Налаштування
Шрифт:
Колір:
Фото:

Особливості дерегуляційної реформи. Роз’яснення уряду

Особливості дерегуляційної реформи. Роз’яснення уряду

24 травня Кабмін схвалив пакет проектів нормативних актів, що зменшують надмірний тиск на бізнес з боку держави, встановлюють прозорі та зрозумілі стосунки між перевіряючими і підприємцями.

Так, уряд планує створити публічну автоматизовану та інтегровану базу перевірок.

«Завдяки їй кожен зможе промоніторити перевірочну діяльність контролюючих органів, дізнатися про їхні плани щодо проведення ревізій», - розповідають на урядовому порталі.

Не пізніше 15 жовтня всім органам державного нагляду (контролю) необхідно внести відомості щодо запланованих перевірок до нової бази даних. І вже 17 жовтня система автоматично оприлюднюватиме проект плану комплексних заходів державного нагляду. А органи влади, підприємці, представники громадськості і ЗМІ – отримувати таку інформацію безкоштовно. Урядовці впевнені: запуск нової бази даних перевірок підвищить прозорість роботи контролюючих органів та суттєво зменшить корупційні ризики під час спілкування держави і суб’єктів підприємницької діяльності.

Ще одним кроком у рамках реформи дерегуляції є те, що контролюючі органи відтепер перевірятимуть бізнес не один за одним, а одночасно (так звані «комплексні перевірки»). Крім того, уряд сформулював єдиний підхід до визначення допустимої частоти перевірок бізнесу кожним контролюючим органом.

«Частота планових перевірок залежатиме від ступеня ризику провадження господарської діяльності. Також будуть уніфіковані форми актів перевірок. Ці заходи дозволять зменшити кількість перевірок підприємців на 15-30%», - розповідають на урядовому порталі.

Уряд уніфікував процедуру подання документів в електронній формі до органу ліцензування. З набранням чинності відповідної урядової постанови електронні документи (або сканкопії у форматі PDF) зможуть подаватися до органу ліцензування через Єдиний державний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи органів ліцензування. Надані в електронній формі документи більше не потрібно дублювати на паперових носіях.

Також уряд ухвалив рішення про відкриття публічного доступу до інформації про містобудівну документацію через новий веб-сервіс на сайті Мінрегіону. Як зазначають урядовці, це рішення дозволить отримати  відповідну інформацію за кілька хвилин та оперативно визначити перспективну територію для інвестування.

«Зараз, аби зібрати таку інформацію, інвестори витрачають від 2 до 4 місяців та ще й витрачають гроші на задобрення нечистих на руку чиновників. На новому веб-сервісі міститиметься інформація про містобудівну документацію 29,5 тис. населених пунктів», - пояснюють на урядовому порталі.