійно розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз’яснення щодо їх застосування. У Департаменті та в усіх рай(міськ) управліннях діють «гарячі телефонні лінії», працюють громадські приймальні, які облаштовані зручними заїздами для людей з особливими потребами.

На 31,1 % збільшилася кількість листів із питань освіти, наукової діяльності (38 проти 29). Актуальними залишаються питання функціонування навчальних закладів, поліпшення їх матеріально-технічної бази, сприяння у вступі до навчальних закладів, надання пільг учителям.

У порівнянні з відповідним періодом 2016 року збільшилася кількість звернень від громадян, які проживають у Дергачівському, Золочівському районах області, м. Харкові; зменшилася кількість листів від громадян – жителів Сахновщинського, Куп’янського районів області, міст Куп’янська та Первомайського.

На 27,3 % збільшилася кількість листів із питань транспорту і зв’язку (56 проти 44).

Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання неналежного транспортного обслуговування пасажирів, забезпечення права на пільговий проїзд у громадському транспорті, надання роз’яснення щодо збільшення вартості проїзду в транспорті, неякісного надання поштових послуг та невдоволення стягненням комісійного збору за комунальні послуги через відділення ПАТ «Укрпошта».

На рівні минулого року залишається кількість листів громадян із питань комунального господарства (379 проти 384). У зверненнях порушувалися питання оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств благоустрою територій, оплати за комунальні послуги.

За результатами розгляду звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом кварталу, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення, з них 5,2 % вирішено позитивно; на 24,4 % надані роз’яснення щодо шляхів вирішення питань; 16,1 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,4 % повернено заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 5 звернень не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 вищезгаданого Закону; 53,6 % – у процесі розгляду та остаточного вирішення.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян запроваджено прийом електронних звернень без застосування електронного цифрового підпису. Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 87 таких звернень.

Затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом обласної державної адміністрації. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 228 звернень, а також 659 звернень – працівниками приймальні.

Особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни проводився першочергово. Крім того, розгляд звернень громадян зазначеної категорії знаходився під особистим контролем голови обласної державної адміністрації.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 вересня 2009 року № 509 «Про забезпечення оперативного реагування на звернення, що надійшли на урядову гарячу лінію» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання зазначених звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 6656 таких звернень.

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач веб-сайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників та громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу “онлайн-консультації” (Skype).

Відомості про місцезнаходження документів ліквідованих та реорганізованих підприємств, установ та організацій, документи з особового складу яких перебувають на зберіганні у правонаступників та інших установах, що розміщені у рубриці «Звернення громадян», поповнюються новими даними з метою поліпшення доступу громадян до відповідної інформації.

Вищезазначені заходи сприяють полегшенню та прискоренню пошуку необхідних громадянам відомостей із різних питань.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян у Харківській міській раді продовжується робота інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснюється прийом заявок з наданням фотоматеріалів до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.

На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки у вигляді фотографій з вимогами усунення різноманітних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, райдержадміністраціях і міських радах міст обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.

Під час проведення особистого прийому громадян керівництвом Юридичного департаменту Харківської обласної державної адміністрації та особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції обласної державної адміністрації, протягом звітного періоду громадянам надані усні роз’яснення.