Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2016 році.

До обласної державної адміністрації протягом 2016 року надійшло 54430 звернень, що на 35,1 %  більше ніж у 2015 році; у тому числі 3137 звернень – на особистому прийомі, поштою – 4698, а також 46904 звернення – з урядової гарячої лінії.

Особлива увага приділялася вирішенню проблем, з якими зверталися ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. 2773 звернення або 35,4 % надійшло від зазначених категорій населення.

Відмічається збільшення кількості колективних звернень на 7,7 % (питома вага складає 6,2 %).

За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 94,5 %, скарги − 5,1 %,  пропозиції − 0,4 %.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 застосовується Класифікатор звернень громадян.

Від органів влади надійшло 1606 звернень, що на 4,9 % більше проти 2015 року, у тому числі:

- з Адміністрації Президента України - 745 звернень (зменшення на 15,4 %);

- з Кабінету Міністрів України – 521 звернення (збільшення на 17,3 %).

Усього в листах, що надійшли поштою та на особистому прийомі, порушено 7835 різноманітних питань. Найголовнішими залишаються питання соціального захисту (44,4 %), комунального господарства (14,3 %), охорони здоров’я (9,5 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації (6,4 %), діяльності місцевих органів виконавчої влади (6,0 %), аграрної політики і земельних відносин (4,8 %).

У порівнянні з 2015 роком у 2,7 рази збільшилася кількість листів із питань соціального захисту. Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг, а також надання допомоги та забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованої території.

Протягом звітного періоду керівництвом Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) проводилися виступи на обласному телебаченні та радіо, готувалися публікації до газет «Вечірній Харків», «Вести». На сторінці Департаменту на офіційному веб-сайті облдержадміністрації постійно оновлюється інформація про діяльність Департаменту, розміщуються нормативно-правові акти у сфері соціального захисту населення та роз’яснення щодо їх застосування.

У Департаменті та в усіх рай(міськ)управліннях діють «гарячі» телефонні лінії, працюють громадські приймальні, які для людей з особливими потребами облаштовані зручними заїздами. За звітний період на «гарячу» телефонну лінію Департаменту звернулося 11230 громадян.

На 22,6 % збільшилася кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин. Актуальними залишаються питання земельних і майнових відносин (60 %) через невиконання сільськогосподарськими підприємствами своїх договірних зобов’язань, ціноутворення на сільськогосподарську продукцію (8 %), аграрної політики (11 %), трудових відносин, заробітної плати (10 %).

На рівні 2015 року залишається кількість звернень із питань освіти, наукової діяльності. Актуальними залишаються питання функціонування навчальних закладів, поліпшення їх матеріально-технічної бази, сприяння у вступі до навчальних закладів, надання пільг учителям.

Протягом звітного періоду проводилися систематичні зустрічі директора Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації з населенням через засоби масової інформації шляхом проведення інтерактивного спілкування з питань роз’яснення нормативно-правової бази для вирішення зазначених у зверненнях питань, зокрема на телеканалах ICTV, ОТБ, Simon висвітлені питання, що найбільше турбують громадян, а саме: особливості проведення ЗНО-2016, стан національно-патріотичного виховання в навчальних закладах області, організація проведення різноманітних інтелектуальних учнівських конкурсів та олімпіад.

Так, 04.04.2016 директором Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації проведено прес-конференцію з актуальних питань функціонування освіти, у тому числі щодо модернізації мережі професійно-технічних навчальних закладів, створення опорних загальноосвітніх навчальних закладів; 07.04.2016 – інтерв’ю на телеканалі «АТН», під час якого обговорені питання проведення ЗНО-2016, функціонування професійно-технічних навчальних закладів, особливостей діяльності опорних навчальних закладів; 25.06.2016 – інтерв’ю на телеканалі «АТН», де висвітлені питання особливостей вступної кампанії у 2016 році, створення опорних загальноосвітніх навчальних закладів; 15.09.2016 - прес-конференція «Презентація Відкритого університету Rubikon».

Крім того, до районів та міст обласного значення директором Департаменту протягом півріччя здійснено 43 робочі поїздки та відвідані 57 навчальних закладів. Під час відвідування навчальних закладів в оперативному порядку вирішувалися питання, що порушували учасники навчально-виховного процесу.

Збільшилась кількість листів із питань транспорту і зв’язку на 3,7 %. Серед питань, які порушувались у зверненнях, найбільш актуальними були питання роботи автобусних маршрутів, пільгового проїзду, відновлення послуг телефонного та радіозв’язку, а також послуги доступу до мережі Інтернет.

На 24 % зменшилася кількість звернень із питань сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту. Важливими для громадян залишаються питання організації оздоровлення та відпочинку дітей.

На 7,3 % збільшилась кількість звернень з питань комунального господарства. У зверненнях порушувалися питання оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств, благоустрою територій, ремонту систем водопостачання та водовідведення, установки й повірки приладів обліку води.

