Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Представникам об’єднаних громад розповіли про можливості розвитку освіти

Представникам об’єднаних громад розповіли про можливості розвитку освіти

Воркшоп на тему підвищення якості надання освітніх послуг в ОТГ провели Харківський ВП Установи «Центр розвитку місцевого самоврядування» спільно з обласною державною адміністрацією.

Участь у заході взяли представники різних рівнів надання послуг освіти на Харківщині: районних відділів освіти, відділів освіти об’єднаних громад та тих, які готуються до об’єднання.

«Освіта – один з найважливіших показників, за яким населення оцінює ефективність роботи влади. Враховуючи, що в більшості громад фінансування освіти складає 55-60% бюджету, а рівень надання освітянських послуг турбує всіх мешканців, ця сфера потребує особливої уваги», - зазначила у вступному слові  директор Харківського ВП Установи «Центр  розвитку місцевого самоврядування» Діана Баринова.

Вона зауважила, що на Харківщині створено та працює 12 об’єднаних територіальних  громад. Чотири з них, які з 1 січня цього року перейшли на прямі взаємовідносини з Державним бюджетом України (Старосалтівська, Чкалівська, Роганська селищні та Мерефʾянська міська), забрали управління освітою на рівень громади. Нововодолазька селищна, в якій пройшли вибори у квітні цього року, також розпочала цей процес.

«Сім новостворених об’єднаних громад - Зачепилівська, Оскільська, Малоданилівська, Малинівська, Золочівська, Наталинська, Коломацька, які очікують постанову ЦВК щодо призначення перших виборів, вже сьогодні повинні активно готуватися до процесу прийняття управління освітою на свій рівень, бо він є досить непростим», - підкреслила Діана Баринова.

Заступник директора Департаменту освіти та науки Харківської обласної державної адміністрації Олена Байназарова зауважила, що за результатами ЗНО цього року випускники шкіл в об’єднаних громадах Харківщини показали кращі результати, ніж були у цих же школах у попередньому році, коли управління освітою було на районному рівні.

«Динаміка результатів підтверджує, що наближення шкіл до центру прийняття рішень, яким є рада об’єднаної громади, є досить ефективним», - сказала Олена Байназарова.

Вона розповіла, що департамент спільно з Центром розвитку місцевого самоврядування продовжуватиме надавати системну підтримку щодо створення та функціонування відділів освіти на базі об’єднаних громад, здійснювати організаційну підтримку щодо формування ефективної моделі управління освітою.

Практичним досвідом роботи під час воркшопу поділилися з колегами начальник відділу освіти, молоді та спорту Старосалтівської ОТГ Вовчанського району Ірина Глазунова. Вона підкреслила, що вчителі в об’єднаній громаді вже почуваються більш престижно. Об’єднана громада почала спрямовувати на це відповідні кошти: у розмірі 20 % сплачується надбавка за престижність професії, виплачується преміювання за підготовлених переможців олімпіад та медалістів. До того ж у цьому році ОТГ прийняла рішення та створила на території опорну школу, а це - додаткове фінансування та можливості.

Про процес створення відділу освіти при об’єднаній громаді також розповів начальник Вовчанського районного управління освіти Андрій Бережний. Він зазначив, що саме на початковому етапі потрібна конструктивна взаємодія між районним відділом освіти та ОТГ.

«Коли громада ще не зовсім розуміє весь обсяг роботи, необхідно передбачити деякі моменти та підстрахувати ОТГ, щоб не зірвати як навчальний процес, так і основні господарські процеси, як то проведення тендерних процедур на закупівлю палива, постачання газу тощо», - розповів Андрій Бережний.

Своїми намірами щодо формування освітнього простору у ході воркшопу поділилася перший заступник голови Нововодолазької ОТГ Лілія Іващенко.

Підсумовуючи захід, експерт з питань децентралізації Віктор Нестеренко зазначив, що децентралізація дає можливість побудувати нову українську школу.

«Освіта у селі повинна бути конкурентною. З одного боку, ми повинні забезпечити високу якість освіти в сільській школі, а з іншого - створити умови для подальшого гідного працевлаштування та соціалізації сільської молоді, щоб гроші громади, які вкладено у виховання, надалі продовжували працювати на цю територію», - підкреслив Віктор Нестеренко.