Найбільш гострою проблемою залишається питання нарахування за спожиті енергоносії та іншої роботи енергопостачальних підприємств з абонентами, несвоєчасністю (відсутністю) надходження квитанцій, неврахуванням пільг та субсидій через затримку в їх оформленні та їх відкликання за підсумками проходження осінньо-зимового періоду

На 38,3 % зменшилась кількість звернень громадян із питань охорони здоров’я.

Порівняно з 2015 роком на 63,7 % збільшилась кількість листів з питань екології та природних ресурсів. Актуальними залишаються питання отримання спеціальних дозволів, порушення природоохоронного законодавства, забруднення атмосферного повітря, ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ.

На 39,3 % зменшилася кількість звернень із питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації. Актуальними залишаються питання міграції, паспортизації (53,5%), забезпечення законності і правопорядку (28,2%).

Як і раніше за допомогою до обласної державної адміністрації зверталися переважно найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку, громадяни, які значною мірою втратили здоров’я і працездатність.

Рішенням Комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, за звітний період надана матеріальна допомога 3298 громадянам на суму понад 28,1 млн. грн.

По зверненнях, що надійшли до обласної державної адміністрації протягом року, вжито необхідних заходів, надано вичерпні відповіді і пояснення. 25 % порушених питань вирішено позитивно; по 38,2 % надані роз’яснення щодо шляхів їх вирішення; 13 % звернень, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», надіслано на розгляд за належністю до інших органів; 0,3 % повернено заявникам відповідно до статті 5 зазначеного Закону, 58 звернень не підлягає розгляду згідно зі статтею 8 Закону України «Про звернення громадян»; 21,9 % − у стадії розгляду та остаточного вирішення.

На веб-сайтах районних державних адміністрацій ведеться рубрика «Звернення громадян», де розміщені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрацій, керівниками структурних підрозділів, Порядок складання, подання та розгляду звернень, графіки проведення «гарячих ліній», зразки заяв, нормативно-правові документи та  аналітичні матеріали щодо роботи із зверненнями громадян та ін.

У більшості райдержадміністрацій з метою вирішення проблем та усунення явищ, що негативно сприймаються громадськістю, за участю голів районних державних адміністрацій та їх заступників проводилися «Дні віддаленого села». Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до райдержадміністрацій, де впроваджено таку форму роботи, показав загальну тенденцію до зменшення їх у кількості.

Згідно із затвердженим графіком проводився особистий прийом громадян керівництвом обласної державної адміністрації, у тому числі за місцем роботи й проживання заявників. За звітний період на особистому прийомі керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 762 звернення, а також 2375 звернень – працівниками приймальні.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Урядовий контактний центр» відділом роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації здійснювалося опрацювання звернень. що надійшли на урядову гарячу лінію.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надіслано на розгляд 46904 таких звернення, що на 37,5 % більше показника минулого року.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» забезпечено прийом електронних звернень. За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 309 таких звернень.

У Державному архіві Харківської області у рубриці «Зворотний зв’язок» подано спеціальну форму для замовлення, завдяки якій кожен відвідувач веб-сайту має можливість звернутися до архіву не лише електронною поштою, а й через сайт. Для зручності користувачів читального залу, дослідників та громадян, які звертаються до Державного архіву, у ньому запроваджено послугу “онлайн-консультації” (Skype).

Відомості про місцезнаходження документів ліквідованих та реорганізованих підприємств, установ та організацій, документи з особового складу яких перебувають на зберіганні у правонаступників та інших установах, що розміщені у рубриці «Звернення громадян», поповнюються новими даними з метою поліпшення доступу громадян до відповідної інформації.

Вищезазначені заходи сприяють полегшенню та прискоренню пошуку необхідних громадянам відомостей із різних питань.

Для забезпечення виконання вимог законодавчих актів України з питань роботи зі зверненнями громадян, а також найбільш повного та якісного задоволення обґрунтованих потреб громадян у Харківській міській раді продовжується робота інформаційно-диспетчерської служби «1562», здійснюється прийом заявок з наданням фотоматеріалів до інформаційно-диспетчерської служби за допомогою мережі Інтернет.

На офіційному сайті Харківської міської ради за допомогою спеціального розділу харків’яни можуть направляти заявки у вигляді фотографій з вимогами усунення різноманітних проблем у сфері житлово-комунального господарства безпосередньо до адміністрацій районів. Виходячи зі складності викладених проблем, заявки виконуються одразу або включаються до планів роботи.

Створені умови громадянам для більш оперативної подачі звернень і надання відповідей на усні звернення у бюро інформації, яке розміщено у будівлі міської ради. З листопада 2016 року прийом звернень громадян здійснюється у Центрі надання адміністративних послуг м. Харкова та районних центрах надання адміністративних послуг.

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній державній адміністрації, районах області та містах обласного значення створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги. Під час проведення особистого прийому громадян керівництвом Юридичного департаменту Харківської обласної державної адміністрації та особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції обласної державної адміністрації, протягом звітного періоду надані роз’яснення 142 особам.